mielipiteitä....?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipe-88
  • Aloitettu Aloitettu
no nii...kertokaas kokeneemmat mielipiteitä et onko tää treenijako sopiva mulle:
1.päivä: selkä ja hauis
2.päivä:rinta, olkapäät ja ojentajat
3.jalat
sarjoja teen 4 ja toistot on 6-12, paitsi massaliikeet teen pudotussarjoina (12,10,8,6,4,2)
oon käyny nyt 2kk salilla ja sitä ennen treenasin kotona yli vuoden pelkkiä käsiä ja rintaa ja sitten ajattelin että olisi aika saada vähän lihasmassaa joka puolelle...
pituutta on 176cm ja painoa vaivaiset 65kg
penkkitulos vähän vajaat 70kg

vinkkejä ja kommentteja kiitos!

Näyttää ihan hyvältä. Onko noita "massaliikkeitä" muitakin tuossa ohjelmassa kuin penkkipunnerrus ?
Työmäärä tuntuisi aika isolta vai kuinka monta liikettä noihin treenikertoihin kuuluu ?

En viitsinyt aloittaa uutta topiccia, joten kirjoitan tänne...
Olen tässä jo jonkin aikaa (1v) käynyt salilla ja olen kehittänyt itselleni uuden kuntosaliohjelman. Nyt kysynkin teiltä, että miltä tämmöinen ohjelma kuulostaa, mitään järkeä?

1.päivä

Rinta:
penkki 3x10x45
käsipainoilla 3x15x10+10

Olkapäät:
vipunosto sivulle, seisten 3x15x5+5
ristitaljalla pystysoutu 3x15x30

Ojentajat:
ranskalainen maaten 3x12x20
ojentaja ristitaljalla 3x15x35

2.päivä

Jalat:
jalka prässi 3x14x60
reidenkoukistus 3x14x40
pohkeet seisten 3x14x35

3.päivä

Selkä:
kulmasoutu tangolla 3x10x30(sis.tanko)
ylätalja rintaan 3x15x60

Hauis:
kulmatangolla 3x10x30
käsipainoilla 3x10x12,5+12,5

+joka kerta:
vatsat laitteella 3x20x40
alaselkä laitteella 3x20x50
kyljet laitteella 3x20x40

Treenin tavoitteena on hankkia lihasmassaa ja kestävyyttä. Salilla käyn n. 3-4 kert. viikossa. ELi tuleeko tässä ohjelmassa treenattua kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti? Kannattaako jättää reidenojennus kokonaan pois vaikka prässissä rasittuu etureidet?

Minkälainen merkitys alku ja loppu venyttelyllä ja lämmittelyllä on salitreenissä

Originally posted by massaa
Rinta:
penkki 3x10x45
käsipainoilla 3x15x10+10.

Teetkö nuo "käsipainopenkit" makuuasennossa vai vinolla penkillä? Jos teet makuuasennossa, niin pistä ohjelmaan mukaan muutama sarja vinopenkkiä. Vinopenkki(tai muu vastaava) on oikeasti tärkeä liike :thumbs:

ELi tuleeko tässä ohjelmassa treenattua kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti?
Ei, koska teet vatsat, alaselän ja kyljet joka kerta ja muut lihasryhmät vain kerran viikossa. Tee vatsat ja kyljet jalkapäivänä ja alaselkä selkäpäivänä.

Selälle ottaisin vielä yhden liikkeen lisää.

teen muina massaliikkeinä pystypunnerrusta,maastavetoa,kulmasoutua tangolla ja hantteleilla ja myös jalkakyykkyä...
joka treeniin kuuluu n.5-8 liikettä riippuen vähän mitä treenaan...selälle ja jaloille teen enemmän liikkeitä kuin esim. hauiksille ja ojentajille....

Olkapäät:
vipunosto sivulle, seisten 3x15x5+5
ristitaljalla pystysoutu 3x15x30

Voisit mun mielestä lisätä olkapäille jonkin punnerrusliikkeen. Käsipainoilla, smithissä, koneessa tms.

Minkälainen merkitys alku ja loppu venyttelyllä ja lämmittelyllä on salitreenissä

Alku- ja loppuvenyttely sekä lämmittely on pirun tärkeitä. Pysyy pitkällä aikavälillä paikat paremmin ehjänä. Venyttely taitaa sitäpaitsi jopa vaikuttaa positiivisesti lihaskasvuun. Ei kuitenkaan liian kovia venytyksiä ennen treeniä eikä toisaalta ihan heti treenin jälkeen.

Originally posted by ipe-88
pituutta on 176cm ja painoa vaivaiset 65kg
penkkitulos vähän vajaat 70kg

Mä olin 14-vuotiaana n.150cm pitkä. Painoa reilu 40kg. Penkki maksimi 25kg :D
Hyvässä kunnossa oot. :thumbs:

Originally posted by yajo
Ei, koska teet vatsat, alaselän ja kyljet joka kerta ja muut lihasryhmät vain kerran viikossa. Tee vatsat ja kyljet jalkapäivänä ja alaselkä selkäpäivänä.

Selälle ottaisin vielä yhden liikkeen lisää.

Kiitti hyvistä vinkeistä! Mut mites jos tekisin vatsat,kyljet ja alaselän jalkapäivinä ja myös selkä/hauis päivänä? Ni sit tulis toi alakroppa timmiinpää kondikseen.. Oisko siin järkee ku siiloinha just toi alakroppa tulis treenattuu kaks kert viikos kun taas muut kerran..? Oon saanu just sellasen käsityksen et toi alakroppa ois hyvä olla kunnossa..

Back
Ylös Bottom