Mielipiteitä CLA:sta

tervehdys uudet ystäväni :rock: Oletteko huomanneet vaikutuksia cla:n käytössä?itse olen syönyt kyseistä valmistetta viime syksystä lähtien n.4-5gr/vrk(mainoksen uhri).Ja eräs powerlifteri sitä suositteli kans.Ainaskin mainoksien mukaan sitä pitäis popsia ainaski 4kk,ennenkuin alkavat vaikutukset näkyä.No itse en viime talven aikana sairastunut kunnon flunssa virukseen kertaakaan.Sattumaako?Siitä rasvanpoltto ja lihaskasvu vaikutuksesta en nyt tiijä sanoa,mutta oisko tuo immuniteetti sit parantunut cla:n ansiosta?yx ravintoasiantuntija kyllä tyrmäsi cla:n,ja sanoi saman (ja halvemman) vaikutuksen olevan kalanmaksa öljyllä.Onko kenelläkään käytännön kokemusta pidempi aikaisesta käytöstä?vuorokausi annoksen olen ottanut aamupalan yhteydessä.Jarmo lainehan ottaa annoksen (yht.6gr) 2 krt/vrk.Liekkö :anssi: ?Kovasti on kehunut ainetta,mutta ihmekös tuo,ku se on sen sponsori.

Musta leski sanoi:
tervehdys uudet ystäväni :rock: Oletteko huomanneet vaikutuksia cla:n käytössä?itse olen syönyt kyseistä valmistetta viime syksystä lähtien n.4-5gr/vrk(mainoksen uhri).Ja eräs powerlifteri sitä suositteli kans.Ainaskin mainoksien mukaan sitä pitäis popsia ainaski 4kk,ennenkuin alkavat vaikutukset näkyä.No itse en viime talven aikana sairastunut kunnon flunssa virukseen kertaakaan.Sattumaako?Siitä rasvanpoltto ja lihaskasvu vaikutuksesta en nyt tiijä sanoa,mutta oisko tuo immuniteetti sit parantunut cla:n ansiosta?yx ravintoasiantuntija kyllä tyrmäsi cla:n,ja sanoi saman (ja halvemman) vaikutuksen olevan kalanmaksa öljyllä.Onko kenelläkään käytännön kokemusta pidempi aikaisesta käytöstä?vuorokausi annoksen olen ottanut aamupalan yhteydessä.Jarmo lainehan ottaa annoksen (yht.6gr) 2 krt/vrk.Liekkö :anssi: ?Kovasti on kehunut ainetta,mutta ihmekös tuo,ku se on sen sponsori.

Itse käyttänyt kerran ja ei mitään vaikutuksia. Noin kuukauden käýtin.

Varmaan kalaöljylläkin saa saman vaikutuksen ja se vielä halvempaa kuin maksaöljy

ööö...siis pitäisi käyttää 4kk ennenkuin vaikutukset alkaa näkymään,sä käytit kuukauden ja nyt tuomitset sen paskaksi tai ainakin ylihintaiseksi tuotteeksi?

Alec sanoi:
ööö...siis pitäisi käyttää 4kk ennenkuin vaikutukset alkaa näkymään,sä käytit kuukauden ja nyt tuomitset sen paskaksi tai ainakin ylihintaiseksi tuotteeksi?

Minusta tuo että pitäisi käyttää 4 kuukautta ennen kuin huomaa vaikutuksia on aika kova mainospuhe. Tosin voihan olla että vasta silloin huomaa vaikutuksen mutta eiköhän sitä 4kuukaudessa ehdi muutenkin tapahtumaan kaikenlaista.

Mulla on nyt sitä ku ilmaiseks sain ja popsin noi paripurkkia pois,toisessa tulee 2g vuorokaudessa ja toisesta varmaan vaan 1.5g,mutta eipä tuo haittaa,kalaöljyä menee myös.Oon mä tässä kolmessakin viikossa laihtunu mutta johtuu varmasti(ja ehkä ainoastaan) siitä että oon päässy pitkästä aikaa treenammaan aerobisia treenejä kunnolla..Siis nesteitä on tietty vähä lähtenyt.

En kyllä usko tuohon 4 kuukauteen. Esim. Biovitan sivuilla oli: "CLA alkaa vaikuttaa edullisesti aineenvaihdunnassa välittömästi, mutta vartalon rasvan väheneminen alkaa yleensä näkyä selvästi vasta 6–8 viikon kuluttua CLA:n käytön alettua."

Itsellä juuri on ekaa kertaa kokeilussa. Eihän se mikään ihme aine ole, mutta ei se 20e kuukauden kuurista nyt iso raha ole.

Nää on näitä mahdottomia kysymyksiä, pitää vaan valita uskooko tuotteiden tehoon vai ei. Esim. kuka huomaa kalaöljyn vaikutuksen? kuka huomaa vitamiinien vaikutuksen? en minä ainakaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteivätkö niitä ole hyvä ottaa, jos ne silti toimivat eduksi.

Tutkimusten mukaan CLA tehoaa parhaiten treenaamattomilla, reilusti ylipainoisilla ihmisillä. Hoikemmilla (pienempi rasvaprosentti siis), treenaavilla ihmisillä vaikutus on kai marginaalisempi.

Arvelisin että paras tapa käyttää CLA:ta on dieetillä ja nimenomaan sen loppupuolella. Olen joskus kokeillut ainetta myös ns. ylikaloreilla ja mielestäni se ei estänyt läskin kertymistä sitten pätkääkään. Silloin kyseessä oli Twinlabin CLA, eli ihan laatumerkki.

Tuskin tuolla nyt mitään näkyviä muutoksia saa aikaan, kannattaa mieluummin pistää rahat johonkin parempaan esim. kofuihin, karnitiiniin ja ehkä myös tauriiniin.

Syökeehän sitten oikeanlaisia isomeerejä...ja riittävästi / vrk
http://www.tohtori.fi/eviva/134.php3
CLA:lla mainitaan olevan mm. vastustuskykyä parantava vaikutus.
Ja vaalla ette CLA:n vaikutusta havaitse, sillä rasvaprosentin laskiessa lihasmassa kasvaa...näin ainakin väittävät tutkimukset.

Pii sanoi:
Syökeehän sitten oikeanlaisia isomeerejä..

Joo, toi on mun mielestä aivan olennainen seikka. Sen sijaan, että puhuttaisiin CLA:sta yleisnimikkeenä, tulisi puhua nimen omaan CLA:n eri isomeereista ja valita oikea isomeeri sen halutun, mahdollisesti aikaan saatavan vaikutuksen perusteella.

Tästä aiheesta muistan keskusteltaneen ainakin kahdessa threadissa, jotka ovat tuossa alla:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26285&highlight=CLA

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=28478&highlight=CLA

:david:

Dieetin kaverina popsin ittekkin pari kuukautta CLA:ta, en sitten tiä nopeuttiko rasvan palamista mutta tuntui nälkä tulevan nopeammin (placebo?).

pystiskö joku laittaa vähän tähä, että minkälaista ruokavaliota mun kannattas käyttää tän CLA plus- tuotteen kanssa. ajattelin sitä käyttää sen maksimin, 6 tab. päivässä, ja salilla käyn noin 4 kertaa viikossa?

Joo kyllä itekin huomaan kuinka vitamiinit ja muut (kalaöljy mm.) piristävät ja nostavat vastustuskykyä.. Itse en ole ollut kipeä kahteen vuoteen ja silloin kun on vähän aikaa syömättä vitamiineja niin huomaa selvästi kuinka pirteystila laskee. Itse tosin en kauheasti syö kasviksia ja hedelmiä niin se voi johtua siitäkin.

Back
Ylös Bottom