mavesta ja sjmv:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turisas
  • Aloitettu Aloitettu
Maven tekniikan kanssa on ongelmia. Salin huonon varustuksen vuoksi joudun tekemään maven Smithissä.

Käsittääkseni maastavedossa alkuasennossa pitäisi olla aika kyykyssä, tanko säärien alla, (lähes) säärissä kiinni, selkä suorana. Jos menen näin kyykkyyn, noston alkaessa polvet on tangon tiellä. Jos siirrän jalkoja taaemmaksi, jolloin tanko on kauempana edessä, saan tangon polvien ohi, mutta yläasennossa tanko jää noin 10-15 senttiä mahan etupuolelle, joka ei ole hyvä, koska tangon pitäs kuitenki kulkee mahollisimman lähellä vartaloa, näin olen ymmärtänyt. Olen sitte loppujen lopuks päätyny tekemään semmosta maven ja sjmv:n välimuotoa, eli jalat on aika suorana koko liikkeen ajan mutta kuitenki suoristuu ylhäällä ja koukistuu alhaalla. Haluasin kuitenki päästä tekemään ihan kunnon mavea kunnon tekniikalla. Olisin kiitollinen neuvoista.

Toinen juttu: Ennen tein suorin jaloin maastavetoa jalat ihan suorana, mutta luin täältä että kannattaa pitää vähän koukussa. Kokeilin sitte viime treenissä ja yritin muutenki hakee semmosta asentoo että tulis venytystä takareisiin. Pistin paljon tavallista pienemmät painot. Painot nousi helposti, mutta jostain syystä jalat alko tutista ensimmäisistä toistoista lähtien. Toki joskus paikat tutajaa kun tehdään raskaita nostoja yms., mutta tämä ei tunnu olevan luonnollista, koska painot nousevat kevyesti eikä ole kyse vain viimeisistä vaikeista toistoista, vaan tutinat on päällä koko sarjan ajan. Onko kyseessä joku esim. virheellisestä asennosta johuva lihasjännitys? Muilla samanlasia kokemuksia? Neuvoja?

Siis teidän salillako ei ole ihan normaalia vapaata tankoa? Otat sen tangon vaikka penkistä jos et muualta saa ja teet mavet siinä.

Tosta tutinasta en osaa sanoa mitään, kun en tollasessa yhteydessä siihen ole törmännyt. Voisikohan jostain lihaskireydestä johtua?

Turisas sanoi:
Maven tekniikan kanssa on ongelmia. Salin huonon varustuksen vuoksi joudun tekemään maven Smithissä.
Ei mavea voi tehdä kunnolla smithissä. Saa olla aika huono varustus salilla, jos sieltä ei löydy yhtä levytankoa (laattoja ilmeisesti löytyy kun niitä smithissä käytetään). Oletko nyt aivan tosissasi, ettei saliltasi löydy yhtä ainoaa tankoa?

Hulkki sanoi:
Ei mavea voi tehdä kunnolla smithissä. Saa olla aika huono varustus salilla, jos sieltä ei löydy yhtä levytankoa (laattoja ilmeisesti löytyy kun niitä smithissä käytetään). Oletko nyt aivan tosissasi, ettei saliltasi löydy yhtä ainoaa tankoa?
Tosissani olen. Tankoja löytyy vaan valmiiksi kiekoilla ladattuina, niitäki vaan jonneki 40 kg:oon asti. Surullista, mutta totta.

Turisas sanoi:
Tosissani olen. Tankoja löytyy vaan valmiiksi kiekoilla ladattuina, niitäki vaan jonneki 40 kg:oon asti. Surullista, mutta totta.
Vaihda salia! Mitä tuolla sitten ylipäätään pystyy tekemään... Kaikki liikkeet smithissä vai?

Samaa mieltä edellisten kanssa, vaihda salia. Ja jos vielä maksat siitä niin sitäkin suuremmalla syyllä, tai sitten sanot että hankkivat tangon ja läjän levypainoja sinne.

Joo. Voipi olla hyvinki salin vaihto edessä lähitulevaisuudessa. Mukavuussyyistä olen lähinnä tällä salilla käyny. On noin puolet lähempänä ku toinen sali, kaveri käy samalla salilla jne.

No joka tapauksessa huomenna ois seuraava jalkatreeni, enkä ainakaan siihen mennessä ole salia vaihtanut, joten oisko antaa tähän hätään jotain pientä vinkkiä?

Turisas sanoi:
No joka tapauksessa huomenna ois seuraava jalkatreeni, enkä ainakaan siihen mennessä ole salia vaihtanut, joten oisko antaa tähän hätään jotain pientä vinkkiä?
Kyseessä on ilmeisesti joku kuntosalikeidas, missä on 92 kuntopyörää ja soutulaitetta, mutta ei yhtään tankoa. Itse kysymykseen, kyllä smithissä voi kuitenkin kyykätä ihan menestyksekkäästi, mulla ainakin ottaa etureisiin kivasti. Lisäksi siinä ei tarvii niin paljoa huolehtia tasapainosta vs. vapaassa kyykyssä.

jänkäkoira sanoi:
Kyseessä on ilmeisesti joku kuntosalikeidas, missä on 92 kuntopyörää ja soutulaitetta, mutta ei yhtään tankoa. Itse kysymykseen, kyllä smithissä voi kuitenkin kyykätä ihan menestyksekkäästi, mulla ainakin ottaa etureisiin kivasti. Lisäksi siinä ei tarvii niin paljoa huolehtia tasapainosta vs. vapaassa kyykyssä.
Joo kyykkäilen smithissä, mutta tarkotin lähinnä tuon sjmv:n osalta niitä vinkkejä.

Siis ei saatana toi salihan on täysin PASKA :D joo hei vaihda nyt salia kunnon salilla kehitysmahdollisuutesi ovat 100 % paremmat

hieman :offtopic: mutta aattelin että tänne tän vois laittaa. elikkä mavea tehdessä kun lasken tankoa ylä asennosta niin se osuu aina polviin jotka tästä eivät tykkää ja ovat usein kipeät reenin jälkeen.kun itellä on tämmöset aikas"ulkonevat" polvet niin joutuisi pitämään aika paljon tankoa jaloista irti että ei osuisi polviin. jotain muuta konstia tähän? ja onko muilla ollut samanlaisia ongelmia.

tulipas selkeä viesti...

Back
Ylös Bottom