Huomenna on miun mave-päivä. Treenit vedän normaalilla jalka-asennolla. Ennätykseni nostan kuitenkin sumo-tyylillä, koska sillä nousee enemmän. On lyhyempi vetomatka. Tekniikastani en tiedä, varmaan olisi paljon korjaamista oikean voimanostajan mielestä. Mutta en ole koskaan loukannut itseäni.
Entäs tuo sormien ote? Miten käytte käsiksi tankoon? Myötäote, ristiote, remmit tai rautainen koukku apuna? Miulla on yleensä näppivoima ollut yksi heikkouteni. Johtuu lyhyistä sormistani. Silti se on viime aikoina petrautunut nimenomaan siksi, että olen tehnyt vetoja (taljoissa, SJMV:ssa, kulmasoudussa käsipainoin sekä mavessa) ihan uhallani paljain käsin ilman vetoremmejä.
Mutta itse kysymys. Taidan huomenna kokeilla myötäotetta ilman remmejä. Miulla on eräs konsti takataskussa siltä varalta, että sormet uhkaavat pettää. Aina ennen olen tehnyt mavet remmien avulla, monesti myös SJMV:t. Yhteen aikaan tartuin tankoon ristiotteella, mutta kun nuo kädet ovat muutenkin eri paria. Olisi vain lisännyt kropan epäsymmetrisyyttä entisestäänkin. Yksi ratkaisu olisi vuorottelu, mutta en yksinkertaisesti osaa nostaa, jos kännyt ovat "väärin päin".
Sarjoista. Huomenna aion tehdä 5*5 70%:lla maksimista. En ole ikinä tehnyt kymppejä mavessa. Nostan treenipainoa jo kun kasit nousevat. Tavoitteena kun on lisää voimaa. Ensi viikolla toiset sarjat ja toistomäärät. Sen seuraavalla teenkin SJMV:n maven paikalla. Joskus irroittelen ja vedän raakaa rinnallevetoa. Vetreyttää kummasti jalkoja ja alaselkää.;)