maximi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kliinu
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkä kannattais alkaa treenaan maksimia? Pyramidia oon tehny ja massaa oon hakenu parin vuoden kovalla treeneillä noista kympin sarjoista. Miten esim. VITOSIA teette? Pitääkö sarja tehä loppuun asti? ei vissiin.

Kolmosiin pätee aika hyvin kaippa tällanen treeni?:
60kg:lla kolmonen
70kg:lla kolmonen
75kg:lla kolmonen
80kg:lla kolmonen
75kg:lla kolme
70kg:lla kolme
60kg:lla kolme

Ei tosiaan loppuun asti sarjoja, jos voimaa haluut. Jätä kaks tai vähintään yks toisto varastoon.

Noita kolmosia ei tarvii välttämättä noin paljon tehä. Tee eka lämmittelyt ja sitten 75:llä tai 80:llä 3-5 sarjaa, mikä itelle parhaiten sopii. Ja muista että se pumppi, mitä bodytreeneissä haetaan ei oo voimatreeneissä tärkee asia.

Onnea ja isoja kiloja tankoon.

mä oon tehny maksimiliikkeissä (mv, kyykky, penkki, leuanveto, pystypunnerrus, julle) pyramidin tyyliin

(lämmittelyt)
kasi
kasi
kutonen
nelonen
kakkonen
kakkonen
kakkonen

työsarjoissa (hauiskääntö, viparit, ojentajat, dippi, kapeapenkki yms) tasasta sarjaa tyyliin 3x10 tai 5x5

Re: voimatreeni

Originally posted by Kliinu
ei sit saa tehä mitään sarjaa (viimestä sarjaa esim.) loppuun maksimitreenissä?

Saa tehdä. Ei nyt joka kerta varmasti kannata, mutta silloin tällöin voi hyvin tehdä loppuunkin asti vaikka sen viimeisen sarjan, kunhan se tekniikka pysyy kasassa.
Itse en menisi enää tuossa pyramidissa alaspäin, vaan tekisin ne työsarjat sillä 75-80 kilolla.

Originally posted by gnut
mä oon tehny maksimiliikkeissä (mv, kyykky, penkki, leuanveto, pystypunnerrus, julle) pyramidin tyyliin

(lämmittelyt)
kasi
kasi
kutonen
nelonen
kakkonen
kakkonen
kakkonen

Ei oo voimatreenissä ainakaan järkeä tehdä ensin kaseista kakkosiin. Niihin kakkosiin ei tehot riitä, jos edelliset sarjat on tiukkoja. Mieluummin vaikka toisinpäin. Kannattaa aina miettiä mitä oikein on treenaamassa eikä panostaa kaikkeen yhtäaikaa. Jos kehittää voimaa niin siihen jos massaa niin siihen.. tietysti välimuoto on kasin sarjat jotka kehittää molempia.

Originally posted by pahvieikka
Ei oo voimatreenissä ainakaan järkeä tehdä ensin kaseista kakkosiin. Niihin kakkosiin ei tehot riitä, jos edelliset sarjat on tiukkoja. Mieluummin vaikka toisinpäin. Kannattaa aina miettiä mitä oikein on treenaamassa eikä panostaa kaikkeen yhtäaikaa. Jos kehittää voimaa niin siihen jos massaa niin siihen.. tietysti välimuoto on kasin sarjat jotka kehittää molempia.

Noi kasit, kutoset ja neloset ovat vielä osa lämmittelyä. Ne eivät ole kauhean tiukkoja, eikä mulla ole tarkotus saada niissä aikaan pumppia tai maitohappoja. Oot oikeassa, että olis ehkä fiksumpi ottaa lyhempiä sarjoja heti alkuun. Kovat sarjat tuossa esimerkissäni olivat nuo kolme kakkosta, joissa käytän 80% - 95% maksimistani (riippuu treenistä ja fiiliksestä).

Back
Ylös Bottom