Matkakertomus: India (Mumbai, Delhi, Agra)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Batou
  • Aloitettu Aloitettu
Taa kuva on otettu telefotolinssilla parin kilsan paasta. Tassa vaiheessa alkoi jo vahan jannittamaan - olin muutaman hetken paasta yhdesta maailman legendaarisimmista rakennuksista

c049.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin ja sitten itse juhlakalun luo. Taj Mahal!

Harmi etta menin siihen sellaiseen aikaan kun turisteja ei ole paljon - normaalisti tuonne voi menna norsun selassa ja sita optiota ei nyt ollut. Autoja tuon lahelle ei saa vieda, joten parkkipaikalta piti vuokrata riksakuski.

c071.jpg

c073.jpg

c075.jpg

Taj Mahal on TODELLA vaikuttava rakennus

Taj Mahalin marmori on roudattu sinne satojen kilometrien paasta ja voi vain kuvitella millainen homma tuon rakentamisessa on ollut sen aikaisella teknologialla.. paa menee pyoralle vahemmastakin.

Tajin vieressa olevat tornit on hiukan kallellaan ulospain - syyna se etta jos alueella on maajaristys ne kaatuu Tajista poispain.

c089.jpg

Ja tassa lisaa kuvia Taj Mahalista.. rakennus ei varmaan hirveasti esittelyja kaipaa.

c096.jpg

c102.jpg

c105.jpg

c108.jpg

c115.jpg

c124.jpg

c127.jpg

c128.jpg

c133.jpg

c134.jpg

Jos jollain on kysymyksia, kysykaa vaan - vastaan mielellani

Mitä mieltä olit noin yleisesti ottaen intialaisesta ruoasta? Olikos mitään erityisen maininnan ansaitsevia turistien kusettamisjippoja? Itseäni kiinnostaa lähinnä mogulivaltakunnan perintö, joten siksi tuonne saattaisin lähteä jonain päivänä.

Pakko vielä mainita, että loistavia kuvia. Niihin on vangittu hienosti paikallista arkipäivän menoa, joka jää monien matkakertomuksissa vähälle, kun keskitytään räpsimään kuvia omasta nassusta jonkun kivikasan edessä.

Mitä mieltä olit noin yleisesti ottaen intialaisesta ruoasta? Olikos mitään erityisen maininnan ansaitsevia turistien kusettamisjippoja? Itseäni kiinnostaa lähinnä mogulivaltakunnan perintö, joten siksi tuonne saattaisin lähteä jonain päivänä.

Pakko vielä mainita, että loistavia kuvia. Niihin on vangittu hienosti paikallista arkipäivän menoa, joka jää monien matkakertomuksissa vähälle, kun keskitytään räpsimään kuvia omasta nassusta jonkun kivikasan edessä.

Intialainen ruoka oli aivan taivaallista. Pitaa ehka olla vaan vahan luja vatsa kun se tahtoo olla rasvaista ja mausteita kaytetaan todella reilusti. Kaksi paivaa ennen kotiinmenoa sain paskataudin - en sitten tieda sainko sen ruoasta vai jotenkin vedesta. Olin kylla varovainen kraanaveden kanssa, mutta ehka sita meni suuhun vahingossa suihkussa, en tieda?

Hauska tarina tuosta paskataudista on se etta kun se yllatti, olin puistossa ja tuli kauhea kiire vessaan ja meni sitten julkiseen vessaan ja paasti ripulit nautinnollisesti pihalle. Sitten tajusin etta vessassa ei oo vessapaperia... voe helevetin helevetti! Siella oli kasisuihku, eli paikalliseen tapaan ideana on kaapia paskat vasemmalla kadella ja huuhdella se sitten vedella. Hiffasin sitten kuitekin suht pian etta intialaiset setelit ei oo kovin arvokkaita ja pyyhin niilla perseeni :lol2:

Mulle sattu yks kusetusjuttu jossa olis voinu kayda pahemmin mutta onneks ei mitaan sattunu. Olin menossa Agraan ja Uttar Pradesh provinssin rajalla pitaa kayda hakemassa joku kulkulupa ja mun kuski lahti hakemaan sita ja jain yksin autoon. Paikalle tuli muutama heppu apinoitten kanssa ja ne teki kaikenlaisia temppuja. Kysyin etta mita ne haluaa ja ne sano etta ei mitaan, ota vaan kuvia. No otin kuvat ja sitten alko rahan vaatiminen - sanoin etta en anna mitaan, ite sanoitte etta ei maksa mitaan. Yritin laittaa auton ikkunan kiinni ja ne survoi katensa valiin eivatka antaneet minun sulkea ikkunaa ja vaatimukset alkoi kayda yha aggressiivisemmiksi. Pidin vaan paan kylmana, pidin oven kiinni kadellani ja ikkunat niin kiinni niin paljon kun pystyin toisella ja onneksi lopulta mun kuski tuli takaisin ja kaski niitten painua helvettiin. Ei tieda mita olis kayny jos se olis ollu poissa muutaman minuutin lisaa.

Tosi upeita tilannekuvia (lisää, kiitos) ja mielenkiintoista tarinaa!

Mä en ole käynyt muualla kuin Goalla, eikä toi Intia tai intialainen ruoka oikein iske meikäläiseen. Mielenkiintoinen kokemus se reissu oli silti.

Itse kannoin wc-paperia koko ajan mukana. Lisäksi kannoin desinfiointiainetta sekä paikallisesta apteekista ostettuja vatsalääkkeitä, joita kannoin koko ajan mukana. Ne kannattaa ostaa heti alkuun, vaikka ei olisi mitään oireitakaan. Sitten kun se paskatauti iskee, niin se tulee tosi yllättäen. Tauti parani mulla muutamissa tunneissa sen jälkeen, kun olin ottanut lääkkeen. Ikävää on joutua paskataudin kourissa sellaiseen wc:hen, jossa se reikä on siinä lattiatasossa. Siis kun ajattelee, että vatsa on tosi löysällä ja kun pitäisi osua siihen reikään.

Toi rahan vaatiminen noista erilaisista, viattoman tuntuisista tempuista on ihan tyypillistä Intiassa sekä myös muissa maissa. Jos itse valokuvaa heitä, niin silloin on kohteliasta antaa sitä rahaa palkkioksi, mutta jos ei itse ole mitenkään osallisena tilanteessa, niin kannattaa vaan tiukasti sanoa, että ei anna mitään ja lähteä pois paikalta. Tietty tossa sun tapauksessa he ikään kuin antoivat luvan kuvien ottamisellle eivätkä vaatineet rahaa etukäteen. Itse olen joutunut muutaman kerran korottamaan ääntäni maailmalla, kun ovat alkaneet liian vaativiksi.

Siisti rapsa. Silmiinpistavaa on ihmisten vahyys kaikissa mestoissa. Kiinassa olen tottunut siihen, etta missa tahansa pikku-nahtavyydessakin on aina porukkaa kuin Madonnan konsertissa. Ehka intialaiset ei harrasta kotimaanmatkailua niin paljon?

Siisti rapsa. Silmiinpistavaa on ihmisten vahyys kaikissa mestoissa. Kiinassa olen tottunut siihen, etta missa tahansa pikku-nahtavyydessakin on aina porukkaa kuin Madonnan konsertissa. Ehka intialaiset ei harrasta kotimaanmatkailua niin paljon?

Olen kaynyt Kiinassa ja voin sanoa etta Intiassa tuntuu olevan ainakin 3 kertaa enemman jengia. Kiina on aivan tyhja intiaan verrattuna. Nuo kuvat antaa taysin vaaran kuvan ihmismaarasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom