Matrix X-Bike, kuntopyörän tyyppinen

Jossain päin Suomea noilla vempuloilla tunteja jo pidetäänkin, mutta olisikohan kellään kokemuksia?

Spinningpyörän uusi muoto, X-Bike

Helsinkiin on Töölöön kuulema noita tulossa kunhan erään ketjun uusi gym aukeaa, mutta onkohan noita sitten missään ollut aiemmin, sitä en tiedä. Haku ei asiaa tuntenut. Voi siis olla, että utelen liian aikaisin asiasta, mutta kun sain idean laitteen hankkimisesta kotiin, normaalin kuntopyörän sijaan, pari päivää sitten. Laite on minulle esitelty, mutta kokeilutunti voisi olla poikaa ja tietenkin ihmisten kokemukset ovat aina arvokkaita. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä on salilla kyseinen pyörä kuntopyörien rinnalla. Itse tykkään pyörästä kovasti, aluksi vaan sivusuunnassa liikkuva ohjaustanko tuntui oudolle. Mutta kaikkeen tottuu, ja jos mokomat olisivat vähän (lue -50%) edullisempia, ostaisin tuommoisen heti kotiinkin.

edit. Kyseinen pyörähän on siinä mielessä spinningpyöristä poikkeava, että sillä ei voi polkea taaksepäin, kuten spinningpyörällä. Ja polkimet pysähtyvät samantien, kun lopetat polkemisen.

vilma-liina sanoi:
Meillä on salilla kyseinen pyörä kuntopyörien rinnalla. Itse tykkään pyörästä kovasti, aluksi vaan sivusuunnassa liikkuva ohjaustanko tuntui oudolle. Mutta kaikkeen tottuu, ja jos mokomat olisivat vähän (lue -50%) edullisempia, ostaisin tuommoisen heti kotiinkin.

edit. Kyseinen pyörähän on siinä mielessä spinningpyöristä poikkeava, että sillä ei voi polkea taaksepäin, kuten spinningpyörällä. Ja polkimet pysähtyvät samantien, kun lopetat polkemisen.

Se yksi tuntemani suomalainen jälleenmyyjä ei vielä ole listannut vehjettä, mutta hinta on ilmeisesti siinä 1000 euron paikkeilla - halvemmallakin varmasti saa toimivan laitteen, eli onhan tuo korkea hinta. Pitänee katsoa, jos hintaa saisi tippumaan.

Konseptihan on ilmeisesti maastopyörän toiminnot tuotuna sisäkäyttöön spinning-tyyppiseen harjoitteluun, eli sinänsä nuo poikkeavuudet eivät yllätä. Kiekon vastus on jonkinlainen vaihteen ja normaalin jarrun risteytys, jossa käytetään hyväksi kitkaa, ja noille taitaa olla tyypillistä tuo polkimien stoppaaminen jos "vaihde" on päällä. Ei välttämättä huono juttu, jos yläruumis pääsee liikkumaan. Pitäisi jonnekin tunkea koittamaan.

Tunnustettava on, että uutuudenviehätys löysää pikkuisen kukkaron nyörejä, mutta jos laite toimii kuten sitä on mainostettu ja kehuttu, olen ehkä löytänyt etsimäni.

Juupa juu, kiitos kommenteistasi! Taitaa vehje olla vielä sen verran uusi, että kokemuksia ei pilvin pimein ole odotettavissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom