Matkakertomus: polkupyörällä Pohjois-Thaimaasta Malesian läpi Singaporeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sipulia
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitän. Ei ne muuten vaadi, mutta olin ollut Aasiassa sen verran pitkään, että sen takia vaativat sen. Sama myös ausseihin aikoinaan.
Mä oon hakenut pari kertaa viisumia Kiinaan ja siinä hakemuksessa kysytään, että onko tuberkuloosia, jotain mielisairautta ja mitä niitä nyt olikaan. Olen miettinyt, että vaikka olisikin niin miksi vastaisin myöntävästi?

Oli mielenkiintoista lukea tästä reissusta, mutta kuvia ja juttua olisi saanut olla tietysti enemmän. Kyllä tuollainen matka olisi kannattanut dokumentoida kunnolla. Suoritus on kyllä melkein uskomaton ja siinä on äijällä sisua. Mä voisin tuollaista ajatella joskus tekeväni, mutta en tulisi sitä ikinä toteuttamaan. Nostan hattua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon hakenut pari kertaa viisumia Kiinaan ja siinä hakemuksessa kysytään, että onko tuberkuloosia, jotain mielisairautta ja mitä niitä nyt olikaan. Olen miettinyt, että vaikka olisikin niin miksi vastaisin myöntävästi?
En tiiä, mutta ehkä ne kysyy siinä mielessä, että ne ei oo ainakaan vastuussa, jos onkin jotain.

Oli mielenkiintoista lukea tästä reissusta, mutta kuvia ja juttua olisi saanut olla tietysti enemmän. Kyllä tuollainen matka olisi kannattanut dokumentoida kunnolla. Suoritus on kyllä melkein uskomaton ja siinä on äijällä sisua. Mä voisin tuollaista ajatella joskus tekeväni, mutta en tulisi sitä ikinä toteuttamaan. Nostan hattua.

Oon nainen. :p

Niinno nää nyt on näitä päähänpistoja, En ajatellut, että edes mitään kertomusta tästä ikinä teenkään, kunhan pääsen polokemaan.:)

En ajatellut, että edes mitään kertomusta tästä ikinä teenkään, kunhan pääsen polokemaan.:)
If-You-Know-What-I-Mean-Mr-Bean-Blank.png

Noniin noniin noniin...
Sori oli pakko. :D

Kyllä tää kova veto on ollut kun taas asiaa mietin. Itse asuin Thaikuissa vuoden, niin osaan kuvitella mimmonen reissu on ollut.

Huh.

o_O

Parit jutut kerron vielä.
Thaimaassa yks tyyppi naisineen, joiden kanssa olin hetkisen aikaa aikaisemmin jutustellut ajoi myöhemmin mun vierelle scootterilla. Laittoi jalan mun tarakalle ja lähti kiihdyttämään. Ihan hauska ja auttavainen ajatus, mutta ei kuitenkaan.

Malesiassa polkiessa joku paikallinen jantteri ajoi scootterilla vierelle, tarras perseestäni kiinni ja huudahti "I follow you". :confused:

Sit kerran mä ajoin scorpionin päälle ja teillä näkyi myös jonkin verran käärmelöitsii. Eikä oo koskaan salama iskeny niin lähelle kuin yhtenä myrskyisenä päivänä. Jänniä hetkiä.

Ipoh-nimisessä kaupungissa Malesiassa yhdessä hotellissa ei toiminut suihku, wifi eikä telkkarikaan ja henkilökunta oli nyrpeintä mitä olla voi. Hieno mesta.

Eikä oo muuten mäkkärin pehmis maistunu ikinä paremmalta kuin tällä reissulla :p

Millaiset varusteet sulla oli noin muuten? Pitikö vetta yms Tuo pumppu eturitilässä on huvittava ;)

Harmi kun et ottanut enemmän kuvia yms. Tämähän oli varmaan hieno kokemus.

o_O

Thaimaassa yks tyyppi naisineen, joiden kanssa olin hetkisen aikaa aikaisemmin jutustellut ajoi myöhemmin mun vierelle scootterilla. Laittoi jalan mun tarakalle ja lähti kiihdyttämään. Ihan hauska ja auttavainen ajatus, mutta ei kuitenkaan.

Tämä liittynee siihen että Thaimaassa ainoastaan todella köyhät liikkuvat jollain muulla tavoin kuin jollain moottorikäyttöisellä menopelilä eivätkä thait ymmärrä länkkäreiden halua olla ja viettää aikaa auringossa, varsinkaan jos siihen liittyy jotain fyysisiä ponnistuksia. Itse olin joskus duunissa Thaimaassa ja kävelin päivittäin reilu kilometrin matkan työpaikalle ja pidettiin ihan kahjona sen takia, kun ilmiselvästi en ollut vähävarainen.

Sama kuin kiinassa ei ymmärretä mun pyöräilyharrastusta. Kun kerroin tekeväni yli 100km lenkkejä lähteäkseni kotoa ja palatakseni kotiin niin kaikki ihmettelee missä on pihvi.

Tosin tämähän muuttuu tosi nopeasti. Viimeisien parin vuoden aikana on alkanut näkemään paikallisiakin pyöräilyn harrastajia.

Millaiset varusteet sulla oli noin muuten? Pitikö vetta yms Tuo pumppu eturitilässä on huvittava ;)

Harmi kun et ottanut enemmän kuvia yms. Tämähän oli varmaan hieno kokemus.

Repussa suurin osa oli tavaraa, jota en tolla matkalla tarvinnut. Helvetisti muovipusseja joihin etukorissa olevat kamat sai paketoituu suojaan sateelta, repussa oli hyvä vedenpitävä suoja itsessään. Vaatetuksena oli ihan tavalliset vajaamittaiset trikoot ja joku paita, aluksi oli jotain hihatonta/olkaimetonta kun ajattelin että saan samalla kivan rusketuksen mutta kärähdin tietenkin. Ajattelin etten pala, kun en normaalisti edes aurinkorasvaa käytä muuta kuin kasvoille. :rolleyes: Sen jälkeen t-paita päällä. Iltasin aina pesin vaatteet ja aamulla oli kuivat. Mitäs sitä muuta, tollanen peruslukko ja joku korjaussetti. Vessapaperiikin tietysti, kun ei yleisissä vessoissa sitä yleensä ole. Musiikkii kuuntelin puhelimesta, muutama hassu kappale mitä mulla oli tuli aika moneen kertaan kuunneltuu :D Vodaa toki jatkuvasti piti ostella ja muutakin juomaa aina välillä. Muun muassa siinä etukorissa auringonpaahteessa lämmennyt Pepsi Max maistui :D

Tämä liittynee siihen että Thaimaassa ainoastaan todella köyhät liikkuvat jollain muulla tavoin kuin jollain moottorikäyttöisellä menopelilä eivätkä thait ymmärrä länkkäreiden halua olla ja viettää aikaa auringossa, varsinkaan jos siihen liittyy jotain fyysisiä ponnistuksia. Itse olin joskus duunissa Thaimaassa ja kävelin päivittäin reilu kilometrin matkan työpaikalle ja pidettiin ihan kahjona sen takia, kun ilmiselvästi en ollut vähävarainen.

Totta, ei siellä ole kyllä lyhyitä välimatkojakaan ihmisillä ole tapana kävellä huomasin itsekkin. Tuli tosin vastaan muutama paikallinen, jotka selkeesti oli pidemmällä pyöräilylenkillä, mutta heillä oli sitten jo ihan kunnon pelit ja vehkeet.

Hieno matka sipellä, propsit! Empä ois arvannut että tuollaisen mankeloinnin teit. Naamakirjaankaan et paljoa ole uppaillut aiheesta vaikka noin järjettömän iso matka takana :)

Hieno matka sipellä, propsit! Empä ois arvannut että tuollaisen mankeloinnin teit. Naamakirjaankaan et paljoa ole uppaillut aiheesta vaikka noin järjettömän iso matka takana :)

Kiitti masa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom