Metal vs. Titan penkkipaidat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nostellaanpa nyt tätä vaikka meneekin vähän OT.

1. onko esim. F6 mahalta nostaville vai todella vain isolla kaarella nostavalle, kun hihojen asento vaikuttais mahanostoon sopivalta.
2. mikä on edellä mainittu "suuri kaari"?
3. olisiko 46 koon käytetty Fury (olisi melko pieniä painoja liikuttaneen paita) liian suuti n. 78-80kg nostajalle jos vaan tahtoisi totutella paidalla nostamista? eli tuntuisko päällä ollenkaan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
86kilosena käytin 46 fyrya harjottelussa ja parissa kisoissa, melko jämäkältä tuntu ja potkikin kivasti. Tietenni sinun painoon vielä se 6kg eroa niin voi mennä väljäksi. Riippuuhan tuo ruumiinrakenteestakin. Saman painosena käytin 46 Super Katanaa ja oli huomattavasti tiukempi.

46 on luultavasti sadeviitta keskiverto 78-kiloiselle kaverille. 44 lähempänä semmosta löysähköä harjoituspaitaa.

puolueettoman kannan paidoista saa jos on raahaa paljon,että voi testata useita paitoja ja löytää itselle sopivan.muutenhan se menee niin,että missä leirissä kullonkin nostaa ni sen paidat on parempia ja kestävämpiä.ja vielä f6 on tarkoitettu kaarinostajalle.

joo 44 arvioin sopivimmaks, mutta nyt olis ollu tarjolla 46. ei viitti paidasta turhaa maksaa kun ei oo vielä mikään kiire hankkia.
mistä tietää onko itse "kaari nostaja"?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eli onko suoraan ylöspäin vai viistosti? vai mitä tarkotit?
suoralla linjalla tarkotan lähes rinnan päältä tapahtuvaa nostoa ja taas sitte toinen tapa on nostaa lähes pallealta tai jopa sen päältä..eli S/S mallin katanat on suoran linjan punnertjalle parempi, mutta toimii myös hyvin lähempää mahaakin. ja F6 ja A/S mallit toimivat ehkä parhaiten läheltä palleaa... ite nostan pallealta ja käytän mallia A/S...selventiköhän tää yhtään.. vai menikö entistäki sekavemmaksi :D

juu selvensi... tämä oli se miten aluks olin asiaa ajatellu. käytetäänkö ipf:ssä A/S mallia minkä verran eli voiko nostaa vähän alempaa ilman että se heti tulkitaan mahalaskuks?

Zone-sarja -42%
Mielestäni jos haluat helpon paidan nostaa niin hommaa ihmeessä Metal King Presser. Itse en Katanalla saanut oikeen mitään aikaseksi, tosin tota super-mallia en ole kokeillut. Mites noin on asian laita. Eroaako tuo superi paljonkin tosta perus katanasta??? Tarkoitan lähinnä nostoteknisesti esim. kuin painot tulee rintaan ym juttuja....

Periaatteessa rajumpi ku normi katana ku taas toisaalta isomman kaula-aukon vuoksi myös erittäin helppo virittää niin että tulee vain isot raudat alas ja toisinpäin...elikkä periaatteessa pystyy ostaa kokoo isomman super katanan ku normi katana, koska kauluksella voi pelata tosi paljo... vaatii sen 5-6 reeniä ja useita nostoja/ laskuja rintaan että kangas rupee venyyn ja sillo rupee tulee sitä potkua. tukeva ja loistava paita ipf ja pro versiona!! itellä löytyy molemmat ja tuntuu että paranevat vain mitä enemmä tulee nostoja!

inzerin blasti taitaa olla aika löysä paita? onko kuinka hyvä ensimmäiseks paidaks ja minkä verran siitä voi ottaa irti esim. joku 130-150 nostaja?

Ei sitä hyötyä voi kukaan sanoa. Se voi olla 0kg tai 40kg+. Itse olen kokeillut: titan nxg+ kankaisia, katanaa a/s ja s/s, metallilta : x-typeä ja king presseriä. Raakapenkkini on 140kg ja nyt parhaiten olen saanut hyötyä S/S katanasta, jolla olen salinostona saanut 150kg. Eli paidan hyöty on n.7% itsellä. Parhaat 120kg raakapenkkaajat ottaa sen 160kg paidalla, 140kg raakapenkkaajat 190kg paidalla... eikä se aina paidasta ole kiinni. Jotkut saa hyvän hyödyn ihan pehmeimmistä kankaista. Itse otin nxg+ kankaisella 2,5kg vähemmän mitä raakana. Moni asiantuntija on puhunut että raakanoston suhde varustenostoon pitäisi olla n.0,75. Eli omalla kohdallani tarkoittaisi n. 185kg varustepenkkiä, josta ollaan nyt 35kg jäljessä.

Eli itse paita ei sitä hyötyä tee, vaan nostajan pitää itse treenata sitä paitaa varten ja sitä myöten saada se hyöty paidasta. Toiset saa jo ensimmäisellä kerralla 25kg hyötyä paidasta, toiset ei yhtään. Riippuu mm. nostomatkasta, ojentajavoimasta, tekniikasta jne.

Kerrotaas vähän omaa paitahistoriaa ja hyötyjä, ekan kerran kun puin paidan päälle 14 vuotiaana raw penkki tais olla 100kg tasan, paidalla ekaa kertaa 120kg ( paidan sai itse päälle) siinä sitten vähän reenailtiin ja rällättiin 07 juvalla joulupenkkareissa 120kg raw penkillä 165kg paidalla, 08 elokuussa 140kg raw penkillä sain 210kg jo paidalla, 08 expossa 150kg raw penkillä 230kg paidalla, nytten n 190kg raw penkillä uskon 100kg+ hyötyyn 1 kankaisella .

Suositut

Back
Ylös Bottom