Matkustaminen ja passi

Hotelleissakin saattaa tulla hankaluuksia ilman luottokorttia, sellainen kannattaisi hankkia!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä täytyy kompata. Itse pidän luottokorttia vieraalla mantereella tärkeimpänä läpyskänä, en ikimaailmassa suostuisi matkustamaan ulkomaille ilman luottokorttia .

Peesailen paria edellistä. Luottokortti on todella hyvä olla olemassa kun lähtee reissuun ja en edes muista onko ollut sellaista reissua, että eikö korttia olisi hotellissa huoneen ottamisen yhteydessä tarvittu. Mulla on nykyään kaksi korttia mukana matkoilla, kerran on tullut tilanne vastaan jossa ykköskortti ei toiminut, niin joutui turvautumaan toiseen korttiin.

San franciscossa yritin kerran maksaa hotellia käteisellä ja ei vaan onnistunut. Tinkaamisen jälkeen piti kaivaa luottokortti lompakosta ja antaa hotellivirkailijan käpistellä sitä. Kaipa ne halus kortin siltä varalta, että menee paikkoja paskaksi tms. Varmaan jossain toisessa hotellissa ois voinut onnistaa paremmin. Yleensä(aina?) haluavat nähdä sen kortin vaikka olis jo etukäteen netissäkin maksanut hotellit.

En kyllä itsekään lähtis kovin pitkälle reissuun ilman *kahta* toisistaan riippumatonta luottokorttia ja tukkua käteistä.

Hotelleissakin saattaa tulla hankaluuksia ilman luottokorttia, sellainen kannattaisi hankkia!

Lue edellinen postini:

Edelleenkin ei ole luottokorttia, koska sellaista ei minulle myönnetty. Ilmeisesti tienasin liian vähän, syytä ei annettu.

On se ny vittu jos sielä jenkeissä ei käteinen raha kelpaa. Pikku hiljaa alkaa koko mesta vituttamaan vaikka en sielä ole vielä edes käynyt :jahas:

Lue edellinen postini:

Edelleenkin ei ole luottokorttia, koska sellaista ei minulle myönnetty. Ilmeisesti tienasin liian vähän, syytä ei annettu.

On se ny vittu jos sielä jenkeissä ei käteinen raha kelpaa. Pikku hiljaa alkaa koko mesta vituttamaan vaikka en sielä ole vielä edes käynyt :jahas:

Varmaankin kaikki muu onnistuu helposti, mutta hotelli ja kaikki hommat missä varaat jotain etukäteen netin läpi menee vaikeaksi. Hotlan saanee hoidettua sillä, että soittaa/mailaa perään ja tarkistaa, että onnistuu joko maksaa etukäteen tai sit rahalla paikanpäällä ja eivät ala kinuamaan korttia.

Matkasekit on varmaankin tuttu juttu ja niillä saa laskettua huomattavasti riskiä siitä, että joku varastaa rahat ja sitten onkin iso piisami merrassa.

Mites electronit yms toimii siellä? Itse olen noilla maksanut ja nostanut kaikenlaisissa Etelä-Amerikan peräperseissä ja Euroopassa ja aina on pelittänyt. Ihme jos ei USAssa toimis.

On kyllä ihme touhua jos ei käteinen kelpaa, etsii jonkun pienemmän hotelliketjun tai vaikka ihan erillisen hotellin niin luulis alkavan kelvata.

Varmaankin kaikki muu onnistuu helposti, mutta hotelli ja kaikki hommat missä varaat jotain etukäteen netin läpi menee vaikeaksi. Hotlan saanee hoidettua sillä, että soittaa/mailaa perään ja tarkistaa, että onnistuu joko maksaa etukäteen tai sit rahalla paikanpäällä ja eivät ala kinuamaan korttia.

Matkasekit on varmaankin tuttu juttu ja niillä saa laskettua huomattavasti riskiä siitä, että joku varastaa rahat ja sitten onkin iso piisami merrassa.

Vaikka hotelli ois maksettu etukäteen vaatii useat hotellit luottokortin, josta ne ottaa luottotililtä katevarauksen. Jos ei käytä hotellin palveluita (esim. minibaari) tai hajoita mitään katevaraus palautuu luottotilille uloskirjautumisen jälkeen. Jos on juonut jotain minibaarista niin toutteen hinta vähennetään katevarauksesta. Viimeksi ottivat 50 e/yö katevarausta.

Hotellin varaamisen lisäksi luottokortti on paras matkavakuutus imo. Olen ollut kiinassa sairaalassa ruokamyrkytyksestä ja matkasairasvakuutukseni ei todellakaan kelvannut siellä toisin kuin master joka kelpasi. No eipä lasku ollut kuin 25 ekee mutta kuitenkin. Ei kannata kuvitella että esimerkiksi sairaalat kiireellisessä tapauksessa alkaa hyvää hyvyyttään hoitamaan. Helpompi tapella sitten Suomessa se master lasku vakuutusyhtiön piikkiin kuin paikanpäällä silloin kun apua tarvitsee ja heti.

Mites electronit yms toimii siellä? Itse olen noilla maksanut ja nostanut kaikenlaisissa Etelä-Amerikan peräperseissä ja Euroopassa ja aina on pelittänyt. Ihme jos ei USAssa toimis.

On kyllä ihme touhua jos ei käteinen kelpaa, etsii jonkun pienemmän hotelliketjun tai vaikka ihan erillisen hotellin niin luulis alkavan kelvata.

Jenkeissä on luotettavan ihmisen merkki että on myönnetty luottokortti.

Mutta ihan muutamaa satunnaista kertaa lukuunottamatta olen käyttänyt pelkkää Electronia USA:ssa, neljästi oon siellä muutaman viikon viettänyt. Pitää vaan muistaa silti kassapäätteellä valita "credit" (eikä "savings"), vaikka ne tililtä heti meneekin.

ELi siis meitsin Visa Electron pelittää jenkeissä?

Pitääköhän sitä nyt oikeasti mennä hakemaan jostakin luottokortti. Toisaalta, master ei sitä mulle myöntänyt oman pankin kautta niin tuskinpa sitä muualtakaan saa.

Pitääköhän sitä nyt oikeasti mennä hakemaan jostakin luottokortti. Toisaalta, master ei sitä mulle myöntänyt oman pankin kautta niin tuskinpa sitä muualtakaan saa.

Mä ainakin käytin electronia ihan normaalisti jenkeis. Ei ne tiedä edes mikä se sellainen kortti on mut toimi mulla ainakin kaikissa niissä paikoissa missä sitä yritinkin.

Onko credit/depit (Mastercard) kortilla mahdollista valita maksupuoli jenkeissä? Emäntä väittää et kaikki menee luotolta, mutta mä en ole ihan samaa mieltä.

Eikös visan DEBIT-kortin pitäisi toimia vielä electronia paremmin ulkomailla?

Eli eikös debit toiminu silleensä, että se ei ala varmistelemaan rahavarantoja tililtä (electron) vaan toimii kuten luottokortti. Sitten vaan jos sen paukuttaa miinuksille pari kertaa
niin kortti lähtee takasin. DEBIT-kortin pitäisi kai olla melko mutkattomasti saatavillakin?

Lievää mutuilua on joukossa, viisaammat tarkentakoon.

ESTA. Tuota netissä jo katseltiin ja meinattiin täyttääkin, kunnes selvisi, että se pitää maksaa luottokortilla.

Olkaa tarkkana, että täytätte ESTAn virallisilla sivuilla, jossa se maksaa jotain 14USD. Itse meinasin kämmätä ja täytellä jossain muilla sivuilla, jossa hinta oli moninkertainen.

Ja tosiaan kaikki Suomessa myönnetyt peruspassit kelpaavat myös USAn rajaviranomaisille.

Pelkkä Credit toimii. Debitiä ei voi käyttää ulkomailla.

Kyllä muuten voi. Ainakin Lontoossa ja Virossa olen maksanut Depitin puolelta. Ilmeisesti USA:ssa ei sitten toimi.

Edit. tarkistin ja tämän B&B:n maksu on lähtenyt suoraan tililtä. Tuo on hyvin jäänyt mieleen, kun jäätiin jumiin pikku lumisateen takia.

Tililtä: FIXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kortin numero: XXXXXXXXXXXXXXXXX
Maksaja: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Saaja: MORGAN HOUSE
Määrä: 94,05- EUR
Maksupäivä: 21.12.2010
Viite: XXXXXXXXXXX
Viesti: GBP 78,00 LONDON
KURSSI: 0,8293
Kirjauspäivä: 21.12.2010
Arvopäivä: 21.12.2010
Arkistotunnus: XXXXXXXXXXXXXXXXXX

^ riippuu pankeista ja millasia sopimuksia niillä on. Virossa menee depitin puolelta, ilmeisesti sitten kanssa Englannissa. Mutta läheskään kaikissa eu maissa ei voi maksaa depitin puolelta ja eu:n ulkopuolella en ole ikinä törmännyt yhdessäkään paikassa depitin puoelta maksamisen mahdollisuuteen.

Käytännössähän tuo depit puoli tarkoittaa että pankit hoitavat suorilla yhteyksillä kahden kesken maksuliikenteen ilman luottoyhtiötä...

^ riippuu pankeista ja millasia sopimuksia niillä on. Virossa menee depitin puolelta, ilmeisesti sitten kanssa Englannissa. Mutta läheskään kaikissa eu maissa ei voi maksaa depitin puolelta ja eu:n ulkopuolella en ole ikinä törmännyt yhdessäkään paikassa depitin puoelta maksamisen mahdollisuuteen.

Käytännössähän tuo depit puoli tarkoittaa että pankit hoitavat suorilla yhteyksillä kahden kesken maksuliikenteen ilman luottoyhtiötä...

Minäkin luulin ettei euroopan ulkopuolella voi maksaa debitillä mutta tuossa muutama päivä sitten Dubaissa maksoin farkut debitiltä.

Euroopassa Lissabonissa onnistu ainakin muitta mutkitta,Kreetalla lentokentällä kokeilin ja toimi.

lisäys vielä että debittiähän markkinoitiin kansainvälisenä maksukorttina kun se rupesi yleistymään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom