Metal gear

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hanaa
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Viisi tuntia tuli sunnuntaina pelattua, ja yllätyin positiivisesti. Samaa mieltä ylläolevien kanssa, että liian helposti menee ampumiseksi. Hiippailu on omastamielestäni paljon vaikeampaa, mutta sitten taas ehkä vähän enempi palkitsevaa. Harmi vaan että ei psyyke kestä sitä piilossa kökkimistä ja odottamista.

Ehkä tämän jaksaa pelatakkin läpi. Ostin kyllä samalla reissulla Witcher kolmosen, joten vähän vuoron perään pelaamista tämä on :D
 
Pitkää postia luvassa!
Alkuun pelissä hiippailu on ehkä hieman hankalaa mutta kun kontrollit tulevat tutuiksi, ei pitäisi olla mitään ongelmaa jos vain on kärsivällisyyttä. N. 40h takana peliä, jotain 30% suoritettuna ja väitän että lähes joka tehtävän voi mennä täysin 100% näkymättömänä jos niin haluaa. Toki jos juonen kannalta tämä ei ole mahdollista niin se poikkeuksena.

Eikä siinä pitkään mennyt kun alussa pystyi jo hiipimään täydellisesti. Ensin scouttaa tukikohdan kokonaan läpi, pitää huolen ettei viholliset pääse yllättämään mistään suunnasta. Juoksuaskeleet tai muut äänet paljastavat sijainnin vihuille yleensä hyvin nopeasti. Sitten vain kärsivällisyyttä ja tadaa, kukaan ei ole nähnyt tai kuullut sinusta mitään ja taskussa on ne tärkeät paperit jotka piti tukikohdasta noutaa.

Vaikka hiippailu on pääasia ja todellakin hauskempaa, niin räiskiminen on pelissä aivan törkeän siistiä. Vihujen saamat osumat näkyy ja tuntuu, mikään ei ole nautinnollisempaa kuin ampua molempiin jalkoihin ja katsoa miten vihu kaatuu naamalleen/selälleen maahan, tämän jälkeen yrittää ryömiä ylös, ammut olkapäihin ja vihu sätkii ja kiemurtelee tuskissaan maassa. Tai kun poraat SMGllä läheltä kovaa sarjaa suoraan yläkroppaan ja vihu sätkii ja heiluu kuin mikä, kunnes tippuu kituvana tai kuolleena maahan.

Dikkailen aivan hulluna myös siitä, jos olet kaappaamassa itsellesi jengiä, ja nukutat tyyliin koko leirin ensin, jonka jälkeen skannailet vihujen taidot läpi ja tapat kaikki turhat sotilaat pois. Pahisrooli vitun kuningas.


JA HUHHHUH. Mennäänkö vielä aseiden ja varusteiden hienosäätöön, mikään räiskintä/hiippailupeli ei ole hoitanut asiaa näin hyvin. Tälläinen asehifistelijärunkkari nauttii tästä aivan täysillä. Sekä nuo kommandopipot, pelkkää rakkautta.
5b5kee.jpg


Runsaasti erilaisia camoja/taisteluasuja. Pistoolit, haulikot, konepistoolit, konekiväärit, rynkyt, sniput, kranaatinheittimet, singot, räjähteet, ansat, apuvälineet, ajoneuvot, kaikkea on aivan helvetin iso määrä.
Missä muussa pelissä voit laittaa yhteen samaan rynnäkkökivääriin kiinni vaimentimen, punapistetähtäimen, tähtäimen oman erillisen vahvistimen, lasertähtäimen, taktisen valon, tukikahvan/kiinnitettävän kranaatinheittimen/kiinnitettävän haulikon, vaihtaa aseeseen pidempää piippua, vaihtaa aseeseen parempaa tukkia, erilaisia lippaita (on pitkiä lippaita, rumpulippaita, tupla-lippaita) ja maalata tätä kymmenillä eri väreillä/camokuvioilla.

SEKÄ viimeisenä hypenä, kun unlokkaa tämän tarkka-ampuja kaverin tehtäviin mukaan, voi että miten hienoja hetkiä tullut vastaan. Alla esimerkkinä yksi, kuulustelen vihua, toinen vihu pääsee yllättämään selästä, tulee hidastus, ammun varmuudeksi maassa makaavan jotta tämä ei nouse pystyyn, olen kääntymässä selässä olevaa vihollista kohti, oma snipu-kaverini ampuu tämän. Ensimmäinen kerta kun näin kävi, pakko oli ottaa video ja rakastua peliin kovemmin.



NOIN, eiköhän hypetys jo riitä. Paras peli mitä olen koskaan ikinä pelannut, pelin teema, toiminta ja kaikki uppoaa täysillä omaan makuun. En keksi tästä mitään pahaa sanottavaa. Jos hiippailu, sotateemat tai räiskintä maistuu, tämä on pakko-ostos.

PS. Multiplayer 8vs8 moodi aukeaa ensi kuun 6. pv.
 
Miten saan Snakelle tommosen kommandopipon?

[e] Huomasin kyllä, että hahmoa vaihtamalla pystyy valitsemaan noita "pipoja", mut Snakelle ei ilmeisesti onnistu(?)
 
Viimeksi muokattu:
Miten saan Snakelle tommosen kommandopipon?

[e] Huomasin kyllä, että hahmoa vaihtamalla pystyy valitsemaan noita "pipoja", mut Snakelle ei ilmeisesti onnistu(?)

Snakelle ei kai saa kommandopipoa päähän, avautuu myöhemmin ainakin bandana, en tiedä saako muuta vaatetusta päähän.
Ja muille valittavana oleville sotilaille voi laittaa tosiaan kahta erilaista kommandopipoa ainakin. Yksi on valittavissa vain(?) sneaking suitin kanssa, sitten perus-balaclava löytyy joka puvulle.


EDIT: Jokainen varmaan huomaa aloittaessaan peliä että tehtävä 29 (vaiko 28) ja 42 voi pilata tallennuksen JOS käyttää näissä tehtävissä Quietia kaverina. Tästähän siis tulee iso ilmoitus ruutuun ennen kuin alkuvalikko tulee ruutuun. Muistakaa ottaa varmuuskopiota savesta, voi vähän vituttaa kun menee joku 50-XX tuntia hukkaan :D
 
Itellä vasta ~15% läpi pelattu
ja Quietia en ole vielä saanut mukaan tehtäviin, vaikka hän onkin mother basessa chillailemassa sellissään.

Mitä tarkoitat, että voi pilata tallennuksen? Vastaa spoilertägillä, jos on spoilerivaara :D
 
Itellä vasta ~15% läpi pelattu
ja Quietia en ole vielä saanut mukaan tehtäviin, vaikka hän onkin mother basessa chillailemassa sellissään.

Mitä tarkoitat, että voi pilata tallennuksen? Vastaa spoilertägillä, jos on spoilerivaara :D

Eli ilmeisesti jos käyttää Quiet-hahmoa kaverinaan näissä tehtävissä, pelin tallennus voi jotenkin mennä "pilalle" ja ei enää toimi. Ainut vaihtoehto tässä on aloittaa koko peli alusta uudella tallennuksella, menettäen siis kaiken. Jos Pleikkarilla pelaa niin kannattaa tehdä mahd. pian ja parin päivän välein (jos pelaa aktiivisesti ja paljon) aina varmuuskopio Pleikkarin cloud-systeemiin. PC:llä nyt varmuuskopiointi onnistuu kaikilta. Xboxin varmuuskopioinnista ei ole tietoa.

Tässä vielä random-uutinen asiasta, koskee siis tehtäviä 29 ja 42:
http://www.wired.co.uk/news/archive/2015-09/08/metal-gear-solid-phantom-pain-save-data-bug

Players who take supporting character Quiet with them on certain missions will see all progress eradicated. The save file becomes corrupt, and restarting is impossible. The error affects the game on all formats -- PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360, and PC.
The solution to this crippling bug? As Konami posted on itsofficial forums, "this situation can be avoided by not using Quiet as a buddy while playing either 'Mission 29' or 'Mission 42'."
 
Mihin suuntaan näissä MGS-sarjoissa on dialogien määrä kehittynyt? Ykkösen pelasin junnuna intoa täynnä läpi, mutta kakkonen alkoi tökkiä aivan jumalattomasti, kun sitä "turhaa dialogia" oli niin paljon. Korvanapin kautta käytiin läpi vartin keskustelussa tehtävän asiat ja lopulta keskustelu ajautui luokkaa kämppiksen koiraan. Peliajasta meni mielestäni liikaa aikaa katseluun.

Tämä uusin kiinnostaa etäisesti, mutta en ole löytänyt oikein vastausta siihen, että meneekö tässäkin puolet peliajasta katsellessa.
 
Kännykällä joten en yritä edes lainata kahta viestiä.

Kride, lyhyt ja ytimekäs. Lisäinfoa saa jos haluaa, erikseen saaduilta kaseteilta. Ei siis 10min radiokeskustelua tai 45min välinäytöksiä. Tehtävän briiffaus ja debriiffaus on jotain 15sek-2min väliltä, usein siinä 20-40sek. Lisäinfon pituus siinä 30sek-3min.

Pisimmät välinäytökset ehkä olleet jotain 5min luokkaa, kerran. Peliä takana 86h, 65% tjsp suoritettuna, en tarkkaa prosenttia muista. Juonitehtävistä 80%. Hitaasti edennyt tarkoituksella, vituttaa että tämä peli joskus vielä loppuu. Mitään peliä en ole ikinä pelannut näin aggressiiviseen tahtiin, PE klo 09-03 ja LA klo 09-21 pelaten kokoajan tätä, pari safkataukoa välissä. Vitun sairasta :D

Sitten tuo Iltalehden arvostelu, en edes jaksa katsoa. Iltalehden arvostelijan mielipide on sama kuin naapurin 12v lapsen, ei kiinnosta vittuakaan.

Ihmeellistä palautetta kuullut välillä. Valitetaan että pelissä ei ole juonta? Kuinka silmät kiinni pitää olla. Valitetaan että ei ole draamaa? Perkele, se loppupuolen sairaalakenttä on ehkä tunnepitoisinta settiä mitä pelimaailma on koskaan kohdannut. Valitetaan kuinka toistaa itseään? Mikä peli ei näin tee jos kestoa on 50-150h pelityylistä riippuen.

Edelleen pysyn helposti mielipiteessäni, paras peli jota olen ikinä pelannut.
Tuo mainitsemani "Shining lights, even in death"- tehtävä ja "I won't scatter your sorrow in the heartless sea. I will always be with you"- kohtaus tekee tästä jo maailman upeimman pelin :'<<<<<<
 
Overall Completion 27% ja 76h pelikellossa. Ei ole kiire mihinkään. Toivottavasti tämä ei lopu ikinä. :D

Kyllä tämä ainakin tällaiselle vannoutuneella vajaa 20 vuotta pelisarjaa fanittaneelle pelaajalla on ihan täysin kaikkea sitä mitä on odottanutkin. Taattua Kojima laatua.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Witcher 3 ja MGS V on ehdottomasti viime aikoina pelatuista peleistä ne, joihin on eniten uppotunut kerralla ja saanut ns. ajan kulumaan vähän turhankin huomaamatta! Ihan vastaavia kellotuksia pelisessioista ei ole kuin vaikka PerusPekka mainitsi, mutta kohtalaisella peli-ruoka-peli-peli-peli-reeni -tyylisellä lukujärjestyksellä on menty nyt MGS:n parissa :D

Ei oikein duunit nappaa, kun tietää, että Diamond Dogs odottaa kotona!
 
Voisko joku vähän avata. Aloitin pelin tietämättä juuri mitään Metal Geareista, koska olin skipannut ne konsolisukupolvet, millä niitä ois tullut pelattua. No eka meni ihan järkeen, mutta mitä ihmeen tulimiehiä ja hyppiviä zombeja tähän on pitänyt tunkea? Muuten jotenkin realistinen ja yhtäkkiä jotain yliluonnollista paskaa. Sitten toinen kysymys: mistä tää kaveri hyppää? Helvetin usein juoksen ja haluisin jonkun kiven päälle ja en pääse. :D Ja VIELÄ: Nyt pitäisi löytää se neuvonantaja ja koiranpentu jostain Äitibeissistä, missä ne on?
 
Voisko joku vähän avata. Aloitin pelin tietämättä juuri mitään Metal Geareista, koska olin skipannut ne konsolisukupolvet, millä niitä ois tullut pelattua. No eka meni ihan järkeen, mutta mitä ihmeen tulimiehiä ja hyppiviä zombeja tähän on pitänyt tunkea? Muuten jotenkin realistinen ja yhtäkkiä jotain yliluonnollista paskaa. Sitten toinen kysymys: mistä tää kaveri hyppää? Helvetin usein juoksen ja haluisin jonkun kiven päälle ja en pääse. :D Ja VIELÄ: Nyt pitäisi löytää se neuvonantaja ja koiranpentu jostain Äitibeissistä, missä ne on?

En koskaan ole tykännyt itse Metal Geareissa näistä yliluonnollisista puolista, se vähän kuumotteli tätä aloittaessa. Mutta, sopivat oikein hyvin pelin tarinaan ja tilanteisiin, tottui yllättävänkin nopeaan niihin.

Tulijäbälle löytyy selitys ja taustatarina. Hyppivät "zombi-sotilaat" on erikoisjoukko vihuilla joille myös löytyy tarina ja tiedot. Jostain syystä pelin alussa noita tungetaan rajusti naamalle, ja yhtäkkiä ne katoavat lähes kokonaan pelistä. Eli seuraavan 50h sisään näet nämä ehkä kahdesti.

Pleikkarilla "kolmio" kiipeää, pitää olla tietyssä kohtaa muuria/kiveä/laatikkoa jotta ruudulla näkyy tämä kiipeilyvaihtoehto. Ihan kaikkialle ei pääse kiipeilemään.
Tuo tehtävä, mene kopteriin ja katso onko siellä tehtävissä tai sivutehtävissä jotain tuohon liittyen. Itsekin etsin näitä ja muistelisin että löytyi sitten tehtävistä.

__
Peli meni tänään läpi, kellossa 92h.

Heitän fiiliksiä spoilereihin:

Tehtävä 43, "Shining light, even in death". Eivittttttu. Olet koko pelin säätänyt Diamond Dogseja, yksitellen lajitellut näitä eri tiimeihin, käyttänyt näitä side-opeissa pelihahmoina, paininut ja säätänyt näiden kanssa Mother Basessa. Sitten jätkät on kuoleman kourissa, käsi lipassa kiittelemässä Big Bossia, odottamassa teloitusta, ja näitä tulisi sitten ampua päähän. Samat kaverit joilla olet hetki sitten pelannut.
Ensimmäistä kertaa koskaan ikinä pelissä tuntui pahalta tappaa joku. Oikeasti ensimmäistä kertaa. Jopa ehkä vähän surullinen olo tämän jälkeen.
NO, sitten loppunäytökset, "I won't scatter your sorrow in the heartless sea" ja saikin nyyhkytellä huolella telkkarin edessä.

Tehtävä 45, Quietin pelastaminen ja lähtö. Ei HUHHHUH. Lopputekstit ja se BIISI. Taas nyyhkytellään tippa silmässä, miten huikea tarina. Vasta lopputekstien jälkeen tajusi että mitäs vittua, tähänkö tämä jäi.
- Missä Eli/Liquid? Missä Metal Gear jonka Eli varasti. Psycho Mantis? Miksei Big Bossin tarinaa näytetä pidemmälle, Outer Heavenin perustaminen?

Tehtävä 46, Truth.
Ei sanoja. Mitä helvettiä. Semi-raju twisti noin pitkän tarinan jälkeen. Silti tykkäsin vitusti tästä käänteestä, äänikasetit valottaa tätä hieman lisää.
Big Boss oli siis sairaalassa ollut kaveri joka auttoi. Big Bossin paras sotilas aivopestiin Big Bossiksi, kasvoleikkauksia myöten, kun oikea Big Boss alkoi perustamaan taustalla Outer Heavenia. Ocelot ja Kaz Miller riitaantuvat tästä, Kaz valitsee Solid Snaken puolen, Ocelot Liquid Snaken puolen. Loppu tiedetään.

Netissä on Mission 51, suosittelen katsomaan tämän Youtubesta. Tämä on Collectors Editionin mukana tullut.
Tekstinä tämä:
Tehtävä joka ei päätynyt koko peliin mukaan, tässä näytetään miten Eli/Liquid, Psycho Mantis ja Metal Gear on pienellä saarella, Big Boss+DD tuhoaa Gearin, ampuu Liquid Snakea, tällä luotiliivit. Big Boss jättää tämän tekemään itsemurhaa, Psycho Mantis estää Liquidin itsemurhan, pelastaa Liquidin kun saari poltetaan paskaksi Diamond Dogsien toimesta.

___

Eniten ärsyttää ja vituttaa että Konamin ja Hideo Kojiman riitojen seurauksena pelistä on pätkitty todella paljon pois. PC-versiosta ovat kaivaneet faktoja että pelissä piti olla kokonainen chapter lisää pelattavaa, useita eri hahmoja ei näytetty pelissä ollenkaan joita piti olla, Camp Omega jätettiin pois vaikka luvattiin. Jossain oli spekulointia että pelistä jäi vielä useampikin chapter tekemättä Konamin painostuksen ja tuen loppumisen myötä,
tarina kun jäi niin pahasti kesken, ja chapter 2 on paljolti täytetehtäviä.
Ehkä, toivottavasti sitten DLC:n muodossa.

Silti, paras peli jota olen koskaan ikinä pelannut. Nautin todella paljon. Hieman vajaa loppu toki harmittaa mutta ei silti vaikuta mielipiteeseeni pelinä yhtään.

(piti vain vastata Disabledin kysymyksiin, kirjoittelin sitten varmaan puoli tuntia tätä :D)
 
Viimeksi muokattu:
Kännykällä joten en yritä edes lainata kahta viestiä.

Kride, lyhyt ja ytimekäs. Lisäinfoa saa jos haluaa, erikseen saaduilta kaseteilta. Ei siis 10min radiokeskustelua tai 45min välinäytöksiä. Tehtävän briiffaus ja debriiffaus on jotain 15sek-2min väliltä, usein siinä 20-40sek. Lisäinfon pituus siinä 30sek-3min.

Erittäin suuri kiitos. Tuo oli minulle se suurin epäilyksen aihe, mutta ilmeisesti turhaan. Peli menee siis hankintaan.
 
Kannattaako tätä uusinta ostaa jos ei ole aikaisempia pelaillut sitten ykkösen joskus junnuna?:D

Todellakin. Itsellä on pelattuna vain MGS1 ja MGS2, nämä tosiaan jotain 15v sitten.

Suosittelen katsomaan/lukemaan pikaiset setit seuraavista:
MGS3 snake eater
Peace Walker
Ground Zeroes

MGS3 kertoo Big Bossin, pelin päähahmon ensimmäisestä isosta tehtävästä, Peace Walkerin tapahtumat ja hahmot ovat vahvasti läsnä tässä pelissä. Ground Zeroesin setit ovat "juuri ennen" Phantomin Painin tarinaa.
 
Yks homma pistänyt vähän mietityttämään. Oon upgradennut helikopterin level neloseen asti (reduced dispatch time x 4). Silti equipattuna näkyy tuo level 1 helikopteri, eikä mitään tapahdu, kun yrittää valita nelosen. Da fuck man?
 
Yks homma pistänyt vähän mietityttämään. Oon upgradennut helikopterin level neloseen asti (reduced dispatch time x 4). Silti equipattuna näkyy tuo level 1 helikopteri, eikä mitään tapahdu, kun yrittää valita nelosen. Da fuck man?
Kopterissa menet idroidissa Mother Base välilehteen, sieltä customize ja helicopter.
 
Thänks!
 
Latasin itekki tänään boxille tämän muttei ehtiny vielä testailla ku piti töihin lähtä, toivottavasti nuo yliluonnolliset hommat ei pilaa fiilistä tästä pelistä,
jotenki ei mun mielestä sovi tämmösiin räiskintöihin ne mutta mitäpä minä mistään tiiän, en oo ennen tämän sarjan pelejä pelannu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom