Matkakertomus: Milano, Italia

MissEvilEve

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Kuvat saa suurennettua klikkaamalla!

Keväälle siirtämäni talviloma sujui ihanan kesäisissä merkeissä Milanossa, Lombardian sydämessä Italiassa. Ostin ukolle synttärilahjaksi tämän kaupunkiloman ja itselleni se oli ensimmäinen laatuaan (siis tälläinen alle viikon pituinen kaupunkiloma). Vajaa viikko Milanon kaltaisessa kohteessa menee ihan heittämällä enkä yleensä ole näin ”lyhyiden” lomien ystävä, mutta tämä oli mukava aloitus kesälomalle.

Luksuksen ystävänä Milano oli omiaan täyttämään satunnaista tarvettani olla Lady Like, oikea Fancy Nancy konsanaan. Olin googlesta lukenut etukäteen että Milano olisi kallis paikka shoppailla ja syödä, mutta itse olen kyllä toista mieltä. Poikkeuksetta kaikki, etenkin ruoat, vaatteet ja ravintolassa syöminen ja juominen oli edullisempaa kuin Suomessa, joten mulle kaikki Suomen hintatasoa alhaisempaa = halpaa. Harva asia siellä toki mitään puoli-ilmaista oli, mutta lihat, pastat, pizzat, risotot ja viinit olivat erityisen edullisia, virvoitusjuomista, jäätelöstä ym. puhumattakaan! Rahaa Milanossa todellakin saa palamaan asenteella, mutta ihan samanlailla sitä menee Suomessakin jos shoppailun kohteena on Louis Vuitton liike ja Hotelli Kämpin hienoimmat ateriat. Loogista, eikö ;)

Säät hellivät meitä koko loman ajan vaihdellen välillä pilvisestä puolipilviseen ja täysin pilvettömiin ja aurinkoisiin päiviin. Lämpötila oli pilvisinä hetkinä +22-24 asteen tuntumassa, ja auringon porottaessa siellä +25-29 asteen tuntumassa. Kaupungissa ei pahemmin tuullut eikä vilvoittavaa meri-ilmastoa ole saatavilla, joten en usko että Milano on pidemmälle mennessä kesä-heinä-elokuussa parhaimmillaan enää, kaupungista muuttunee polttava pätsi. Kevät ja syksy lienevät säiden puolesta ihanteellisinta aikaa kaupunkimatkailuun. Jaksaa shopata ja kierrellä ja on tarpeeksi lämmin että voi istuskella ulkona ja terasseilla katsellen ihmisvilinää.

Kerrankin lentokoneessa oli jotain erityisen upeita maisemia katseltavana, nimittäin alpit!

1.jpg

Hyvin pian alppien jälkeen näkymät muuttuivatkin Italian maaseuduksi ja siitä tovin kuluttua alkoi laskeutuminen. Ei siis milanolaisilla ole pitkä matka skimbailemaan jos ovat talvilajien ystäviä.

2.jpg

Hotelliksi olin valinnut Best Western Hotel Gallesin, neljän tähden kauniin ja vanhanaikaisen hotellin. Hotelli sijaitsi täydellisesti yhdellä suosituimman ostoskadun Corso Buenos Airesin ja pienen sivukujan varrella. Sivukuja oli hiljainen kuin mikä…

3.jpg 4.jpg 5.jpg

6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg

Hotelli oli kaunis, puhdas ja siisti. Yleiset oleskelutilat olivat isot ja hotellissa tuoksui erityisen hyvältä, etenkin meidän kerroksessa. Oli kiva aina tulla takaisin kaupungilta kun sisällä oli raikasta, puhdasta ja hyväntuoksuista. Hotellissa oli myös oma luksustyylin SPA-osasto uima-altaineen, usealla eri saunalla ja suolahuoneella, hierontahoidoilla, kuntosalilla ja rentoutumisalueineen, eli jokaiselle jotakin!

10.jpg 11.jpg 12.jpg

13.jpg 14.jpg 15.jpg

Huoneemme sijaitsi vilkkaasti liikennöidyn ostoskadun Corso Buenos Airesin varrella. Aika hyvin kuului metron jyristelyt ja jatkuva liikenteen meteli torven soittamisineen ja jatkuvine hälytysajoneuvoineen, mutta se toi vain tunnelmaa. Ikkunan kun laittoi kiinni niin ei häirinnyt, ja illasta katu hiljeni kun liikkeet sulkivat ovensa.

16.jpg 17.jpg 18.jpg

Hotellilla oli myös oma pieni ja kaunis sisäpihansa ja kaksi erillistä kattoterassia josta oli huimat näkymät kauas Milanon yli, jokaiseen ilmansuuntaan. Auringonpalvojille oli varattu jopa erillisiä sunbedejä, mutta koska me olimme lähteneet kaupunkimatkalle niin päätimme säästää auringossa lekottelut rantalomalle, nyt shopattaisiin ja ihailtaisiin kaupungin vilskettä!

19.jpg 20.jpg 21.jpg

22.jpg 23.jpg 24.jpg

25.jpg

26.jpg

Corso Buenos Aires on perustallaajan lompakolle sopiva shoppailukatu, joka on täynnä erilaisia liikkeitä. Täältä löytyy mm. Nau!, Kiko Make Up Milano (yksi monista), Zara sekä Zara Accesories, H&M, Terranova, Nike, Levi’s, Foot Locker (yksi Milanon kolmesta), Luisa Spagnoli, Guess, Tezenis, Pimkie, L’occitaine, Furla, Timberland, en edes muista mitä kaikkea. Kauheasti liikkeitä joka tapauksessa :)

27.jpg 28.jpg 29.jpg

Mä en ole erityisesti jäätelön ystävä, mutta eihän sitä voi jäätelön alkuperämaassa Italiassa olla maistamatta gelatoa. Käytiin GROMissa jonottamassa itsellemme jätskit, Hugge valitsi GRANDE-kupit enkä ihan tajunnut millaisesta annoksesta on kyse. Tuo italialainen gelato kun on ihan täyttä tavaraa, hurjaa jankkista jota kaavitaan kuppi täyteen ja paljon yli, kyllä syömistä riitti.

GROM, il gelato come una volta! Tajuttomat jätskit. Huhuhu. Mulla oli makuina coco-chiaccolato, pistachhio ja crema di grom tai jotain sinnepäin. Brainfreeze saavutettu!

30.jpg 31.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Milanon ykkösnähtävyys oli ehdottomasti Duomi di Milano, goottilastyylinen marmorikirkko joka on täynnä tuhansia yksityiskohtia ja kohoaa pilviin asti. Tämän mahtipontisen ja massiivisen kirkon rakentamiseen menikin sitten viisisataa vuotta, enkä ihmettele ollenkaan.

32.jpg 33.jpg

34.jpg 35.jpg

Sisäänpääsy Duomoon on maksuton, mutta erikseen piti maksaa 2 euroa jos halusi kuvata. Salamaa ei saanut käyttää, joten kuvat on mitä on. Valaistus vähän sitä ja tätä eikä mitkään pokkaritasoiset räpsyt (ainakaan minun kuvaamani) riitä tuomaan esille paikan loistoa. Vaikken ole uskonnollinen ihminen ja kirkostakin olen eronnut, niin näin ateistinakin paikka kyllä teki vaikutuksen. Siellä oli hyvä hetki hiljentyä ja mietiskellä elämää noin yleensäkin.

36.jpg 37.jpg

38.jpg 39.jpg 40.jpg

41.jpg 42.jpg 43.jpg

44.jpg 45.jpg 46.jpg

Vaihtoehtoina Duomon katolle on lippu portaisiin (joita lienee aivan tolkuttomasti) tai muutamia euroja kalliimpi hissilippu (12e/hlö). Tuollaisena aurinkoisena hellepäivänä lähes +30 lämmössä ei olisi tullut mieleenkään kokeilla rappuja, ja hyvä niin, sillä eipä hissikyytikään ollut raputon.

Itse hisseille oli pieni nousu jonka raput olivat niin kapeat ettei isompikokoisilla ihmisillä varmasti ole helppo päästä niitä ylös, ja liikuntaesteisillä ei ole mitään mahdollisuutta. Hissillä katon sivutasanteelle nousun jälkeen tuli paljon erittäin kapeita käytäviä missä oli vaikea pujotella vastaantulevien ihmisten kanssa, ja rappuja ylös ja alas sekä erinäisiä kierroportaita ja askelmia oli paljon. Ei huonokuntoisen tai liikuntaesteisen paikka todellakaan, korkeanpaikankammosta kärsivistä puhumattakaan.

47.jpg 48.jpg

49.jpg 50.jpg

Mutta oli siellä vaan upeaa. Käsittämättömän hienot maisemat ja tuhannet yksityiskohdat. Niin massiivinen rakennelma ettei tosikaan, ja niin ne vaan entisajan patsaat katsoo kohti nykyaikaa ja pilvenpiirtäjiä…

51.jpg 52.jpg 53.jpg

54.jpg 55.jpg 56.jpg

Mitä tulee syömisiin, niin loogisesti Italiassa söin italialaista ruokaa, newsflash! Pizzaa ja pastaa pääosin, ja kieltämättä, elämäni parhaat pizzat ja pastat on nyt nautittu niiden alkuperäisessä kotimaassa, ja mä tosiaankin tykkäsin. Jokainen suupala oli yhtä nautintoa, ja kunnon makukikkailijoille Italia onkin varmasti ihana kohde jo pelkän ruokakultuurin takia <3 Vitsinä meidän ensimmäinen ateria oli kiireessä Burger Kingissä jonka päivitin Facebookkiin, perinteisellä italialaisella ruoalla siis aloitettiin, mutta sen jälkeen siirryin ihan kunnon ruokaan, jos näitä kasvispitoisia mättöjä ja muita herkkuja voi sellaisiksi kutsua… ;)

Kesäkurpitsa – rucola pizzaa… Om nom nom… Hinta oli noin 8 euroa vaikka näköalat oli suoraan Duomolle, eli kaikista kalleimpia paikkoja. Halpaa minun mielestäni!

57.jpg 58.jpg

59.jpg 60.jpg 61.jpg

Skoottereita Italiassa on ihan hulluna, ja vaikka luulisi, liikenne ei ole mielestäni ihan niin kaoottinen kuten esim. Turkissa. Täällä kyllä torvet soi taukomatta, mutta skootterilla päristeleminen lienee oikein kätevää keskusta-alueella. Mä en silti ajelisi, ja muutenkaan autolla liikkuminen ei tuolla liene kaikista parasta. Taksit on kalliita (Suomen hinnoissa), mutta joukkoliikenne, ja etenkin metrot kulkee sujuvasti ja nopeasti. Päivälippu oli noin 4e ja sillä sai suhata eestaas niin paljon kuin halusi. Kertalipun taisi saada reilulla eurolla, joka ei paha sekään.

62.jpg 63.jpg

Jälkiruoaksi tuli haettua Venchin käsintehtyä suklaata, noin 1e/kpl, mutta jokainen konvehti hintansa arvoinen. OMG, aivan uskomatonta! Ostin tuota myös tuliaiseksi vanhemmilleni monen muun tuliaisen ohella. Olivat kyllä mielissään, konvehdit on jo itsessään niin nättejä ettei ole varma raaskiiko syödä ollenkaan :)

64.jpg 65.jpg

67.jpg 66.jpg

Yksi eniten odottamani paikka oli Galleria Vittorio Emanuele II, joka on taatusti ihan MUST kaikille bling blingiä, luksusta ja muotia rakastaville, sen sivukujista ja lähikaduista puhumattakaan. Olin himoinnut jo pidemmän aikaa Pasottin suunnittelemaa sateenvarjoa, mutta se 300e on ainakin toistaiseksi liikaa. Ehkä ensi kerralla sitten?

68.jpg 69.jpg

Muutoin tämä paikka tarjosikin sitten kunniakasta loistoa ja ökyä ökyn päälle. Aivan ihana paikka!

70.jpg 71.jpg 72.jpg

73.jpg 74.jpg 75.jpg

76.jpg

Tässä mun ”Pyhä kolminaisuus” Milanolle: Vasemmalla Galleria Vittoria Emanuele II, sen vieressä öky-ostoskeskus La Rinascente ja oikealla Duomo di Milano!

77.jpg

78.jpg

La Rinascente, siinä oli sitä jotain, ja jokaisen kerroksen kiersin hartaudella, kauniita ja kalliita asioita ihastellen. Tämän paikan halvin löytämäni tuote oli Alexander McQueenin avaimenperä, 95e. Perus t-paita Versacelta olikin sitten 450e. Päädyin silti jotain ostamaan, nimittäin Donna Karanin DKNY syysmalliston uutuuslaukun, Dolce & Gabbanan osastolta hajuvettä, ja La Rinascenten herkkuosastolta mm. Roberto Cavallin suunnittelemaa suklaata ja La Perlan toffeeta… Rahaa palaa :D

79.jpg 80.jpg
81.jpg 82.jpg
83.jpg 85.jpg

Ja hei, katsokaa! Yhden kerroksen sisääntulossa heti liukuportaita vastapäätä oli Marimekolla oma osastonsa. Go SUOMI Go \o/

86.jpg

Koska La Rinascente ja Galleria Vittoria Emanuele oli mun paikkoja, oli aika myös tyydyttää Hugen ostoshimoa ja lähdettiin etsimään isompaa Foot Lockeria Milanon keskustasta (pienempi sijaitsi hotellikadullamme).

87.jpg 88.jpg 89.jpg

O-ou. Nyt aletaan olla eksyksissä, mut ei se mitään. Mä kuvaan kaikkea kivaa sillä aikaa kun Hugge ohjattaa navigaattori kädessä pitkin poikin kuumia kujia :D

91.jpg 90.jpg

Miksei voi olla isompi matkalaukku? LUMI valaisimet ois just eikä melkeen kiinnostanut, oooh ja wau. Meille tommosia ainakin kymmenen, harakkana taas huomasin kaiken mikä kiiltää… :P

92.jpg 93.jpg

Nyt se löytyi pitkän harhailun jälkeen! Foot Locker ja uusia Jordaneita ja kaikkea muuta. Näitä muotikenkiä lienee vaikea metsästää Suomesta käsin ja hintakin on aika kova. Tuolla useimmat kengät maksoivat ”vain” noin 150 euroa, joka oli kuulemma halpaa.

94.jpg 95.jpg 96.jpg

Malpensan lentokentällä Italian visiitti saavutti kliimaksinsa. Victoria’s Secret, ooh ja aah <3

98.jpg 99.jpg

100.jpg 101.jpg

Ja sitten oli kiva matkustaa kotiin, kohti auringonlaskua ja Suomea :)

102.jpg 103.jpg

Kiitos että luit matkakertomuksen :haart:

Pisteenä i:n päälle vielä yksi mehunaama ja conehead, eli MissEvilEve ja Hugge ;)

20140529_224806.jpg

Tosi hyvä kertomus. Toi muistoja mieleen joulukuulta, kun vain kolme päivää pyörimässä Milanossa. Se oli aivan liian lyhyt aika, mutta jäi todella hyvä kuva paikasta. Yksin olin liikenteessä, eikä opiskelijana shoppailu juuri kiinnostanut, joten tuli pyörittyä pitkin poikin pitäjää ja ihasteltua kaupunkia. Duomo oli todella vakuuttava ilmestys. Nuo ökyiset kaupatkin oli pakko käydä kiertämässä hengitystä pidätellen.
:thumbs:

^ Kiva jos tykkäsit lukea :)

Milano oli kyllä mun mieleen, viihtyisin siellä varmaan viikonkin. Pitää joskus vaikka formuloiden aikaan mennä uudestaan, tuolta kun on lyhyt matka Monzaan :)

Tosi kiva rapsa, Italia on mahtava maa! Kuola vain valuu suusta kun kattelee noita kuvia eri ruoista. :D

Kiva rapsa. Milano on muuten kyllä tylsä paikka, ellei sitten omaa masokistisia taipumuksia ja halua seurata hameväkeä pradan liikkeestä toiseen. Mielummin heti auto alle ja ulos kaupungista.

Olin googlesta lukenut etukäteen että Milano olisi kallis paikka shoppailla ja syödä, mutta itse olen kyllä toista mieltä. Poikkeuksetta kaikki, etenkin ruoat, vaatteet ja ravintolassa syöminen ja juominen oli edullisempaa kuin Suomessa, joten mulle kaikki Suomen hintatasoa alhaisempaa = halpaa.
]

Kyllä duomon ympärillä on melkoista ryöstöä havaittavissa joissain tuotteissa. Jo kuutisen vuotta sitten perus caputsino maksoi pitkästi yli 8euroa, varmaan nyt jo pitkästi toistakymmentä egeä kuppi. Viinit on kyllä halpoja, eurolla taitaa irrota pullo marketista.

Ite tykkään myös Milanosta. Kävittekös ollenkaan sielä Castello linnan ympäristössä? Se oli musta ainakin mukava paikka ja erittäin kivaa puistoaluetta siinä ympärillä. Ja sen linnan vallihaudassa oli varmaan 30 kissaa... :) Muutenkin Milanon sivukauduilla ja varsinkin omakotitalojen pihoilla näkyi aina kissoja!

Tosi kiva rapsa, Italia on mahtava maa! Kuola vain valuu suusta kun kattelee noita kuvia eri ruoista. :D

Ei ollut kyllä kovinkaan montaa ruoka-aiheista kuvaa. Olis voinut ottaa huomattavasti enemmänkin, olihan kuitenkin Italia kyseessä. Mut toki omissa kansioissa on jtn muutakin, ei ihan kaikkea viitsinyt tänne lätkiä :)

Kiva rapsa. Milano on muuten kyllä tylsä paikka, ellei sitten omaa masokistisia taipumuksia ja halua seurata hameväkeä pradan liikkeestä toiseen. Mielummin heti auto alle ja ulos kaupungista.

Kyllä duomon ympärillä on melkoista ryöstöä havaittavissa joissain tuotteissa. Jo kuutisen vuotta sitten perus caputsino maksoi pitkästi yli 8euroa, varmaan nyt jo pitkästi toistakymmentä egeä kuppi. Viinit on kyllä halpoja, eurolla taitaa irrota pullo marketista.

Milanoon mentiin relaamaan, katselemaan ihmisiä, tekemään ostoksia ja syömään hyvin. Ja sitä kaikkea saatiin koko rahalla. Ei ollut masokistista ukolle mun perässä ravata liikkeissä, mä teen päätöksiä nopeasti. Kyllä se enemmän rasittavaa oli kiertää kaikki Milanon Footlockerit ukon perässä ja eksyä siinä samalla, ja etsiä tarpeeksi isoja kenkiä ja sovitella ja pohtia tuntikausia että mitkäs parit nyt ostaisi vai ostaisiko sittenkään ja ja ja ja :lol2:

Varmasti Duomon ympärillä onkin kalliimpaa, mutta kaikki mitä itse vedettiin oli mun kategoriassa halpaa, koska ne oli edullisempia kuin Suomessa. Ja eikös se muutenkin mene niin että sehän on vaan köyhälle kallista ;)

Ite tykkään myös Milanosta. Kävittekös ollenkaan sielä Castello linnan ympäristössä? Se oli musta ainakin mukava paikka ja erittäin kivaa puistoaluetta siinä ympärillä. Ja sen linnan vallihaudassa oli varmaan 30 kissaa... :) Muutenkin Milanon sivukauduilla ja varsinkin omakotitalojen pihoilla näkyi aina kissoja!

Ei käyty. Nähtävyydet ei sinänsä oo mikään järjettömän kiinnostava juttu itselleni, Duomoa ja sen semmoista lukuunottamatta. Mulle nähtävyyksiä oli jo ihan tarpeeksi kaikki normirakennuksetkin ja huippumerkkien liikkeet jne. Kaikkea siellä jaksoi ihastella ja pällistellä silmät suurina :)

500 vuotta kait rakentaneet Duomoa. Kertoo jo jotain maan työkulttuurista. Skanska tai YIT ois tehnyt kuukaudessa.

Harvoja paikkoja, joissa törmännyt katuprostituutioon. Transulta näyttänyt henkilö (mies tai nainen) älisi jotain. Käännyin vahingossa katsomaan, niin näytti suihinottomanööverejä tarjouksella "VENTI!". Hyissaatana. Näky syöpyi verkkokalvoille. Kattaakohan matkavakuutus terapian?

Pari vinkkiä.
- Duomon lähettyvillä (keskustassa ylipäätään) ei kannata päästää niitä rannenauhoja tyrkyttäviä kovin lähelle. Taskut tyhjenee taatusti. Kuka tahansa normaalilla järjellä varustettu kyllä hoksaa mistä on kyse. Mustia miehiä, liikkuvat laumoissa. Yksi yrittää viedä huomion ja päästä ranteeseen käsiksi, loput kärkkyvät taskuille.
- Automaateilla "pulassa" olevat naiset. Parempi skipata, muuten taas taskut tyhjinä.
- Ylimääräinen lompsa esim. monopolirahalla täytettynä voi olla ihan hauska juttu, jos haluaa kokeilla kuinka helposti taskut tyhjenee.

Kehitysmaa ja teollisuuskaupunki teollisuushajuineen. En tykkää.

Ps. Jotain hyvääkin pitää sanoa, niin patsaat ihan ripped. Vähän tarttis vielä rintaan lisää massaa.

Liitteet

• ripped.jpg
    ripped.jpg
    61,1 KB · Katsottu: 974
500 vuotta kait rakentaneet Duomoa. Kertoo jo jotain maan työkulttuurista. Skanska tai YIT ois tehnyt kuukaudessa.

:lol2: Todellakin...

Harvoja paikkoja, joissa törmännyt katuprostituutioon. Transulta näyttänyt henkilö (mies tai nainen) älisi jotain. Käännyin vahingossa katsomaan, niin näytti suihinottomanööverejä tarjouksella "VENTI!". Hyissaatana. Näky syöpyi verkkokalvoille. Kattaakohan matkavakuutus terapian?

Me ei nähty, valitettavasti :( Ois ollu käyttöä tommoselle!

Pari vinkkiä.
- Duomon lähettyvillä (keskustassa ylipäätään) ei kannata päästää niitä rannenauhoja tyrkyttäviä kovin lähelle. Taskut tyhjenee taatusti. Kuka tahansa normaalilla järjellä varustettu kyllä hoksaa mistä on kyse. Mustia miehiä, liikkuvat laumoissa. Yksi yrittää viedä huomion ja päästä ranteeseen käsiksi, loput kärkkyvät taskuille.

WORD. Tosin, noi ei ollut laumoissa vaan aika yksinään (tarkkailin ja seurasin mielenkiinnosta sitä toimintaa). Parveilivat välillä porukoissa mutta lähestyessään ihmisiä liikkuivat yksikseen, muita ei ollut mukana. Hirveä rimpsu oli sellaisia millin ohuita nauhoja "This brings good luck"-lässytyksineen, "I give it to you free"-heittoineen, ja siihen meiksi totes että "Yeah right". Pari kertaa yritettiin meille tarjota mutta uskoivat kun sanottiin ettei voisi vähempää kiinnostaa. Miehelle sitten kyselivät ja huutelivat paristi jotain lihaksikkuudesta ja isosta koosta (siis ystävällisessä mielessä) mutta eivät tulleet lähelle. Jotain afrikkalaisia mamujahan noi siellä on, samat tyypit myy sitten feikkilaukkuja lakanan päältä kävelytiellä ostoskadun varrella. Ihmeteltiin miten ei poliiseja kiinnosta se piraattituotteiden kauppaaminen oikein liikkeiden edessä. Ehkä ne on maksaneet suojelurahaa tai jotain :D

Yksi tähän liittyvä asia tulikin vielä mieleen: Duomon aukiolla on jumalattomasti puluja ja jotain marokkolaisia/algerialaisia Italian mamuja jotka tarjoaa turisteille jyviä käteen, ja oikeastaan puoliväkisin tekee sen joillekin. Nappaa ranteesta kii ja tunkee jyvät käteen ja sen jälkeen pulut lentää päälle ja istuu olalle, käsivarsille ja syö kädestä ja sitten voi kuvata. Meille yritettiin tarjota paristi, sanoin topakasti ei. Ei todellakaan kiinnosta mitkään paskaiset tauteja kantavat pulut pörräämässä, ja toki ukot alkoi sen jälkeen vaatimaan rahaa niistä jyvistä mistä todella monet näytti yllättyvän.

Teollisuuskaupunki teollisuushajuineen. En tykkää.

Ei käyty missään nykyaikaisissa "teollisuusmestoissa" ja siellä tuoksui hyvälle! Missään ei haissut mädät roskikset niin kuin yleisesti helteisissä maissa. Mä tykkäsin :)

Ps. Jotain hyvääkin pitää sanoa, niin patsaat ihan ripped. Vähän tarttis vielä rintaan lisää massaa.

True dat. Mulla kun oli kuva tosta ukosta niin mutsi kommentoi että onpas lihaksikkaat jalat mutta miksei se ole treenannut yläkroppaa :lol2:

This. Oltiin tuolla vaimon kanssa syksyllä hoodeilla ja ajeltiin vuokra-autolla suoraan lentokentältä Como-järvelle. Tämän takia:

This. Oltiin tuolla vaimon kanssa syksyllä hoodeilla ja ajeltiin vuokra-autolla suoraan lentokentältä Como-järvelle.

No eihän se mikään Milanon matka silloin ole jos menee samantien jonnekin muualle ;)

Mutta joo, kyllä voisin itsekin seikkailla ympäristössä enemmän, mutta se edellyttäisi että olisi pidempään hoodeilla. Ehkäpä joku toinen kerta, nyt oli tarkoitus todellakin viettää aikaa juurikin Milanossa :)

No eihän se mikään Milanon matka silloin ole jos menee samantien jonnekin muualle ;)
Meille riitti yksi päivä Milanossa - huristeltiin tuota Comoa ristiin rastiin ensin. Kullekin tyylillään.

Jep, joskus tuli sitä käppäiltyä ristiinrastiin, myöskin Castellot ja pikkukatuja...ei ollut mulle, Firenzen jälkeen tuntui kun oltaisiin eri maassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom