Miami Vice - Movie (ekat arvostelut online!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jopas oli melkosen tylsä leffa.. :(

Pakko myöntää, mutta pettymys oli karvas. Mannin edelliset leffat Heat ja Collateral on molemmat mun top5:ssa, mutta Miami Vice... En ota kantaa visuaaliseen ilmeeseen, mutta toi juoni tökkäs tosi pahasti. Ne on tehneet noista ed. rainoista nii-in hyviä... Pakkohan tää on sit ostaa dvd:nä, mutt...

Nyt tarttee apuva: Mikä on se biisi, joka soi leffan alun yökerhokohtauksessa siellä itse klubilla? Ei siis se Numb, joka soi leffan taustalla, vaan itse klubilla. Laulajan äänessä jotain samaa kuin Bob Marleylla.. Aivan mahti biisi, pakko saada :haart:

Nyt tarttee apuva: Mikä on se biisi, joka soi leffan alun yökerhokohtauksessa siellä itse klubilla? Ei siis se Numb, joka soi leffan taustalla, vaan itse klubilla. Laulajan äänessä jotain samaa kuin Bob Marleylla.. Aivan mahti biisi, pakko saada :haart:

Nina Simone - Sinnerman ja Felix Da Housecat's remix taisi soida siinä kohtaa. Originaali versio soi muuten Thomas Crown leffan lopussa ja tuo sama remix myös Paycheck leffassa.

Melko kökkö leffa :(

Odotin paljon eikä kyennyt vastaamaan odotuksiini yhtään. Ei ollut jännittävä eikä erityisen nopeatempoinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt tuli DVD katsastettua.

heti ekaks pitää sanoa etten ollut täysissä "sielunvoimissa" kun tänään sunnuntai iltapäivällä leffan katsoin.Meni ruokailu vähän myöhäksi ja olin sitten aika unen pöhnäinen kun vasta juuri ennen lefaa ehdin syömään.

Alussa heti tuttu tunnelma,kuin suoraan sarjoista,tuttua kamaa.Sitten alkoi tuntua vetelältä ja tunsin jo pettymyksen.Tässä vaiheessa piti ottaa englannin textitys mukaan (yleensä katson ilman textitystä) jotta ymmärtäisin edes jotain heppujen puheesta.Joko DVD lätyn äänet olivat normaalia platummat tai sitten olin vain niin unen pöhnäinen ettei oikein tarttunut.....

Loppua kohden alkoi napata ja muutamat kuvaukset veivät sen verran -80 luvulle että tunsin nostalgisia kylmiä väreitä selässä.Tässä kohdassa voisi melkein mainita että sen verran urakalla on elokuvia tullut katseltua vuosien aikana että tällaisia tuntemuksia tulee aina vain harvemmin.

Kyllä tämä leffa oli selvästi Miami Vice,välillä oli meno liiankin rauhallista vilkkaimpiin toiminta pätkiin verrattaessa.Mutta tällainenhan sarjakin oli aikoinaan,välillä jotain pientä pauketta ja loppuhuipentuma.

Sen verran sekava tunnelma jäi etten osaa sanoa oliko leffa aivan :5: arvoinen,mutta ei missään nimessä pettymys(tällaisilta leffoilta on mulla tapana odottaa vähän liikojakin).

Ja se "kinuski" tyttönen oli hemaiseva,erityisesti loppukohtauksissa loisti kyllä kauneudellaan.

EDIT: yksi pirun suuri pettymys oli vauhdikkaan alkumusiikin puuttuminen,aikoinaan viikko toisensa jälkeen se sarjan alkumusiikki muine sörsseleineen jaksoi aina viehättää.Jotain vastaavaa pimpatusta kun olisi edes ollut.

Odotin tältä elokuvalta aika paljon kun Miami Vice on yksi 80-luvun parhaista TV sarjoista. Vaikka olinkin skeptinen leffan sijoittamisesta nykyaikaan toimi se kuitenkin kohtalaisen hyvin. Voisi sanoa että lievä pettymys ja se kunnon Miami Vice -jytä ja tunnelma jäi tuohon alkuun ja katosi kunnes lopussa paukkui. Juoni meni kanssa aikalailla ohi mutta sellasta jotain huumeensiirtelyä se oli, mikä onkin todella tyypillistä Miami Vicea. Myös mieleiseni sarjasta tuttu "comedic relief" puuttui täysin ja oikeastaan koko leffa tuntui hieman synkemmältä kuin se pastellivärinen 80-lukulainen. :D

:3:

Btw, oon nähny leffan jo piiiitkän aikaa sit, mutta nyt vasta huomasin tämän ketjun. Omasta mielestäni leffa oli aivan pa*ka!! Odotin paljon enemmän, ja vähän päälle. Traileri oli aivan hemmetin komea, mutta ite leffa täys susi!!!

Tää saattais olla hyvä kun Michael Mann on puikoissa
Odotellaan kunnes tippuu videovuokraamoon.

Tuli katottua vihdoin.

Ihme valitusta :(

Pitkät fiilistelypätkät, joissa ajellaan muskeliveneellä auringonlaskuun tai lemmiskellään kasarimusan soidessa taustalla, ovat juuri sitä mikä osaltaan erottaa Miami Vicen muista poliisisarjoista. Eikä perkele todellakaan tarvita mitään väkisellä väännettyjä vitsejä vesittämään tunnelmaa, onneksi Mann tajusi senkin. Synkkä ja vakava fiilis kuuluu asiaan. Mainstreamia hollywood-poliisi-action kökköä tulee jatkuvalla syötöllä, joten tämä oli piristävä poikkeus lievällä erilaisuudellaan, vaikka ei mikään merkkiteos olekaan.

Crockettin pokkaama muijakin oli just sopiva rooliinsa, koska hahmon funktio oli jotain aivan muuta kuin näyttää nätiltä missibimbolta. Ammuskelukohtaukset olivat taattua Mann-laatua, joissa aseenkäyttötekniikka ja varsinkin äänimaailman realistisuus hivelee mieltä. Pahin pettymys oli alkuperäisen tunnarin korvaaminen jollain linkin parkin renkutuksella :itku:

Joo oli kyl kova :piis: , vaikka
rocket.gif
räiskintä oli säästetty loppuun, no en ole muutenkaan mikään räiskinnän ihailija. Paljon oli Mann säilyttäny mukana, just noi ajelut veneellä yms.
Ja lopussa kun ampu sen kaverin niin veret lens tyylikkäästi seinälle, vaikuttava loppuvaikutelma, kuten hyviin leffoihin on tapana kuulua.
36_7_8.gif

Uusi Miami Vice -leffa oli melko laimea, joskin tummat yökohtaukset ja ajoittainen viileys nostivat pisteitä. :3:

Jos haluaa tietää mihin tapahtumiin tuo sarja/elokuva ja esim. Scarface OIKEASTI perustuu, suosittelen lämpimästi tuoretta dokumenttia Cocaine Cowboys (http://www.imdb.com/title/tt0380268/) Tässä pätkässä 80-luvun Miamin huumekaupassa mukana olleet diilerit ja tappajat valottavat kuinka kaikki oikeasti tapahtui. :5:-

Löytyy p2p -verkoista. ;)

Mä en venannu tält leffalt mitn, mut jäi kyl vähä ontto olo. En oo mitn Miami Viceja ikuna kattonu, mut tää oli kyl bore toiminta-leffa. Liian vähän itse actionii ja tosi ennalta-arvattava ja muutenki tosi BLAA.

:2: ½

:2:

Aika pettymys oli. Ainut mukaansatempaava kohtaus oli lopun räiskintä, jossa Mannin tavaramerkki eli realistiset laukausäänet pääsivät valloilleen. Muuten leffa oli tasaista puurtamista eteenpäin ilman kohokohtia...väsymys iski katsellessa. Leffan puolivälissä toivoi jo lopputekstejä. Kyllä uusi Bond ja Departed ovat olleet IMO tämän syksyn parhaita leffoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom