Mielenterveysongelmat ja bodaus?

Aika romaanin sais kirjottaa, jos kaiken tähän erittelis. No ....
Kaikki kuvailemasi oireet sopivat hyvin myös muhun. Ei ole diagnoosia, eikä intressejä selvittää asiaa. Mielestäni kaikki pitää ajatella ominaisuuksina, eikä minään sairautena, haloo :ROFLMAO: mut joo, halusin vain romuttaa sun haaveet siitä että oot jotenkin erityinen ihmistyyppi. Meitä on maapallolla enemmän kuin me 2.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaginaattori hyvä ja kiinnostava pointti toi, että analysoit ja viet asiat päässä naurettavan pitkälle. Onko sulla suunnilleen samat jutut, jotka luuppaa päässä sillon kun et oo keskittyneenä johonkin, vai viliseekö päässä ihan mitä sattuu? Ootko saanut noihin oireisiin mistään apua. Lääkitys, terapia yms? Toi valediagnoosi juttu ei ihan aukee. Ei kait niitä kylillä ihan kenellä tahansa jaeta, vai kuinka =)

^ Jep, lääkkeet ei välttämättä ole lähtökohtasesti paras ratkaisu. Vois ajatella että jollain mielenhallinnan keinoilla vois jotenkin vaikuttaa tohon kupolin toimintaan. Harrastusten ja varsinkin fyysisen urheilun vois kuvitella auttavan myös paljon mitä totesitkin. Ja mitä sanoit aiemmin, että pääset joskus harvoin sellaseen olotilaan, ettei päässä pyöri mitään. Siihenkin on varmasti taustalla joku syy miks näin on käynyt. Vois kuvitella että kaikki siinä tilanteessa on älyttömästi selkeempää ja kirkkaampaa. En meinaa että siihen olotilaan pääseminen hallitusti mitään helppoa olis, mutta ehkä mahdollista. Kunhan ei vaan heti totee, etten mä pysty koska...=)

3viikkoa Escitalopramia 10mg. Tosin eka viikko 5mg apteekkarin suosituksesta, ja oli kohtuu vittumainen viikko kyllä. Leuat kalkatti ja tasapaino heitti, muutenkin aika säikky olo :D

Paniikkikohtauksiin/-häiriöön tota menee jonka laukaisi vaihteeksi vitullinen työstressi ym.. Psykologin mukaan keskivakava työstressi vai mikä lie, tosin tämä todettiin kun asiat oli jo vähän paremmin. Välillä tuntu että on aika pelottavan lähllä että päästä katkeaa joku piuha, oli vaan niin loppu että ei voi käsittää. Samalla tuntu kun olisi elänyt puoliksi unessa.

Noin 7v sitten taisin saada Citaloprami lääkityksen myös, mutta taistelin tähän asti ilman eikä juuri ole vaivannut kuin satunnaisesti. Nyt kuitenkin tuntu että hajoaa elämä käsiin stressin takia, pahimpana aikana yritin tehdä jotain etähakemusta terveyskeskuksen lääkärille puhelimella duunissa lounaalla, mutta ei siitäkään meinannut tulla mitään. Lääkäriajan olisi saanut johonkin 2kk päähän lopulta, niin piti hakeutua yksityiselle.

On kyllä muutenkin niin paskoja kokemuksia tuosta yksityisestä puolesta että... Selkä paskana menet lääkärille valittamaan että sattuu niin paljon että ei saa nukuttuakaan, niin se sanoo ettei nyt mitään unilääkkeitä ala kirjoittelemaan. ym...

Escitalopramin alotuksesta viikon jälkeen oli aika mielenkiintosia öitä, kun tuli välillä heräiltyä 15min välein yöllä, ja aika useasti vieläkin joskus aamuyöstä tunti-pari ennen herätyskelloa. Zopinoxia sain sen takia unilääkkeeksi, mutta en kokenut tarvitsevani enään sen jälkeen kun lääkkeen sain, niin on jäänyt ottamatta.
Muuten ei kyllä kauheasti negatiivista sanottavaa lääkkeestä, huomattavasti parempaa elämää kuin ilman, vaikka niitä parempia huippuja tasoittaisikin. Tuli lääkärin kanssa juteltua niistä uusista lääkkeistä mistä taisi ekalla sivulla olla juttua, mitkä eivät tasoita sitä parempaa huippua niin paljoa, niin kuulemma joillain on toiminut lääke ja joillain ei ollenkaan.

Noin 12v sitten tuli ekat paniikkihäiriöt ja pari vuotta tuli alkuvuosina kärvisteltyä aika pahasti muusta maailmasta eristäytyneenä, sen jälkeen oli pakko ottaa itseään niskastaa kiinni ja pakottaa itsensä läpi sen paskan.

Kuntosalitreeni on kyllä aina tehnyt hyvää pääkopalle ja tuntuu nostavan aika hyvin energia- ja serotasoja. Oma duuni on vaan sen verran raskasta ettei kauhean useasti jaksa salille ängetä.

Viimeksi muokattu:
Joo, se on totta että punttitreeni tekee ehdottomasti hyvää pääkopalle.
Tuo paniikkihäiriökin osaa olla vittumainen itellä menee diapamia tähän, käytän niitä aika harvoin ku oon aika paljon kotona.

Onko muuten semomisia ihmisiä joilla on tämä nopeakiertoinen maanisdepressiivisyys, voitaisiin vertailla minkälaisia hullutuksia sitä on tullut hypomaniapäissään tehtyä.
Mä esim kerran kävelin vaan kauppaan ja suoraan hedelmähyllylle, siellä mä otin aina yhden mandariinin kerrallaan ja punnitsin sen, merkkasin tuloksen puhelimeen ja vein mandariinin pois, sitten hakemaan uutta mandariinia, punnitus ja taas paino ylös, tätä sain jatkettua vartin verran kun tuli vartija ja joku myyjä ja kysyi onko minulla mikä hätänä, sanoin siihen sitten jotain sen tyylistä että punnitten tässä vaan mandariineja 'Suomi on vapaa maa, noh se talutti se vartija mut ulos kaupasta ja kauppias antoi mulle siksi päiväksi porttikiellon, varmaan huomasivat ettei kaikki ollut kotona.

Kevät ja punttitreeni on kyllä yleensä saanut serot aika ylös :D Yhdessä vaiheessa naureskelin ja varjonyrkkeilin duunikavereita töissä.

Se on aika hyvä seromittari kun ei saa mitään "kiksejä" musiikista. Kaikki kuulostaa yhtä paskalta.

Ravinto-osiolle tein ketjun sero-dopa lisäravinteista, sitä kannattaa vilkasta. Mulla esim. toi teaniini toimi tiettyyn pisteeseen asti aika hyvin.

^ Nimenomaan, sillä erotuksella ettei mun mielestä ole tarvetta välttämättä erotella, tai korostaa onko se jotain tiettyä esim. "hippimeditointia" vai jotain muuta, vaan tekee mikä hyvältä tuntuu. Mutta hyvä jos tosta meditoinnista on löytnyt apua, sitä tässä vähän hainkin. Piirtämisen alottaminen on varmasti vähintäänkin kokeilemisen arvonen juttu.

Siitä vähän diipimpää pohdittavaa... Ihan omista ajatuksista muodostettu suurimmalta osin. Kannattaa kuunnella äänikirjana Jordan Petersonin 12 rules for life. Esim. Strytellistä 2viikon kokeiluajalla ilmasiks, jakaa aika paljon samoja ajatuksia ja paljon muuta ja hyvin syvällisesti mutta helposti ymmärrettävänä:

Jos joku miettii treidailua pörssissä ym. vakavempaa uraa pörssimaailmassa, niin tässä vähän diipinpää mietintää aiheesta:

Joskus kun alotin sijoittelun niin se oli puhtaasti mielenkiinnosta miten pörssissä voi tehdä rahaa. Eli huokutteli ajatus tehdä rahaa pelkän älykkyyden takia. Mulla on vähän paha tapa uppoutua välillä vähän turhankin syvälle asioihin mitä haluan oppia, ja tämä treidaus oli aika loputon suo. Tai loputon suo yrittäen etsiä sitä omaa edgeään, aluksihan sitä ei edes tiennyt mitä se edge tarkoitti samalla kun RiskRewardit kuulosti yhtä houkuttelevilta kuin historian tunnit koulussa murkkuiässä.

Tässä viimeaikoina-vuosina olen lähinnä tehnyt **tusti töitä maksaakseni velkoja pois mikä vähentää stressiä tulevaisuudessa. Usein mitä enemmän tienaa tai on rahaa -> velat kasvaa myös. Tuokin piti vuosia sitten oppia kantapään kautta.

Nyt on purtu hammasta ja vaihdettu autokin premiumista pois, eikä haittaa yhtään. Tää on ollut kaikenkaikkiaan vähän tämmönen uuden asennoitumisen aikakausi, kun on halunnut tiputtaa kuukausimaksujaan ja vähentää velkojaan. Mutta mitä sitten kun on velaton? No stressiä on ainakin vähemmän.

Eli nyt ollaan tilanteessa mikä sai alkunsa siitä kun halusi parantaa elämäänsä rahalla. Ja rahan tekeminen pörssissä tappaa kaiken sen elämän mitä halusi parantaa.. Treidaaminen varsinkin tuhoaa tunteita aika tehokkaasti, jos meinaa menestyä, koska treidaaminen taistelee ihmisyyttä vastaan tunnepuolella. Ja menestyäksesi sinun pitää sivuuttaa kaikki mitä tunnet, ja analysoida rationaalisesti.

Yleensä menestyvät sijoittajat ja oikeasti rahakkaat ihmiset elävät aika niukasti. Eli sille rahalle etsitään lähinnä korkoa uusien sijoitusten ja säästämisen kautta. Kysymys kuuluukiin, mikä sen rahan haalimisen idea on, jos sitä ei käytä ja "elä"? Valta?!?
Sitten on toinen ääripää joka "syö yli varojen" ja ottaa lainat tappiin ym., vaihtelee autoja kalliimpiin kokoajan kun vanhaan tottuu ym...

Älkää ottako lainaa....tai harkitkaa ainakin vakavasti.

Raha ei tuo onnea mutta velka tuo stressiä.
Onnelisuus taitaa olla lähinnä sitä että osaa olla onnellinen siitä mitä jo on ja omistaa.

Ei nuo velat nyt niin kauheita ole olleet, mutta tuli vaan jossain kohtaa herättyä että paljonko sitä menee kuukaudessa kaikenmaailman lyhennyksiin ym. laskuihin. Ja muutenkin tuli vähän ylidramatisoitua, mutta kuitenkin vähän miettisin omaa elämäntilannetta ja mihin on ryhtymässä jos meinaa alottaa.
Oon ehkä ite ollut vähän tunneköyhä muutenkin, tai empatia ym. vähän hakusessa(sosiopaattinen) ja oonkin miettinyt että kategorisoimalla itsensä rationaaliseksi tai enemmän tunteelliseksi voisi antaa hyvän lähtökohdan kartoittaa omaa onnistumisprosenttiaan kyseisella alalla.

Loppuun vielä Big Shortista Michael Burryn "last letter to shareholders":

"Making money is not like what I thought it would be. This business kills the part of life that is essential, the part that has nothing to do with business. For the past two years, my insides have felt like they've been eating themselves. All the people that I respected won't talk to me anymore, except through lawyers. People want an authority to tell them how to value things, but they choose this authority not based on facts or results. They choose it because it feels authoritative and familiar. And I am not, nor ever have been, "familiar." So...so I have come to the sullen realization that I must close down the fund. Sincerely, Michael J. Burry, M.D."

Virheiden kautta nämäkin joutuu yleensä oppimaan ja silloin testataan molemmat ääripäät... Balanssia!
Jotku tosin myös jämähtää siihen toiseen ääripäähän, ja suurinosa huonompaan... Miksi?(alempana lisää, vanhaa tekstiä tästä ylös.)

Tuo edellä mainitsemani balanssi onkin aika jännä ajatus.
Kun kaikella universumissa on "hyvä" ja "huono". Ilman toista ei ole toistakaan. Jos kaikilla olisi pelkästään hyvä olla, niin vuosien päästä olisiko se enää hyvää oloa? Siitä tulee ns. uusinormaali, jolloin tarvitaan enemmän hyvänolon tunnetta -> selittää päihderiippuvaiset ym. mitkä eivät halua katkaista olojaan ja sitten menee lisää ja lisää....

Eli jonkunmoista ylikompensaatiota puolin ja toisin on oltava.
Tuon ylikompensaation puutteen takia monet mielialalääkkeetkään eivät luultavasti toimi, kun ne tasoittavat molempaa ääripäätä ja elämä on tasaisempaa. Onko se hyvä vai huono? Joillekkin luultavasti parempi kuin se huono olo, riippuen vakavuudesta, mutta yleensä ne "viat" on syvemmällä.

Ihmisillä joilla on pelkästään pahaa oloa, taas voi johtua monesta eri assiasta. Esim. siitä ettei elämälleen ole keksinyt tarkoitustaan tai ei ole selkärankaa alkaa projekteihin. Eli puuttuu kunnianhimoa ym...

Kunnianhimoa kun löytyy niin koko maailma avautuu sun eteen. Löydät projekteja mistä kiinnosta -> opettelet -> teet -> näet tulosta -> hyvä olo

Paniikkihäiriöisille: FIGHT THE MONSTERS!

Ihan vaan omia ajatuksia mitä on tullut huomattua...

Itse sain voitettua paljon pahoja mörköjä yhdistämällä öisen treenaamisen ja treenin jälkeisen meditaation(siellä tyhjällä ja pimeällä salilla).
Vaikea oli toki päästä alkuun ja vieläkin tulee välillä viikon-parin pätkiä kun ei vaan pysty treenaamaan mitään.

Kuitenkin, ainoa toimiva "hoito" toi on itselleni ollut ja koko ajan mennään parempaan suuntaan!

Itse sain voitettua paljon pahoja mörköjä yhdistämällä öisen treenaamisen ja treenin jälkeisen meditaation(siellä tyhjällä ja pimeällä salilla).
Vaikea oli toki päästä alkuun ja vieläkin tulee välillä viikon-parin pätkiä kun ei vaan pysty treenaamaan mitään.

Kuitenkin, ainoa toimiva "hoito" toi on itselleni ollut ja koko ajan mennään parempaan suuntaan!

Niitä mörköjä vastaan kannattaa taistella omien kokemuksien perusteella juurikin menemällä ja tekemällä niitä asioita mistä paniikkihäiriöt johtuu. Eli esim. enemmän sosiolisoitumista ym... Helppoa eikä nopeata se ei ole, mutta pelko ja välttely ruokkii mörköjä entistä enemmän.

Itse sain odottelun pelon voitettua aika hyvin ihan itsesuggestoimisen kautta ajamalla itseäni rentoon tilaan(vaikea selittää), välillä saatoin jopa rentoutua lääkärin vastaanoton penkillä niin että melkein nukahdin.

People tend to find balanse on their lifes, and as antidepressants show, balance is complicated and u need overreactions on eachs side. If u are happy/good mooded many years, that will eventually became a "new normal" and then u need moore good feel... Explains alot of things, like drug addicts etc...

35943717_10156817549702590_1673253781745172480_n.jpg

Tällä hetkellä nuo 4 vuotta sitte kirjottamani jutut, Adhd, ''Minuus'' painaa huolella. Kohta 30 vuotta enemmän/vähemmän kärsimystä, sinnittelyä, ja säälittävää yritystä löytää joku paikka yhdyskunnasta. Ajatus lääkityksestä alkanu taas vähän kiinnostaa. Elämä on vittujen elämä. Sain sentään pienet naurut taas Adhd Fb ryhmää lukiessa ku ''vilkkaat tytöt'' vipeltää yms. vallatonta, ja kuinka kyseessä on ihqdaa lahja. Uskopuhetta, mutta paskon.

Tällä hetkellä nuo 4 vuotta sitte kirjottamani jutut, Adhd, ''Minuus'' painaa huolella. Kohta 30 vuotta enemmän/vähemmän kärsimystä, sinnittelyä, ja säälittävää yritystä löytää joku paikka yhdyskunnasta. Ajatus lääkityksestä alkanu taas vähän kiinnostaa. Elämä on vittujen elämä...

Ei tässä yhdyskunnassa moni muukaan paikkaa löydä ei se oo niin vakavaa
Vitutus kuuluu elämään

Ei tässä yhdyskunnassa moni muukaan paikkaa löydä ei se oo niin vakavaa
Vitutus kuuluu elämään
Juu. Tollasella filosofialla mä aikailla yritän valehdella itelleni, ''sopeutuen''(todellisuudessa mikää ei vaan muutu), hyväksyen asian. Välillä, nyt ei vaan jaksa, jollon kulissit hajoo.
Tarpeeks patoo, ni se pyrkii jossain muodossa ulos.

Juu. Tollasella filosofialla mä aikailla yritän valehdella itelleni, ''sopeutuen''(todellisuudessa mikää ei vaan muutu), hyväksyen asian. Välillä, nyt ei vaan jaksa, jollon kulissit hajoo.
Tarpeeks patoo, ni se pyrkii jossain muodossa ulos.

Itellee ei kanna yrittää mitää valehdella ja mitää kulisseja yrittää pitää, pitää olla se mikä on ja antaa mennä

Tällä hetkellä nuo 4 vuotta sitte kirjottamani jutut, Adhd, ''Minuus'' painaa huolella. Kohta 30 vuotta enemmän/vähemmän kärsimystä, sinnittelyä, ja säälittävää yritystä löytää joku paikka yhdyskunnasta. Ajatus lääkityksestä alkanu taas vähän kiinnostaa. Elämä on vittujen elämä. Sain sentään pienet naurut taas Adhd Fb ryhmää lukiessa ku ''vilkkaat tytöt'' vipeltää yms. vallatonta, ja kuinka kyseessä on ihqdaa lahja. Uskopuhetta, mutta paskon.

Nojoo juuri näitä 😓. Aihe ylipäätänsä on sellanen mistä en ihan oikeesti jaksa yleensä puhua mitään, koska itsensä lokeroiminen ei tunnu yhtään hyvältä. Vähintään 20 ekaa vuotta leikkiny normaalia, ja menny läpi kyllä 99% ajasta. Tai en sinällään mitään leikkiny ole. En oo vaan puhunu mistään ongelmista kenellekkään ja kärsiny yksin(poislukien kaiken maailman tohtorit yms.). En oo luonnoltani ollenkaan sellanen, että ilmasen kärsimystäni avoimesti. Pokerinaama pysyy 24/7. Tää kirjottaminen ei vaadi mitään, eikä tästä hirveesti välity mitään imo. Helpointa olis ku voisin boomerien kaa todeta yhteen ääneen, että koko ''vaiva'' on oikeesti vaan oman pään sisällä, ja mielikuvitusta. Oisin ihan täysin valmis toteen että oon vaan ihan vitun laiska ja kaikki täysin omissa käsissä yms. Olisi huojentavaa, ja suuri helpotus. Valitettavasti en tuohon teoriaan usko, ja käytäntö on ihan jtn muuta. Loogisena ihmisenä, se ku ei ymmärrä vieläkään täysin mistä asiat kumpuaa ilman mitään selkeetä selitystä on tuskaa. Mun lahjan kyl saa ekstraktoida ja ottaa itelleen millon vaan.

En tiiä onko se monenkaan mielestä lahja, mutta varmaan hyvä jos joskus saa jonkun selityksen mikä auttaa ymmärtämään omaa toimintaa. Nykyään vaan vähän tuntuu olevan semmonen trendi että tuolla somessa tulee tyypeiltä päivityksiä, minkä sisältö on kärjistäen ”sain lopulta ADHD-diagnoosin, tämä selittää miksi minusta ei koskaan tullut mitään.” Tai ainakin omassa kuplassani on näitä. Ikäväähän se on jos ei oo vaikka opiskeluun pystyny keskittymään, mutta ei se nyt aina kaikkea selitä. Varsinkaan kun ihmisillä voi olla pahempiakin sairauksia ja ne voi pärjätä hyvin. Mut en tietenkään voi kenenkään kokemuksia omasta elämästään vähätelläkään. Tuntuu vaan että noita erilaisia diagnooseja löydetään kun riittävästi ihmisiä vaan käy tutkimuksissa.

En tiiä onko se monenkaan mielestä lahja, mutta varmaan hyvä jos joskus saa jonkun selityksen mikä auttaa ymmärtämään omaa toimintaa. Nykyään vaan vähän tuntuu olevan semmonen trendi että tuolla somessa tulee tyypeiltä päivityksiä, minkä sisältö on kärjistäen ”sain lopulta ADHD-diagnoosin, tämä selittää miksi minusta ei koskaan tullut mitään.” Tai ainakin omassa kuplassani on näitä. Ikäväähän se on jos ei oo vaikka opiskeluun pystyny keskittymään, mutta ei se nyt aina kaikkea selitä. Varsinkaan kun ihmisillä voi olla pahempiakin sairauksia ja ne voi pärjätä hyvin. Mut en tietenkään voi kenenkään kokemuksia omasta elämästään vähätelläkään. Tuntuu vaan että noita erilaisia diagnooseja löydetään kun riittävästi ihmisiä vaan käy tutkimuksissa.
Juu no mulle kaikki tällaset diagnoosit yms. on suuri ristiriitaisuus. Ehkei niitä lapsena pitäny silleen minään, ku kaikki auktoriteetit ymmärsi miks oon sotkenu liikkasalin vaahtosammuttimella tai mitä millonki. Muutenki huolettomampaa, toivontäytteisempää aikaa, epärealistisine unelmineen. ''On se Teemu semmonen veijari''! Btw toi vaahtis juttu oli vaan hauska juttu, eikä menneen St. Paddy's dayn haamu ohjannu mun kehoa tuollon 🤯. Vituttaa et kuuluu johki lokeroon, on joku ''konditio'', ja samanaikasesti haluun vaan ajatella et oon vaan täysin omin avuin ja valinnastani laiska, en täsmällinen, keskityn paskasti, mielialoissa pahaa häikkää, ajottain sairaalloinen ahdistuneisuus jos joutuu vaikka vaan oleen paikoillaan(täs ei oo mitään hauskaa btw, ja ois kiva rentoutua vaik kerran vuodessa ja tajuta ettei tota ole). yms. yms. yms. Mut lopputulos, uskoi adhd:n olemassaoloon ollenkaan tai ei, on se että tämmönen mä oon. En oo kehari, monella tapaa hyvinkin älykäs, ja kykenevä, potentiaalia huokuva. En silti funktioi niinku mun rivikansalais kaverit, ja se on aivan päivänselvä juttu. Kuka tahansa huomais sen, ku viettäis mun seurassa tarpeeks aikaa, vaikka työparina. Ehkä mut on riivattu, tai tämä tarttui muhun juomavedestä 🤒. Itteään ei silti voi paeta. Kyl mä kehtaisin sanoo et oon ihan 100% omin avuin vaan laiska paska, tahalleen myöhässä, teen mitä vittua haluun, ja mitä ikinä vikoja nyt mussa onkaan. Mut kokemuksien myötä en pysty kirkkain silmin myymään tota teoriaa.

adhd on taviksille vaan joku '''ehehehe mäkää en voi keskittyä ja oon tosi vilkas'' ''Mun koko suvul on se!'' Miten vitussa naurat asialle? Ookko masokisti? Toi keskittyminen on toki hyvin, HYVIN ärsyttävä asia sillon ku oikeesti mokailee huolella jtn. Yks syy miksen aio hommata ikinä autoa, ettei tulis liian montaa sielua mun vastuulle. Ei sitä pysty ees selittään. Mut pahin kaikista on mielialaongelmat, jotka ei tarvii mitään syytä et heittelisivät huolella. Toki jos syitä on, ni mahtava coctail tiedossa. Semmonen kohdusta asti ollut syvä ahdistus, joka on 24/7 läsnä melkeenpä, ja pakottaa oleen varuillaan. Siihen päälle, etten oo mikään maailman sosiaalisin ihminen ja vähän burgeri. Puhun toki vitusti, varsinki jos tulee juttuun, mut siinki on aina takaraivossa sellanen ahdistus, joka ei lähde yhtikäs millään pois. Joutuu taisteleen aika paljo sen kommunikaation eteen monesti. Ja ei Saatana jos ihminen on tylsä, ni mun ei oikeesti välttämät tarvii sanoo mitään ylimäärästä hänelle ikinä. Esim. työelämässä tollasia kohdannu, ni en tod ala pakottaan jtn maailman geneerisintä smalltalkkia jonkun robotin vuoks. Joo mut pääpointti: 29 vuotta kärsimystä ilman selitystä, ja saaga jatkuu. Mut en osaa kyl luovuttaa, ja elämänfilosofiakski on muodostunu jossain vaiheessa sellanen että ihan vitun sama, tää loppuu kuitenki aikanaan, joten come at me mentaliteetti. Tiiä sit kuka mut siel äipän kohdussa turmeli, vai vedinkö pillumehut suoraan aivoihin 🤔. Siinä kaikki ugh.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom