"Messenger service" spämmää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omskakas
  • Aloitettu Aloitettu

Omskakas

Delgado fan club
VIP
Aamusta lähtien on ruutuuni ilmestynyt kymmenen minuutin välein vittumaisia pop-upeja, joiden yläreunassa lukee "Messenger service". Disabloin Windows messengerin, muttei se auttanut. Kertokaapa tietäväiset, mistä on kyse ja kuinka saan nämä loppumaan. Windows on XP ja ajoin juuri Ad-Awaren, joka ei sekään auttanut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omskakas sanoi:
Aamusta lähtien on ruutuuni ilmestynyt kymmenen minuutin välein vittumaisia pop-upeja, joiden yläreunassa lukee "Messenger service". Disabloin Windows messengerin, muttei se auttanut. Kertokaapa tietäväiset, mistä on kyse ja kuinka saan nämä loppumaan. Windows on XP ja ajoin juuri Ad-Awaren, joka ei sekään auttanut.

Mulla oli samanlaisia ongelmia Win-2000 kanssa. Ajoin kaikki saatavilla olevat windowsin päivitykset niin loppui tuo ongelma.
Mä olen aika noviisi näissä tietokone ongelmissa mutta internet explorerissa oli sellainen tools/update linkki ja siitä vaan laitoin menemään kaikki saatavilla olevat päivitykset. Piti vaan asentaa kahdessa osassa tms.

Valitse windowsin start valikosta run ja siihen kirjoitat services.msc
Tämä käynnistää listan windowsin serviceistä.

Sieltä etsit "messenger" ja valitse hiiren oikealla properties.
Sieltä taas ensin STOP-nappia ja sitten startup type:ksi DISABLED.

Ja siihen loppui ongelmat. :)

edit: Niin tällähän ei ole mitään tekemistä näiden pikaviestinmessengereiden kanssa. Windowsin oma pikku "ominaisuus" :rolleyes:

Pyranha sanoi:
Niin tällähän ei ole mitään tekemistä näiden pikaviestinmessengereiden kanssa. Windowsin oma pikku "ominaisuus" :rolleyes:

Hahaa! Kiitos! :)

Muistelinkin, että olen kuullut joskus tästä ominaisuudesta, mutta en millään muistanut, kuinka siihen pääsi käsiksi.

Onhan toi messenger service ihan näppärä yrityksis.

net send all Kakkukahvia alakerrassa, nopeat syövät, hitaat eivät ;)

Weeboom sanoi:
Onhan toi messenger service ihan näppärä yrityksis.

net send all Kakkukahvia alakerrassa, nopeat syövät, hitaat eivät ;)

Tota käytettiin mekin ennen kaikenlaiseen spammaamiseen, sit tuli symantecin client security ja net send viestit ei enää mee läpi.

Pyranha sanoi:
Valitse windowsin start valikosta run ja siihen kirjoitat services.msc
Tämä käynnistää listan windowsin serviceistä.

Sieltä etsit "messenger" ja valitse hiiren oikealla properties.
Sieltä taas ensin STOP-nappia ja sitten startup type:ksi DISABLED.

Ja siihen loppui ongelmat. :)

edit: Niin tällähän ei ole mitään tekemistä näiden pikaviestinmessengereiden kanssa. Windowsin oma pikku "ominaisuus" :rolleyes:

Kiitos paljon tästä, pelastit päiväni! :worship:

Kone täyttyi kokonaan tämmösistä "Viestinvälityspalvelu" pop upeista, jotka sai onneksi poistettua tämän toimenpiteen ansiosta eikä niitä tule enää uudestaan.

On tää pakkis vaan ihana paikka :)

Mulla oli ihan sama juttu ja selvisi että viruksia oli luikerrellut koneeseen, kannatta käydä vaikka online scannerilla katsomassa, tai sit kyseessä on joku windows päivitys joka häirää, sait asian kuntoon mutta kannattaa silti scannata kone.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom