En ole enää vuosiin lukenut kehonrakennuslehtiä, joten MD on minulle nykyisellään tuntematon aviisi. Samat lainalaisuudet pätevät kuitenkin siihen kuin muihinkin lehtiin.
Aikakauslehtien kustantaminen on erittäin kallista, joten kaikki lehdet ovat enemmän tai vähemmän riippuvaisia mainostajista. Lehden irtonumeroiden ja tilausten myynnistä ei koskaan saada riittävästi tuloja kustannusten peittämiseen ja lisäarvon (voiton) tuottamiseen omistajille, joten mainostajat ovat äärettömän tärkeitä.
Isoja mainostajia täytyy aina suosia, viidakon laki vallitsee.
Wintikka ihmetteli MuscleTechin mainosten suurta määrää eri lehdissä. Ilmoitukset amerikkalaisisssa bodilehdissä eivät ole tietääkseni aivan mahdottoman kalliita. Lisäksi on luultavaa, että MuscleTech maksaa voitoistaan osan näille lehdille korvaukseksi runsaasta mainostilasta. Bodaus-lehtikin sai bonuksia useilta eri firmoilta silloin, kun minä olin itse omistajana. Tämä lienee arkipäivää nykyisinkin.