MB ML 400cdi vm.01-03 kokemuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TMS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

TMS

Liittynyt
23.8.2006
Viestejä
83
Eli autokuume olisi kova ja katumaasturia tekisi mieli, kun moista ei ole vielä ollut. ML mersuja olen katsellut ja niistä kokemuksia kaipailisin, eteenkin tuosta 400cdi koneella varustetusta. Tietty vastaavia muitakin merkkejä saa ehdotella, mutta mikään crv 2.0litran koneella ei kiinnosta, olisi varmaan liian huoletonta ja halpaa ajamista;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä nyt jonkunverran cdi-koneisista mersuista tiedän, niin suuttimet ja jakoketjun venyminen on ne kaks asiaa mitkä pitää selvittää tän v8 koneen osalta... Eli suutinremppa maksaa helvetisti kun niitä on kahdeksan ja jokanen suutin maksaa kappaleelta ainakin 400e... Tosin tämä nyt ei niin yleinen juttu ole mutta kannattaa pitää mielessä jos meinaa autoa kauan pitää, ja jos siihen ei ole vielä suuttimia uusittu. Jakoketju maksaa reilut 200e ja sen venyessä pitäisi moottorista kuulua selkeä ylimääränen ääni.

Muutenhan auto vastaa tehoiltaan about samaa luokkaa kuin 320cdi, joka taas on sitten 2suutinta vähemmän murheita ja kaikinpuolin varmaan yksi mersun parhaimmista koneista :) 420cdi onkin sitten tehoiltaan ihan eri luokkaa kuin 400cdi, vaikka kone on täysin sama, ohjelma on vaan erilainen. Tietysti jos viitsii käyttää sen 400cdi:n softautettavana jossain niin siihen saa samat voimat kuin tosta 420cdi:stä :) Vaikka onhan v8 aina v8, että sikäli jos et ihan persaukinen ole niin siitä vaan ja nauttimaan siitä mahtavasta väännöstä ;>
 
Ainakin 400 CDI E mersuissa nokkaketjun venyessä kuuluu ääni vaan pari sekunttia käynnistettäessä kylmänä. Josta siis tietää onko ketju vaihtokuntoinen..Vai oliko se nokkaketjun laahain, tai kiristin... En jaksa muistaa tarkemmin tähän hätään, googlella löytyy lisää tietoa tosta. Remppa ~1500e muistaakseni jos liikkeessä teettää. Uudemmassa 420 CDI:sä ei tota ongelmaa muistaakseni ole.

Ja sitten on tietenkin ilmajouset, jos tossa nyt sellaset on. E-mersussa tais ainakin olla, eikä oo halpaa lystiä jos ne hajoavat.

Ja mikä tulee ML malliin, niin ei ole kauheassa suosiossa kyllä ollu noi Mersun maasturit. Ootko Bemun X5:sta miettiny?
 
Zone-sarja -42%
Hiukan samansuuntaista juttua itsekki googletin, nykyiseen fiattiin nähden ylläpitokulut varmasti 100 kertaistuisivat:) Olis toi x5 ihan ok mutta v8 dieselin puute vähän kalvaa... Helpoin olis kun autokuume menis ohi, nyt kaikki jenkkiautot ja maasturit pyörii mielessä....
 
Itellä oli monta vuotta ML, juurikin -01, tosin 270 CDI, mutta en ihan hirveesti voi noin vanhaa ML:ää suositella. Perkeleesti sähkövikoja kun hieman ikää tulee. Itseä kiusasi eniten turbon anturi joka meni rikki säännöllisin väliajoin, maksaa kans sen 400 ekeä.

Nyt on Jeepissä mersun 3.0 CDI motti jo voin kyllä kehua moottoria tosissaan. Kokemusta tosin vasta kymppitonni mutta ihan on potkua riittävästi (220 hp) ja motti on todella hienosti reagoiva. Eikä vielä ole vikoja ollut...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom