Matkakertomus: Kuusamo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo Hupen kuva tuossa jääbaarissa on loistava! "Ota nyt se kuva, paskat tulee housuun ihan just!" :D

Kuusamo on kyllä erityisesti sulan maan aikaan todella hieno paikka, erityisesti jos kalastus/vaeltaminen kiinnostaa.
Olisit Huppe käynyt katselemassa +300 kilosia nallekarhuja suurpetokeskuksessa.

Täytyy myöntää, että on se Valtimo kyllä junttila. Siellä on metsäkoneopisto! Vittu mikä junttila! Metsäkoneet on niin junttia ja niin takapajulaa. Vittu jotain koneita joilla kaadetaan puita, vitun juntit! Miks kaataa puita? Ku voi naureksia liian kalliissa Bemarissa tai appiukon Mersun (liian kallis ja arvokii romahti) kyydissä istuessa ohi ajaessaan?

Saaks Hupelta kysyy, missä junttilassa sä täällä Suomessa nykyään asut? Jossain melko lähellä Joensuuta? Melkoonen metropoli.

Älä ressaa vaan lue loputkin...

No mutta joo. Ehkä hieman negatiivissävytteisesti kirjoitettu juttu mutta TODELLA hieno reissu ja kivaa oli. Muksut viihtyivät ja niin mekin. Kyllä tuo esittely kannattaa kerran käydä koittelemassa, ihan huvittelumielessä ja vedättää myyjiä parhaansa mukaan.

Kyllä itse viihtyisin tuolla ilman lunta paremmin.

Teidän olisi pitänyt nähdä Valtimolla ne tyypit ketkä olivat päiväkaffella siinä Nesteellä.

Aika hulluja noi lomaosakkeiden hinnat. 35keurolla vuokraisi luxusmökin viikoksi parikymmentä vuotta.
edit: Holidayclubilla on Rukalla kelomökkejäkin Pulkkajärven rannalla. Tällaisessa ollaan aiemmin asuttu. Vaimo sai työpaikan kautta 25% rabattia, jolloin 70m3 mökin hinnaksi tuli n. 500eur/vko. Miksiköhän tuollainen osake kannattaisi edes teoriassa ostaa?

Meillä on Kuusamosta vain kesäkokemuksia ja ne ovat olleet todella hienoja. Kalastelua, vaeltelua ja paljon saunomista. Ensi kesänä ollaankin taas menossa viikoksi. Pari vuotta vanha hirsimökki Rukajärven rannalla maksaa pari sataa enemmän kuin toi 41m2 yksiön viikkovastike.

Ei vittu olihan tää iha top läppää näin maanantai aamuun. Huhu tulee mielee ari peltosen(?) paska reissu ohjelma. Vähintää yhtä hyvää settiä. Melkein pystyi tuntemaan hupen tuskan täältä ruudun takaa.

No kyseinen juntti-otos Valtimolta on noin 4-5 hengen porukasta Neste-nimisellä huoltoasemalla, koko tapahtuma oli suoraan kuin jostain vanhasta suomalaisesta elokuvasta. Valtimohan näytti sellaiselta paikalta missä voisi olla kesällä ihan kivatkin oltavat, kuten suuri osa muistakin pienistä maalaiskylistä vesistön läheisyydessä kesäisessä Suomessa.

No kyseinen juntti-otos Valtimolta on noin 4-5 hengen porukasta Neste-nimisellä huoltoasemalla, koko tapahtuma oli suoraan kuin jostain vanhasta suomalaisesta elokuvasta. Valtimohan näytti sellaiselta paikalta missä voisi olla kesällä ihan kivatkin oltavat, kuten suuri osa muistakin pienistä maalaiskylistä vesistön läheisyydessä kesäisessä Suomessa.

Kattoko ne ilkeästi turistia? Oliko kukaa pakkotoistoainesta? Joiko kukaa keppanaa? Noi on ainoat asiat mitkä kiinnostaa valtimossa ja sen nesteellä. Mutta tosiaan laadukkaan rapsan saa vaikka tekemällä sen kauppareissusta, kunhan varaa riittävästi visuaalisia ärsykkeitä matkan varrelle. Joku vois tehdä, mä en jaksa mutta lukisin mielelläni. Esim. Se hemmo joka teki kuuban reissusta rapsan, saisi mainion vaikka Ikaalisista kuumana ja kosteana kesäpäivänä, ei tarttis edes hintoja kertoa. :)

Kattoko ne ilkeästi turistia? Oliko kukaa pakkotoistoainesta? Joiko kukaa keppanaa? Noi on ainoat asiat mitkä kiinnostaa valtimossa ja sen nesteellä. Mutta tosiaan laadukkaan rapsan saa vaikka tekemällä sen kauppareissusta, kunhan varaa riittävästi visuaalisia ärsykkeitä matkan varrelle. Joku vois tehdä, mä en jaksa mutta lukisin mielelläni. Esim. Se hemmo joka teki kuuban reissusta rapsan, saisi mainion vaikka Ikaalisista kuumana ja kosteana kesäpäivänä, ei tarttis edes hintoja kertoa. :)

Pari nuorempaa sälliä voi ollakin täältä tuttuja. Olivat selkeästi "isän opissa" reissussa mukana eivätkä sinänsä oikein "kuuluneet joukkoon". Tosin jokainen näytti siltä ettei ole koskaan tieto konetta nähneetkään.

Joo, landellahan sitä itsekin asutaan, about Valtimon kokoisessa tuppukylässä jossa lähimpään kaupunkiin lähes 100km. Sillähän minä tuota mestaa vähän mollasinkin ;)

Ihan mukava tarina.

Tähän täytyy kommentoida "Valtimossahan on Suomen ainoa(?) metsäkoneopisto. No en kyllä ihmettele lainkaan kun noita juntteja katseli"
http://www.jamsanammattiopisto.fi/koulutustarjonta/nuorten_koulutus/metsakoneasentaja/
http://www.jamsanammattiopisto.fi/koulutustarjonta/nuorten_koulutus/metsakoneenkuljettaja/

Että löytyy niitä juntteja täältäkin :D

Onhan noita metsäkoneenkuljettajaksi kouluttavia kouluja ympäri suomea. Ei taida ihan suoraan verrannollinen juttu silti olla "junttiuteen".

Menipä mihin hyvänsä pieneen kylän kuppilaan tai ainoalle huoltsikalle sellaisella euroopan omistus/mä oon citystä tyylillä niin saa ouduksuvia katseita. Ja onhan se totta että omat sisäpiirit on kaikkialla.

Ei vit.. tälle nauro jo aamulla nyt nälissää ja väsyneenä vielä enemmä. Jäbä on niin hajonneen näkönen tos kuvas siel iglus. huhu tää melkei pitää pakata itelle pdf pakettiin. Jos joskus sattuu niin pahasti että luulen lähteväni tonne niin ompaha prooffit ettei kannata. Lähdetkö 4 päivän lomalle kouvolaan jos saan jostai sulle sponssin, tätä lisää.

Jätkä sitte kiersi nuo kaikki hintavimmat paikat :D
Kaljat olis saanu halvemmalla Wunderbarista; soi jtn saksalaista poppia melkei aina. Aiva huikee se äijä joka on myyjänä! Saattaa tulla yhtäkkiä johonki pöytää ja kertoo hyviä juttuja/vitsejä ja saa nauraa :hyper:
Sitte Bistrosta olisit hakenu pienen lasangen 5e, lähtee varmasti nälkä ku saa leipää kaveriksi..

Hiihtoloma aikaa tuonne ei kyllä viiti lähtä enää itekkää, mutta ehdottomasti paras keskus missä on tullut käytyä..

Viime syksyn Rukan reissulla pysähdyttiin syömään Ryysyrannassa. Oli kyllä tosi hyvää lohikeittoa tarjolla, kannattaa kyllä pysähtyä siinä syömään jos nälkä on Suomussalmen nurkilla. Munkkeja kehu kovasti, mutta ei jaksettu niitä enää maistella. Myöhemmin tuli mieleen että kai niitä ois voinu mukaan ostaa kerta niin kovasti kehu. Sillon olivat availemassa sitä taas toimintaan ja oli melko hiljaista aikaa. Omistaja on tosi kova puhumaan, hyvä kun pois päästiin.

Menipä mihin hyvänsä pieneen kylän kuppilaan tai ainoalle huoltsikalle sellaisella euroopan omistus/mä oon citystä tyylillä niin saa ouduksuvia katseita. Ja onhan se totta että omat sisäpiirit on kaikkialla.

Kerrotko vielä hieman tarkemmin mitä tuo "euroopan omistus/mä oon citystä" tyyli tarkoittaa :) ? Vai olisikohan kyse vaan siitä, että juntteja vituttaa, jos jollain sattuu olemaan massasta poikkeavat siistit vaatteet tai tyylikkäämpi auto käytössä?

T: Melkein koko ikänsä 3000 ihmisen kylässä asunut.

Kerrotko vielä hieman tarkemmin mitä tuo "euroopan omistus/mä oon citystä" tyyli tarkoittaa :) ? Vai olisikohan kyse vaan siitä, että juntteja vituttaa, jos jollain sattuu olemaan massasta poikkeavat siistit vaatteet tai tyylikkäämpi auto käytössä?

Euroopan omistus/mä oon citystä"?= Ei ainakaa oo päällä Jahti Jakt:in vaatteet ja autona jokin muu kuin Toyota Hilux ;)

Niin tai sitten "mä oon citystä" jannu on luulotautinen. "Noi kyllä kattoo mua oudosti. Varmaan ton mersun takia, ja näitten uuden Karhun verkkareitten. Vittu mitä juntteja!"

OT:
Kun ihmisiä seuraa niin heistä huomaa erinäisiä asioita. Itse olen ollut +20vuotta asiakaspalvelussa ja siinä on kummasti oppinut kaikesta ihmisen käyttäymisestä päättelemään paljon asioita. Mutta karkeasti esim. kun itse olen vaikka lieksan Abc:llä asiakkaana(pysähdyn aina tuolla mökille mennessä) ja seuraan siinä ruokaa odottaessa ihmisiä jotka tulevat sinne asiakkaaksi. Niin siitä lähtien kun auto kaartaa pihaan ja henkilö kävelee kassalle niin pystyy autosta,vaatetuksesta,kehonkielestä jne päättelemään että onko kenties paikkakunnalta ja millainen henkilö on kyseessä. Yksinkertainen asia: ihminen joka päivittäin käy siellä asiakkaana niin ei pälyile ja etsi kahvikuppia/kassaa jne vaan kävelee suoraan ja määräteitoisesti paikalle. Vieras taas usein hieman harhailee ja katse myös etsii. Sitten taas sellainen "minä ite" henkilö yrittää kaikella erilaisella muulla tavalla peittää sitä epävarmuutta sen pälyilyn päälle.
Samoin kun seuraan sitten paikallisia ja heidän katseitaan niin voi taas paljon lisää päätellä siitä sisään tulijasta.

Viimeksi muokattu:
Me ei kyllä henkseleitä paukutellen kurvattu mersulla pihaan. Istuttiin vain pöydässä kaikessa rauhassa ja ihmeteltiin miten sisäsiittosen näköistä peräkammarin väkeä voi olla. Ihan kuin jostain suomalaisesta elokuvasta suoraan. Ei välttämättä edes pahassa mielessä.

Jos jollekin on tuttu sarja: Mooseksen Perintö:
http://yle.fi/maalaiskomedia/

Tuosta esim. henkilöt: Valtsu, Turpeinen ja Piiparinen...

Aivan huippusarja muutes.

Nythän vasta hokasin että oon Rukalla juuri silloin kun tulee Canal+:lta Barcelona - Real Madrid. Olisko vinkkiä minnepäin vois mennä katsastaan pelin, onko jotain pubia missä näkyis Canal?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom