Voi voi piru, itse tulossa Tokioon vasta 2 viikon päästä. Tosiaan Fukuokassa vaihdossa tällä hetkellä, ois ollu mukava miitata pakkiksen iso kiho & kumppanit ja näytellä vähän mestoja.
Mutta safkasuosituksia voin antaa sen verran, että Uenossa on aika paljon Shabu-Shabu ja Yakiniku mestoja, aivan perkuleen hyvää ja mielenkiintosta ainakin sille joka ei ole aikasemmin syönyt.
Eli shabu-shabu on käytännössä semmonen kuumennettu hotpot keskellä pöytää, jossa on yleensä 2 eri soossia lämmitetty kiehuvaks. Homman nimi on tilaat all-you-can-eat(tabehoudai) tyylillä listalta haluamat komponenti, paljon erilaisia lihoja, kalaa, äyriäsiä, vihanneksiä yms. ja keität ite ne siinä hotpotissa ja lopuks dippaat ne haluamaas soija soossiin.
yakiniku taas on koreasta tullut, mutta japanilaiset muokanneet sitä vähän, eli pöydän keskellä on grilli, jossa itse grillaat haluamas lihat, kalat, vihannekset yms. samalla periaattella kun shabu-shabu.
Hinta noissa rafloissa vaihtelee 2000- 5000Y välillä riippuen paikasta ja miten laajan/laadukkaan listan haluat käyttöön
Sitten kuvas spotteja ainakin shinjuku metropolitan goverment building (shinjukussa), pääsee hissillä n. 250m ilmaseks näkee aivan koko tokion ylhäältä, tänne kannattaa mennä siinä 18.00 pintaan kun aurinko laksee ja kaupunki syttyy eloon.
Sit jos on jotain elektroniikkaa vaille, niin akihabaraan shoppaileen, varsinkin tällä jenin kurssilla kaikki elektroniikka on halpaa, kun saippua.
Tokyo - City Guide tuolta kannattaa myös spottailla tokion mestoja.
- - - Updated - - -
Niin joo ja jos sushi maistuu, niin ehdottamasti kannattaa mennä käymään Zauo nimisessa raflassa, saat itse kalastaa oman fisus, ja kokki tekee siulle siitä safkat, tän tuoreempaa ja parempaa sushia ei saa mistään. http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g1066457-d1177395-Reviews-Zauo_Shinjuku-Shinjuku_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html