Kävin tuolla Metalin sivuilla ja huomasin uusia välineitä: Viking paidat ja puvut. Onkos joku jo ehtinyt kokeilemaan (en huomannut miten uusia ovat, mutta en vaan ole itse kuullut mitään noista)?
Miten esim. Metal Viking Squatter V-type toimii verrattuna Centurion NXG+ kyykkyyn ja sumovetoon?
Kävin tuolla Metalin sivuilla ja huomasin uusia välineitä: Viking paidat ja puvut. Onkos joku jo ehtinyt kokeilemaan (en huomannut miten uusia ovat, mutta en vaan ole itse kuullut mitään noista)?
Olen koittanut kahta mallia Viking Bencheristä. Normaalin Bencherin mallista ja suuremmalla kaula-aukolla (ja ehkä väljemmällä selkäpalalla) varustettua. En tiedä, kumpi malli tulee tuotantoon. Viking kangas on jo kyllä hyväksytty ja luonnollisesti vanhan Bencherin malli, mutta en ole kuullut mitä Vikingin uudesta mallista on sanottu. Toi uusi malli toimi mulla ainakin hyvin. Vanhan mallisella Vikingillä oli vaikea nostaa tiukkuuden takia.
Viking kangas on ohuempaa kuin Metalin vanha, mutta vahvempaa ja jäykempää. Viimeeksi, kun asiasta keskustelin olivat sitä mieltä, että Viking materiaalista ei ole järkevää tuplakangaspaitoja, koska materiaalista tulee liian jäykkä. Niitä kyllä testattiin, mutta ei ole hirveästi kysyntää paidoille, jotka vaativat 300+ kiloa tullakseen rintaan. Tuo suunnitelma saattaa olla muuttunut uusien paitakikkojen myötä. Kyykkypukuja tehdään ilmeisesti tuplana.
Kaikki varusteita koittaneet ovat pitäneet niistä ja enkkoja on tehty. Pääsimpä itsekkin koittamaan kahtamarkkaa penkistä ekaa kertaa. Tällä kertaa rauta vei voiton.
Uusimman tiedon varusteista saa aina kysymällä suoraan Metalilta.
N.O. Kummonen on niitä kavereita jolla on järkevät selitykset paitanostolle ja joka pystyy sen myös perustelemaan. Jätetään tän suuntaset kommentit heti pois. Laji menee eteenpäin ja kehittyy, ikävä kyllä siinä ei pärjää ilman varusteita jos kilpailee...
No tarkalleen en osaa sanoa, koska paidan olen vain kerran nähnyt ja silloin se oli päällä. Titania taas en ole koittanut. Mikäli tarkoitat Titanin mainostamaa "Hihat on ommeltu 90 asteen kulmaan jolloin ne auttavat heti..." niin en tästäkään tiedä onko Metalin hihoja noin suunnattu. Jos tarkoitat löysempää selkäpalaa, niin Metalin paidassa se on valmistettu samasta kankaasta kuin paitakin, kun taas Titanissa se on käsittääkseni erilaista, venyvämpää kangasta. Vaikutus varmaan on saman kaltainen.
Mutua: Metalin Isolla kaula aukolla ja löysällä selkäpalalla on tavoiteltu ammattilaisten suosimien openback paitojen ominaisuuksia. Kaula-aukon vahvistetun kauluksen sauman paikkaa siirtämällä voidaan saman paidan ominaisuuksia muokata halutuiksi. Mitä alempana rinnalla sauma on, sitä enemmän paita potkii. Tuo sauman liikuttaminen vaatii tilavan kaula-aukon ja löysän selkäkappaleen.
On tuo Viking kangas vissiin aika jymäkkää. Dave Tate sanoi näin; "All I can say is there is no way anyone would ever get down with a pro viking brief and pro viking suit."
METALin Viking kangas on todellakin kovempi kuin perinteinen materiaali METALin varusteissa. Viking kankaasta valmistetuissa varusteissa on hieman erilaiset kaavat, johtuen materiaalin kovuudesta. Ensimmäistä trikoota ostavalle suosittelisin mieluummin ei-Viking kankaisia vermeitä.
N.O. Kummonen tuossa sanoi että Viking Bencher (vanha malli kudottuna Viking kankaasta) olisi hyväksytty. Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa. Torstaina lähti mallit uuteen hyväksymis käsittelyyn, josta toivottavasti vastaus tulee muutaman lähi viikon aikana.
Joku sanoi että METALin uusi penkki paita olisi Titanin plussan kopio.
Tämäkään ei pidä paikkaansa. Titanin suora kopio kaavan perusteella näyttäisi olevan Inzerin Rage...
Nuo perinteiset METALin IPF varusteet ovat aikas hyviä...
Itse kokeilin tuossa männä talvena Squatter V-typeä....ja tulos 332,5 kg (monoliftissä nostettuna)...ja tyytyväisiä ollaan......
vain, että koska Viking materiaali on hyväksytty veto- ja kyykkytrikoisiin, on paidan hyväksyminen enää ilmeisesti leikausten ja mallin hyväksymisestä kiinni!?