Mielipiteitänne jalkatreenin jakamisesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pipana
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Kuinka moni teistä mimmeistä treenaa jalat jaettuna etureisi- ja takareisipäiviin erikseen? Olen lueskellut threadeja ja näyttäisi siltä, että ainakin jonkunverran näin treenataan. Olisiko hyvä siirtyä tällaiseen jakoon, jos haluaa erityisesti panostaa jalkoihin, vai mitä hyötyä jako tuo? Eikö jalkaliikkeet kuitenkin ota aina vähän jokapaikkaan, sekä etu-että takareiteen (esim.prässi, jalan leveyttä ja kyykkysyvyyttä vaihtelemalla) eli onko vaarana, että rasitusta tulee jaloille liikaa?

Olen aloittelija ja harkitsen jakamista, koska tuntuu, että jalkapäivinä aina viimeiset liikkeet alkavat kärsiä, kun voimat loppuvat. Jalat ovat myös ongelmakohtani, rasva ja selluliitti kerääntyy (yllätys,yllätys!) juuri jalkoihin ja takapuoleen. :(

Toisiko jako siis hyötyä ongelmakohtiin, onko kokemuksia?

Lihasten kasvatuksessa kahteen jaetun jalkatreenin hyöty on selkeä jos esim. takareidet jäävät normaalissa treenissä jälkeen / niitä ei jaksa treenata etureisien jälkeen.

Itse olen treenannut nyt 4 kk kahteen jaetulla jalkatreenillä. Etureisille on oma päivä (hack, prässi, reiden ojennus) ja takareidet olen yhdistänyt selkätreeniin - SJMV aktivoi kivasti myös alaselkää.

Rasvan ja selluliitin poissaamisessa paikallinen treeni ei varsinaisesti auta. Ruokavalio, kuivaharjaus jne. ovat avainasemassa. Kyllähän treeni kiinteyttää paikkoja, mutta se tapahtuu lähinnä lihasten kasvamisen seurauksena - jalat saavat paremman muodon.

Kiiitti vastauksestasi!

Ironbutt sanoi:
Itse olen treenannut nyt 4 kk kahteen jaetulla jalkatreenillä. Etureisille on oma päivä (hack, prässi, reiden ojennus) ja takareidet olen yhdistänyt selkätreeniin - SJMV aktivoi kivasti myös alaselkää.