MBT-kengät

Mietin jossakin vaiheessa myös kyseisiä kenkiä ja juttelin sitten MBT-kenkien asiantuntian kanssa. Kerroin lajini olevan bf ja hän tuumasi heti, että kengistä ei ole minulle mitään hyötyä. Hän sanoi hyödyn tulevan kengistä esille vain silloin, kun kävelee asfaltilla.

Uskon että monet ovat saaneet apua kengistä, mutta onko kyseessä liikuntaa harrastamattomat ihmiset?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mietin jossakin vaiheessa myös kyseisiä kenkiä ja juttelin sitten MBT-kenkien asiantuntian kanssa. Kerroin lajini olevan bf ja hän tuumasi heti, että kengistä ei ole minulle mitään hyötyä. Hän sanoi hyödyn tulevan kengistä esille vain silloin, kun kävelee asfaltilla.

Uskon että monet ovat saaneet apua kengistä, mutta onko kyseessä liikuntaa harrastamattomat ihmiset?

/mutu: Ihmisiä ei mun mielestä oo tehty kävelemään kovilla alustoilla. Nivelet ei vain yksinkertasesti tykkää turhasta höykyytyksestä. Nuo mbt/rynit pehmentää askeltamista tosi paljon, joten nivelet eivät rasitu = jää enemmän terveitä päiviä sille rakastamalleen lajille. Polvetki on semmosia että ne naksuu ja poksuu ja jossain välissä vaan hajoaa kokonaan. Ennemmin panostan 200e kengät jotka ehkäsee sitä 2000e operaatiota joka turhasta nivelten kuluttamisesta johtuu.

BF?

Oisko asiantuntija ollut sitä mieltä että MBT-kenkiä ei voi käyttää "bf":ssä ja sitä kautta niistä ei ole hyötyä.. Ite hankin kengät ja vaikka ne tietyllä tavalla oli jännät, niin mun kohdalla ongelmana oli että en ole kanta-astuja enkä halua sellaiseksi muuttua, niin MBT:t ei oikein siinä mielessä ole hyvä vaihtoehto, koska niillä on tarkoitus astua kantapäällä ja rullata sieltä päkiälle.. Kävely niillä oli ihan siistiä rullaamista, mutta jos haluaa harrastaa myös paljasjalkajuoksua asfaltilla niin MBT-tyylin askeltaminen on siihen erittäin huono idea. Paljasjalkajuoksun näkökulmasta se MBT:n näkökulma juoksemiseen ei ole kovin todellinen, koska paljasjalkajuoksussa ei ole tarkoitus astua kantapäällä edes pehmeässä maastossa. Eli ei se oikeasti perustu masaitten juoksemiseen vaan on keinotekoinen tapa kävellä.. 250€:n ostoksen jälkeen vähän haittas kun hokas. Mutta jos paljasjalkailut ei kiinnosta niin on ne ihan jännät ja tuo sellasta kivaa tasapainopelailua normitoimintaan ja se niillä kävelykin on ihan jees, vaikkei luonnollista olisikaan.

Kokeilin kerran, tuntui kuin olisi seissyt sellaisen tasapainolaudan päällä. Enkä kyllä ymmärrä mitä luonnollista tuossa on kun ihmisen jalkapohja on toisinpäin kaarellaan. Ja hinta on melko kova. Mutta en ole niillä kävellyt yli 10 metriä, joten jos jollain toimii niin toimii.

Jos tahtoo noin rumat kengät vetää jalkaan, niin suosittelen kattomaan ebaysta. Hong kongin kaverit myy noita muutamalla kympillä.

Itse hankin viime syksynä tuollaiset. MBT:t oli hankinnassa, mutta tutkiskelun jälkeen päädyin ostamaan RYN:it, tämä hinnan ohella etenkin sen vuoksi, että noissa on itse asiassa kaarevampi pohja kuin MBT:ssä. Juoksuunhan noista ei kummatkaan ole kyllä tarkoitettu, vaikka olenkin kuullut jonkun näillä juosseen.

Tällaiselle selkävammaiselle suosittelen, mutta rajoitetusti näidenkin käyttöä. Itse sain alkukeväästä luupiikin näistä kengistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom