Anne-bitch valitustuokio.
Katselin tuossa nuo pisteet bodylehden saitilta, ja sen verran mielenkiintoisia asioita siellä näkee esimerkiksi kehonrakennusvaparit, mikäs sen kehovaparin pointti olikaan?, että kovasti taas toivoisi, että tuomareiden antamat pisteet olisivat exel-taulukossa julkaistu, niinkuin muissakin Pohjoismaissa. Hajontaahan siellä aina on luonnollisesti, mutta numeron kun ruutuun pistää, niin kyllä se pitäisi ulkopuolisen silmän tarkastelun kestää. Tähän toivoisin parannusta, vaikka osin ymmärränkin syyt, miksi asia on näin.
Mua harmittaa henkilökohtaisesti Maijalan Pian puolesta. Suoraan sanottuna eihän se ihan parasta bodyfitnessiä ole muutenkaan ja puutetta löytyy, mutta mutta..tässä lineupissa olisi voinut voittaa vaikka koko kisan, tai ainakin olla kakkonen,selvästi. Pia kärsii huonohkotasoisesssa kisassa, kuten tässä. Kun mukana on paljon pieniä ja löysähköjä naisia niin hän näyttää todella jytkyltä. Mutta niinhän se menee,valitettavasti ja onneksi, että se ratkaisee, miltä näyttää sinä päivänä niihin muihin verrattuna. Jos taas olisi lineuppiin olisi tiputettu vaikka Loadedista TOP 2 - Dybdahl - Radziwoniuk, niin Pia ei niin isolta enää näyttäisikään, vaikka onhan hän lihaisa..
Hieman lisää "liittokritiikkiä". EM-joukkueeksi nimettiin Kasvi, Sorsa ja Moilanen. Hyvä niin. Mutta mun mielestä vois käytäntöjä muuttaa niin, että EM-karsinnasta lähtee sarjavoittajat(/paras suomalainen) aina. Myös CBB:stä. Voihan se olla, että voittaja on joskus heikohko KV-tasossa, ja tippuisi heti eliminaatiossa, mutta sehän on sitten Suomen sen hetkinen taso. Muuten ei niitä kovia kilpailijoita kunnolla saada koskaan keväälle, jos yleisessä mielipiteessä kilpailijoiden keskuudessa on uskomus, ettei sieltä koskaan kuitenkaan ketään lähetetä tai että lähetyskriteerit ovat huterat. Näin etenkin Case Voitto Suosaari jälkeen. Tosin en tiedä, onko kavereille paikkoja tarjottu, mutta eivät ole halunneet vaan lähteä. Jos näin on, niin ne voisi vaikka tiedottaa jossain, että kilpailijat tietäisivät, että EM-kisapaikkataistoon kannattaa lähteä. Nämä EM-aatokset mulle tuli etenkin sen jälkeen, kun liitto tiedotti, että jatkossa Suomesta tullaan lähettään täysiä joukkueita. Eipä ne sen täydempiä näytä olevan kuin ennenkään. Ennen kyllä olin karskisti sitä mieltä, että statisteja ei arvokisoihin tarvi lähettää ,mutta tällaiset periaatepäätökset etenkin keväällä (ja muutenkin selvät sävelet) olisivat varmasti toivottuja kilpailijoiden keskuudessa, ja voisi vaikka houkuttaa enemmän kovatasoista sakkia kevääksi. (Mahdollisuus vain yhteen kisaan keväällä varmasti vie kisaporukkaa enemmän syksyn suosimiseen, siellä kun on katsastus/karsintakisa, mahdollisuus PM:iin - jonne porukkaa on jossain määrin ihan hyvin lähetetty.)
Ekstrapropsit Jonna Veteläsuolle, jolta muuten aikamoinen transformaatio viime syksyn kisoista. Tuskin neitiä tunnisti kuvista:thumbs:Grymma ben där! Olisin hänet mielelläni nähnyt vaikka sijan korkeammalla. Vuoren Jonnalta myös hyvä parannus since 2006, lihasta nyt ei välttämättä ollut kovin paljoa enempää, mutta kokonaisuudessaan enemmän "BF". Näin minun muistiini, samoin kuin näyttäisi ainakin äkkiseltään siltä, että fitnessin puolella Paganuksen Heidillä parannusta fysiikan suhteen.
Lisäksi Sorsan Heidiltä lupaavan näköinen kunto EM-kisoja ajatellen.
Vaikka siellä niitä kovin raakileita mukana onkin, ja vaikka itse ainakin toivoo aina kovatasoista kisaa ja arvostaa sitä, että vuosien salilla treenaaminen ja dieetti tosiaan näkyy lopputuloksessa kisassa, niin ainahan on kuitenkin hyvä muistaa, että jokainen kilpailee omin tavoittein. Vaikka kyse onkin kilpaurheilusta, tai ainakin pitäisi olla, mutta joillekkin se on kiva harrastus kisata, vaikka edellytyksiä ei niin olisikaan. Eikä siinä mitään pahaa ole. Lisäksi etenkin ensikertalaisille niin.. eihän sitä voi tietää miltä se fysiikka todellisuudessa näyttää sitten dieetin jälkeen lavalla, ennenkuin sen kerran testaa.