Miami Vice - Movie (ekat arvostelut online!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Varoituksen sana sitten. ÄLÄ tilaa aussijulkaisua season 2:sta JOS haluat suomitekstit. Kyseisessä paketissa ei ole muutenkaan mitään tekstejä, edes enkkuja.

Kovalta vaikuttaa. Ainoa vitutus on tuo Linkin Park rällytys trailerissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen käymässä Yhdysvalloissa ja täällä Miami Vice tuli teattereihin nyt viikonloppuna.
Tässä siis hätäisimmille arvio leffasta. (Ei sisällä juonipaljastuksia, mutta toivomuksesta laitan kuitenkin tagit)
Kuten jo trailerin perusteella saattoi arvata, elokuva ei yritä olla kovin uskollinen alkuperäiselle sarjalle. Toki urheiluautot, pikaveneet, kauniit naiset ja Miamin taivaanranta ovat myös elokuvassa keskeisiä elementtejä, mutta kerronnallisesti Miami Vice on lähempänä Mannin aikaisempia elokuvia kuten Heat ja Collateral. Kyseessä on visuaalisesti nerokas ja loistavalla ääniraidalla varustettu moderni rikosdraama.

Kuinka Miami Vice sitten kääntyy vakavailmeiseksi elokuvaksi? Homman nimihän on tyyli ennen tarkoitusta: poliisin palkalla ajetaan Ferrarilla, Crockettilla ja Tubbsilla on joka kohtauksessa uudet muotivermeet niskassa, jne. Tarina kuitenkin tempaisee mukaansa heti alkumetreiltä, eikä katsoja kerkeä jäädä ajattelemaan elokuvan ehkä hieman kornia lähtoasetelmaa sen enempää, ainakaan minä en kerennyt. Myös pääosanesittäjien pokerinaamat pelaavat tärkeätä roolia elokuvan onnistumisessa. Colin Farrell yltää ehkä jopa uransa parhaaseen suoritukseen Crockettina, kun taas Jamie Foxxin esittämä Tubbs jää enemmän statistin rooliin.

Elokuva oli yllättävän henkilöhahmovetoinen. Ajoittain Miamin alamaailma huumeparoneineen tuntuu vain taustahälinältä, kun tarina keskittyy päähenkilöiden, erityisesti Crockettin, yksityiselämään ja sen kietoutumiseen yha syvemmälle rikosten maailmaan. Elokuvan keskivaiheilla tarina jopa hieman laahaa, toiminnan keskittyessä lähinnä elokuvan alkuun ja loppuun. Ja toimintahan on taattua Michael Mann –laatua.

Miami Vice tulee varmasti jakamaan mielipiteitä, mutta loppukrediittien pyöriessä ainakin tämä poika jäi jo toiveikkaana odottamaan jatkoa.

4 / 5 tähteä

Tuo on pakko nähdä, kun miami vice fani olen.

Joku tuossa valitti sitä linkin parkin rallatusta siinä tunnarina (vai onko se virallisena tunnarina?), mutta se sopii hyvin ja on hyvä biisi siihen. Tietenkin ottaisin sen alkuperäisen tunnarin. Onkohan tuossa leffassa, se aito miami vice biisi mukana? Se loisi vitusti lisä tunnelmaa leffalle.

Mennäänkö Dino kimpassa kattoon. Pukeuduttais teeman mukaan. Mä voisin olla Doc Johnsson ja sä voisit olla se afro-man. Butts vai mikä Tubbs se ny olikaan...

Mennäänkö Dino kimpassa kattoon. Pukeuduttais teeman mukaan. Mä voisin olla Doc Johnsson ja sä voisit olla se afro-man. Butts vai mikä Tubbs se ny olikaan...

Jea..muistin virkistämiseksi: :D
Don Johnson (James Sonny Crockett eli Sonny) ja Philip Michael Thomas (Ricardo Tubbs eli Rico).

Juu afro päähän ja kenkälankit naamaan, 80-luku puku päälle (ei sukkia) ja testarossalla pihaan. :D

Eihän mulla muuta olekkaan kuin kasarikuteita ja testorassi menopelinä.

Kävin myös ulkomailla tämän katsomassa. Leffa EI OLE Miami Vice vaan tavallinen (tylsä) poliisielokuva. Henkilöhahmojen persoonallisuudet oli pilattu. Esim Tubbs oli uskollinen yhden naisen mies vaikka sarjassa paniskeli kaikkia. Värimaailmat oli tosi synkät eikä legendaarisista pastellisävyitä ollut tietoakaan. Miami ei ollut värikäs palmukaupunki sinisine vesineen vaan harmaa ja synkkä. Themeä ei kuultu ellei sitten ihan lopputekstien lopuksi joita en jaksanu katsoa loppuun.

Miami Vicenä: :1: Poliisielokuvana :2:

Suositut

Back
Ylös Bottom