Mielipiteitä/ Vinkkejä ruokavalioon

Mitä mieltä olette ruokailustani? Pituutta on 191 ja painoa noin 86. Rasvat mittaustavasta riippuen 10 - 13 prossaa.

8.00 Pari desiä kaurahiutaleita, ruisleipä, 3 munan valkuaista ja n. 15 g rypsäriä. Lisäksi multitabsin monivita ja omega kapseli.

11.30 Palkkari, jossa 40 g hera, 40 g malto ja 5 g gluta

12.30 Työpaikkaruokaa reilu satsi, mielellään proteiinipitoista. 2 lasia maitoa. Arviolta 600-800 kcal.

15.00 Purkki raejuustoa

17.30 4 ruispalaa + 4 siivua jotain kinkkua ja 2 lasia maitoa 15 g rypsäriä.

18.30 Purkki raejuustoa ja omena

20.00 Purkki tunaa vedessä

22.00 Purkki valion maitorahkaa ja 15 g rypsäriä

Sama setti 6 päivää viikossa, yhtenä tulee vielä lisäksi jotain makeaa päälle.

Tällä syömisellä paino on noussut kuudessa kuukaudessa 5-6 kiloa koko ajan kovaa treenaten. Aloitin kesällä massahakuisen punttitreenin vanhan ei-tavoitteellisen kestävyysharjoittelun sijaan.

Keksittekö parannettavaa ja mistä kannattaisi karsia kun siirryn tammikuussa kuukaudeksi miinuskaloreille.

tukikohta1 sanoi:
... Sama setti 6 päivää viikossa, yhtenä tulee vielä lisäksi jotain makeaa päälle.

Hyvältä näyttää, mutta hifistellään vähän. Ota heti kun heräät (7.00?) veteen sekotettuna tavallista heraa 30 g ja dekstroosia/maltoa 30g, pääset nopeammin anaboliseen tilaan. Sitten

8.00 Pari desiä kaurahiutaleita, ruisleipä, 3 munan valkuaista ja n. 15 g rypsäriä. Lisäksi multitabsin monivita ja omega kapseli.

11.30 Palkkari, jossa 40 g (hydrolysoitu) hera, 40 g malto ja 5 g gluta

12.30 Työpaikkaruokaa reilu satsi, mielellään proteiinipitoista. 2 lasia maitoa.

15.00 Purkki raejuustoa

22.00 Purkki valion maitorahkaa ja 15 g rypsäriä.

Ihan hyvä tsydeemi sulla, itse otan yöksi drinksun jossa on rasvatonta maitoa ja soijaa ja rypsäriä. Jos olisin oikea boudari, ottasin yöksi kaseiinia. Päivällä joku appelsiini/mandariini voisi olla paikallaan. Kannattaa tosiaan pitää mässypäivä (silloin vaikka enemmän punaista lihaa peliin) kerran viikossa niin aineenvaihdunta ei hidastu liikaa, ts. kroppa elele säästöliekillä.

huh huh...hyvä jos sen yhden purkin raejuustoa sai välipalana alas joskus muinoin... Siis mitä? Haarukoit sä sen raejuuston tolleen maustamattomana vaan turpaas? Ihailtavaa haarukointia...

Hmmm...Itse ottaisin enemmän hidasta protsua ennen nukkumaanmenoa, kuin hiilareita tost rahkasta. Voisin kyllä soveltaa tuota sun syömis-säätöä itsellenikin...vaikuttaa hyvältä...

HarryG sanoi:
huh huh...hyvä jos sen yhden purkin raejuustoa sai välipalana alas joskus muinoin... Siis mitä? Haarukoit sä sen raejuuston tolleen maustamattomana vaan turpaas? Ihailtavaa haarukointia...

Hmmm...Itse ottaisin enemmän hidasta protsua ennen nukkumaanmenoa, kuin hiilareita tost rahkasta. Voisin kyllä soveltaa tuota sun syömis-säätöä itsellenikin...vaikuttaa hyvältä...

Oon miettiny itekkin et pitäs keksii jotain muuta tohon viimmeseksi. Ton tunan vois tietty siirtää siihen mut se on niin syntisen pahaa että ei millään viitsi vetää viimeisenä. Joutuu harkita tota massamasterin ehdottamaa kaseiinia jos se vaan on kohtuuhintasta.

Valion rasvaton raejuusto putoo ainakin mulla ihan jees. Ei voi tietenkään sanoo että kädet täristen oottais koska pääsee lusikoimaan mut menee ainakin vielä sellasenaan.

MassaMaster, kannattaako tosiaan ottaa nopeita hiilareita heti aamuun? Oon eläny uskossa että vaan treenin päälle.

tukikohta1 sanoi:
MassaMaster, kannattaako tosiaan ottaa nopeita hiilareita heti aamuun? Oon eläny uskossa että vaan treenin päälle.

Kyllä mä oon ottanut, vaikka ei ne nopeat hiilarit ole välttämättömiä. Hera ja malto vaan toimii hyvin yhdessä.

HarryG sanoi:

Eipä tossa milbonan (lidlin) rahkassa oo ku se 3.?g hiilareita 100g:s ja sinne ku lyö rypsärii ni eikö se hitaammin imeydy kuin esim se kaseiini drinkki?

Trendar sanoi:
Eipä tossa milbonan (lidlin) rahkassa oo ku se 3.?g hiilareita 100g:s ja sinne ku lyö rypsärii ni eikö se hitaammin imeydy kuin esim se kaseiini drinkki?

Jospa ottaisit kaseiinia JA rypsäriä? Monissa kaseiini-jauhoissa rasvaa on noin 1% ja hiilareita <0.3%.

Massamaster sanoi:
Jospa ottaisit kaseiinia JA rypsäriä? Monissa kaseiini-jauhoissa rasvaa on noin 1% ja hiilareita <0.3%.

Mutta eikös tommonen kiinteä vie kuitenkin AINA enemmän aikaa imeytyä kuin mikään nestemmäinen?

Trendar sanoi:
Mutta eikös tommonen kiinteä vie kuitenkin AINA enemmän aikaa imeytyä kuin mikään nestemmäinen?

Ei ole ihan niin simppeliä, riippuu monesta asiasta, ei pelkästään siitä onko se nestemäistä, valmiiksi "pilkottua" (sitä kai tarkoitit?) vai nou. Esimerkiksi kaseiini puuroutuu vatsassa, mikä hidastaa sen imeytymistä. Eikä se pelkästään itse imeydy hitaasti, vaan sen kasomorfiinipeptidit hidastavat muutenkin vatsan "tyhjennystä" ts. parantaa siten muidenkin ravinteiden hyödyntämistä. Kokeile, tilaa tosta Pakkiksen kaupasta edullista kalsium kaseinaattia
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=26&products_id=48

tukikohta1 sanoi:
Mitä mieltä olette ruokailustani? Pituutta on 191 ja painoa noin 86. Rasvat mittaustavasta riippuen 10 - 13 prossaa.

11.30 Palkkari, jossa 40 g hera, 40 g malto ja 5 g gluta

12.30 Työpaikkaruokaa reilu satsi, mielellään proteiinipitoista. 2 lasia maitoa. Arviolta 600-800 kcal.

15.00 Purkki raejuustoa

22.00 Purkki valion maitorahkaa ja 15 g rypsäriä

Sama setti 6 päivää viikossa, yhtenä tulee vielä lisäksi jotain makeaa päälle.

Tällä syömisellä paino on noussut kuudessa kuukaudessa 5-6 kiloa koko ajan kovaa treenaten. Aloitin kesällä massahakuisen punttitreenin vanhan ei-tavoitteellisen kestävyysharjoittelun sijaan.

Keksittekö parannettavaa ja mistä kannattaisi karsia kun siirryn tammikuussa kuukaudeksi miinuskaloreille.

Sulla taitaa kyllä olla melko hidas aineenvaihdunta, jos tuolla määrällä olet saanut sen n. 1kg/kk? Mutta mikäs siinä. :thumbs: Hyvältähän tuo näyttää... Jos vielä hiukan haluais säätää niin tuo ruisleipien kanssa tuleva 15g rypsäriä voisit nakata tonnikalan sekaan. Näin ei menis hilareita ja rasvoja päällekkäin.

Edit: tuli tuplana.

Ps. tusta on kyllä paha karsia miinuksille. ->Aerobista kehiin

Kiitoksia kaikille vinkeistä, otan ton kaseiinin iltapalaan.

Miksi ei kannata ottaa öljyjä ja hiilareita samasta? Syynä ei liene imeytymisen hidastuminenkaan?

Ajattelin alustavasti miikalle mennessä tiputtaa illasta hiilarit minimiin eli ruisleivät pois klo. 17.30 ja samoin palkkarista hiilarit kokonaan pois tai ainakin puolitan ne kokonaan jos kaikkipois on liikaa. Lisäksi vielä klo. 20.00 ruoka kokonaan pois ja aerobista pari kertaa viikkoon päälle.

Aineenvaihdunnan vauhdista en tiedä, mutta kun laskeskeskelin päivän kalorisaantia niin lähelle 3100 kcal se tuolla menee ja pitäisi olla parisataa päälle kulutuksen. Teen istumatyötä, joten ainoa kulutus yli peruskulutuksen tulee puntista. Suhteet olivat muistaakseni noin 40p/40h/20.

tukikohta1 sanoi:
Kiitoksia kaikille vinkeistä, otan ton kaseiinin iltapalaan.

Miksi ei kannata ottaa öljyjä ja hiilareita samasta? Syynä ei liene imeytymisen hidastuminenkaan?

Ehkä turhaa hifistelyä, mutta jos haluaa minimoida rasvan kertymistä vartaloon, niin kannattaa pitää ne erossa hiilareista. Hiilarit aiheuttaa sen insuliinipiikin ja silloin ei ole hyvä jos rasvoja pyörii verenkierrossa. Suurta merkitystä tuolla ei toki nyt ole. Ei siitä haittaakaan ole, jos nakkaat ne öljyt sinne tunan sekaan.

Joo kyllä tuo 3100kcal kuulostaa ihan hyvältä. Mulla on nimittäin aikalailla samanlainen ruokavalio, vaikka massaa on vähemmän. No, ehkä mulla se kulutus on sitte vähän suurempi.

hifi2 sanoi:
eli sillä ei oo juurikaan väliä vaikka alkais niitä syömään sillon tällöin?

On sillä sen verran väliä, että ne on hyviä ravinteiden lähteitä, joita voi vedellä vähän useamminkin. :D

Öljy mitä tonnikalapurkeis on voi olla melkein mitä vain?! Merkistä riippuen mainitaan joko auringonkukka(ihan OK) tai vain öljyä, jolloin kannattaa ainakin säännöstellä käyttöä. Varmaa on että mitään kylmäpuristettua rypsäriä siellä ei ole.

pakkomielle.com sanoi:
Öljy mitä tonnikalapurkeis on voi olla melkein mitä vain?! Merkistä riippuen mainitaan joko auringonkukka(ihan OK) tai vain öljyä, jolloin kannattaa ainakin säännöstellä käyttöä. Varmaa on että mitään kylmäpuristettua rypsäriä siellä ei ole.

Eikös suunnilleen kaikki huoneenlämmössä juoksevat rasvat ole "ihan OK"? Tietty hifistelijä hifistelee mutta en usko että niissä nyt mitään kovin huonoa rasvaa on.

pakkomielle.com sanoi:

Kyllä minä ole tunani syönyt vedessä ja syön jatkossakin. Varmempaa näin, kun sisällöstä ei voi olla varma. Hintakaan ei tässä voi kynnys olla, kun molemmat tunat on yleensä saman hintasia ja rypsäri ei maksa paljon paskaakaan.

Back
Ylös Bottom