Mersun ML320?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jam
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jam

Liittynyt
13.7.2002
Viestejä
640
Ikä
49
Isoveli haussa smartin pikkukakkoselle ja yksi mahdollinen jopa todennäköinen olisi tuo mersun ML320:nen. Hyvin huonosti löytyy tietoa esim mersuforumilta kyseisestä -99, -00, -01 vuosimallin kulkineesta. Onko pakkotoistolaisilla kokemuksia, näkemyksiä tai hyviä linkkejä esim mallin heikoista kohdista.

Kone käsittääkseni kestävä ja vähän ajettujahan noi ovat. Missä ruostepaikat ja miten kestää akselisto, tuenta, jarrut jne raskaassa autossa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jam sanoi:
Isoveli haussa smartin pikkukakkoselle ja yksi mahdollinen jopa todennäköinen olisi tuo mersun ML320:nen. Hyvin huonosti löytyy tietoa esim mersuforumilta kyseisestä -99, -00, -01 vuosimallin kulkineesta. Onko pakkotoistolaisilla kokemuksia, näkemyksiä tai hyviä linkkejä esim mallin heikoista kohdista.

Kone käsittääkseni kestävä ja vähän ajettujahan noi ovat. Missä ruostepaikat ja miten kestää akselisto, tuenta, jarrut jne raskaassa autossa?

Ohho...:eek: Jäikö pikku Smart pieneks jo...:hyper:
 
Teknisestä puolesta en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta jos muunkinlaiset arviot niin tässä tulee yksi:

Tuollainen oli minulla joskus vähän aikaa lainassa. Ulkonäkö ei aluksi sytyttänyt, mutta siihenkin tottui. Parasta autossa on ajamisen helppous ja varustelu. Kone ja vaihteisto pelasi tuossa ajamassani yksilössä loistavasti. Rakettihan tuo ei ole kokonsa takia, mutta hyvin monille perheautoille pärjää. Liikenteen mukana pysyminen on vaivatonta ilman että tarvitsee olla talla pohjassa. Ylellisyydellä on myös hintansa: 3,2litrainen kone haukkaa kiitettävästi keittoa. Kannattaa harkita olisiko mahdollista ostaa cdi-koneinen versio.

Summaus autosta: Nautittava ajaa, loistava varustelu ja tilaa riittää. Varsinkin talvikäytössä & tilaa tarvitsevalle varteenotettava käyttöauto. CDI-versiona vielä kun hankkii, niin riittää autoa pitkäksi aikaa.
 
Itsella talla hetkella ML500 vm -05. Ostin auton vahan kaytettyna taalla USA:ssa viime joulukuussa. Tahan mennessa kokemukset olleet hyvia.

+ iso kone, tehot ja vaanto kunnossa. Isokin auto liikahtaa kiitettavasti kun vaan rohkenee painaa kaasua. Varsinkin vaanto mahtava!
+ hyvat varusteet
+ ok ulkonako. Omassa special edition paketti, joka tuli valinnaiseksi ihan viimeisiin malleihin
+ hyvat tilat takana ja takapenkilla. Verrattuna X5:een, enemman tilaa takana (lastenrattaat)
+ edullisempi hankintahinta (USA) verrattuna X5

- kulutus. Pida kuitenkin mielessa, etta V6 ja V8 eivat poikkea juurikaan toisistaan kulutuksen suhteen. V8:n etuna vaanto joka mahdollistaa pienemman kaasunpainamisen ja samalla kutakuinkin saman kulutuksen kuin pienemmilla moottoreilla.
- ajo-ominaisuudet eivat ihan X5 tasolla. Erona se, etta Mersussa itsekantava kori kuten kaikissa "kunnon" maastoautoissa. Tarkoittaa parempaa maasto-ominaisuutta, mutta verottaa ehka hieman kaytosta asvaltilla.

Viimeisena kommenttina taytyy todeta, etta yrita ostaa ilman muuta ML joka on jo facelift -mallia. Uudemman mallin (silti sama ekan sukupolven kori) tunnistat esim sivupeileista katevasti. Faceliftissa vilkut sivupeilien paassa. Tahan malliin Mersu teki ison maaran parannuksia ulkonakoon ja ajo-ominaisuuksiin. Olen ajanut vanhempaa ML 320 mallia Suomessa ja ajostaan se oli huonompi kuin uudemmat faceliftatut.
 
Kiitoksia infoista.

Kulutuksista tosiaan ottaisin cdi:n (mieluiten 400:n :) ), mutta ovat sen verran tyyriimpiä ja ajettu enemmän (muut osat kuluu, jarrut, iskarit, puslat jne.) Kilsoja tulee ehkä 12-15tkm vuoteen.
Katselin, että kulutukset aika samoissa 230, 320 ja 500:lla bensamalleilla. Noista 320:n menis hieman pienemmällä. 230:nen tuntuu alimittaiselta ja sitä ei automaattina saa. Tehoissa olen tottunut tyytymään pieneen. Nykyisessä 30kw...

Ei kenelläkään satu olemaan tietoja tekniikkaongelmista ja koskeeko se faceliftattuja mallejakin. Alkusarjan mallit tais olla aika vikaisia? Etsimällä faceliftatun välttyis varmaan osasta tekniikkamurheita. Muistatko EJS mistä vuosimallista alkaen facelift?
 
Jam sanoi:
Muistatko EJS mistä vuosimallista alkaen facelift?

Pikahaulla Mobile.de:sta ja kuvia katsomalla vaikutti silta, etta jotkut loppuvuotiset -01 mallit oli jo facelifteja. Eli virallisesti -02 vuosikerta. tsekkaa esim mobilesta ja vertaile kuvia niin huomaat erot helposti.

Sun tilanteessa lahtisin varmasti hakemaan ko mallia Saksasta. Siella dieseleiden suosion takia bensamalleja saa suhteessa viela edullisemmin. Tunnen yhden kaverin joka haki juuri kyseisen auton josta mainitsin viimeisessa postauksessani Saksasta. Mersu diilerilta, takuu voimassa ja 50 tkm ajettu. Oli muistaakseni 2000 malli.
 
Kyllähän toi todellakin on saksasta haettava. Aika rutkasti hintaeroa ja veropäätöksissä jopa kohtuullisuutta. Harmi vain, että tulli on jostain nyt sitten keksinytkin W163 sarjalle prosentit ja tottakai ne on 30-> eli keskiarvoa korkeammat.
Virostakin vois jopa ajatella: systeri puhuu täysin viroa ja niissä on jo kahdet renkaat valmiina jne. Hinnoissa ei juuri eroa. Virossa voi hieman tinkivaraa ollakin, mitä saksassa on vain hieman. Ruotsissa hieman hintaa enemmän kuin saksassa tai virossa. Toisaalta aika iso ero jäis jos tuottaa saksasta ja ostaa uudet talvipallot vanteineen.

Saiskohan grey-heniltä hieman infoa verrokkien arvoista niin vois hieman paremmin arvioida ja vertailla tehtyihin veropäätöksiin. Yksityisillä näyttää suomessa olevan myynnissä melkein kolmanneksen halvemmalla kuin liikkeissä.
 
Zone-sarja -42%
Ainakin noista vanhemmanpuoleisista ja alkupään tuotannon ML:sta on tullut aika paljon negatiivista palautetta.
Kollegalla oli sellainen, olisko ollut just-01, eli ensimmäistä.
Kyseessä 270cdi. Auto oli uusi, ja kaveri jaksoi ajella sitä 10kk, jonka aikana auto oli korjattavana muistaakseni 12 kertaa. Ei jättänyt tielle, mutta koko ajan pikkuvikoja. Eikä ollut ainoa - kuuli samoihin aikoihin tuttaviltaan sieltä sun täältä samanlaisista kokemuksista. Hirvittävän huono laatu. Jopa hyvin siinä 10kk aikana tutuksi tulleet Vehon mekaanikot sanoivat jo puhelimessa tyyliin että "näissähän näitä vikoja riittää", "jahas no ei mikään ihme" "jaahas äm-ällä taas, pitihän se arvata".. jne jne.
Ymmärtääkseni tämä korjaantui paljonkin myöhemmissä vuosikerroissa, mutta nuo alkupään mallit voi olla syytä harkita tarkkaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom