Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
[nelo];1654637 sanoi:On muuten olemassa ihan kuntoiluunkin sopivia kajakkeja, jotka ovat kilpakajakkeja tukevampia, mutta silti retkikajakkia sulavalinjaisempia.
70 kilsaa melottiin retkikanootilla (retkeilyä ja koskia, 2 pvä, normi tuolla matkalla 3) ja kyllä siinä jo oli tekemistä näin ummikkoaloittelijalle (kaksi kertaa on ollu asianmukainen mela kädessä). Kivaa oli toki Seuraavaksi vähän hurjempiin koskiin. Ei tuo retkeily minun makuun sinänsä ole, tulee liikaa reuhdottua huonolla tekniikalla ja niskat, alaselkä ja perse ihan s**tanan kipeenä, mutta koskenlasku on ihan törkeen siistii! Eikä tuo kuntoilupuolikaan kiinnosta tuolla saralla, juuri noitten kipeytymisien takia...
Totta, aina voi meloskella sellaisella jos ei sisu riitä kilpuriin ;)
Merellä ei ole koskaan tullut melottua, mikä vähän harmittaa. Varsinkin tuollaista kunnon merikajakkia olisi mukava päästä kokeilemaan - vaikuttavat aika hauskoilta peleiltä. Ja onhan se meri kaikessa massiivisuudessaan aika erilainen kuin joet.
Mennänkö Pyranha Suomenlahdelle parimetriseen aallokkoon surffailemaan. Ota sä kilpuri ja mä otan oman Point 65N XP:ni :D.
Merellä ei ole koskaan tullut melottua, mikä vähän harmittaa. Varsinkin tuollaista kunnon merikajakkia olisi mukava päästä kokeilemaan - vaikuttavat aika hauskoilta peleiltä. Ja onhan se meri kaikessa massiivisuudessaan aika erilainen kuin joet.
Mennänkö Pyranha Suomenlahdelle parimetriseen aallokkoon surffailemaan. Ota sä kilpuri ja mä otan oman Point 65N XP:ni :D. Merikajakeista löytyy tosiaankin malleja, jotka eivät ole kovinkaan leveitä ja mahdollistavat siten hyvän melontatekniikan. Lajia voin tosiaankin vain suositella. Tekee hirveän hyvää keskivartalon lihaksille. Jos penkki on sopiva ja asento oikea, ei puutumis- tms. ongelmia tule pitkälläkään reissulla (=> 2h). Vääränlaisella penkillä voi tunnin jälkeen olla niin puutunut, että jalat lähtee alta kun nousee kajakista maihin.
Millaista vauhtia te sillä kilpakajakilla pystytte pitämään yllä yli tunnin retkillä. Oma nopeuteni on juoma- ja suunnistustaukoineen jossain 7 - 8 km/h välissä. Tarkkaan ei ole tullut mitattua, kun naatiskelemassa siellä on tarkoitus olla.