Matkakertomus: Chicago

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Batou
  • Aloitettu Aloitettu
Taman hokkelin on suunnitellut yksi tunnetuimmista moderneista arkkitehdeista, Frank Gehry

2ltr5lc.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keskustan lahella on myos Navy Pier niminen laiturialue joka on lahinna turismin palveluskaytossa nykyaan. Paljon kivoja ravintoloita ja baareja, taidenayttelyita sun muuta sirkushenkista hubaa.

11qtt39.jpg

Ja reissu Chicagoon ei voi olla taydellinen jos et kay syomassa deep dish pizzaa. Eka jouduttiin jonottamaan sisalle n. 45 minuuttia ja pizzan valmistaminen kesti saman verran. Pizzan raaka-aineisiin kuuluu mm. pauna juustoa ja pizzan paksuus on lahes 5cm. Tama riittikin mainiosti kolmen hengen seurueellemme eika kukaan valittanut nalkaa syonnin jalkeen.

2is9q4g.jpg

Yhteenvetona voisi sanoa etta Chicago on todella tyylikas kaupunki ja suosittelen siella kaymista ehdottomasti. Hieman lisaa kuvia edellisilta reissuiltani loytyy taalta:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=73449&page=13

Jos olet suunnittelemassa Amerikoissa kaymista, itse suosittelisin New Yorkia, Chicagoa ja San Franciscoa. Los Angeles on ihan jees, mutta aika ghetto verrattuna edellamainittuihin kaupunkeihin. No on heilla sentaan paras biitsi. Monet muut suurkaupungit alkaa olla rikollisuuden ja muun skeidan takia aika ankeassa kunnossa; usein jengi lahtee toitten jalkeen pois jonnekin nukkumalahioon kun keskusta on niin turvaton. Jotkut Atlantat, Dallasit sun muut kannattaa jattaa valiin. Jenkeissa on mielestani luonteenomaista se etta molemmilla rannikoilla asuu kaikki jarkeva jengi (Chicago poikkeuksellisesti vahan keskemmalla) ja keskella jenkkeja sitten se "voi hyvaa paivaa" uskovaisjengi joka viisaudessa aanestaa presidentiksi Bushin kaltaisia idiootteja. Ja tietty Vegas on viela yksi hieno nakemisen arvoinen paikka. Myos U.S.A.:n kansallispuistot on mahtavia, erityisesti Utahissa ja Arizonassa. Muita hyvia paikkoja pohjoisamerikassa on Montreal ja Toronto jossa itse majailen. Vancouver on myos kuulemma hieno, mutten en ole itse kaynyt siella. U.S.A.:ssa kannattaa ehdottomasti kayda jos on mahdollisuuksia, vaikka sinne mahtuukin paljon paskaa. Kantsii vaan jattaa ne paikat valiin.

No voi jösses sentään mitä rakennuksia ja muita härvellyksiä, makee hotellikin :) Loistavia kuvia kyllä jengi räpsii rapsoihinsa, pakko olla laadukas kamera!

Jos olet suunnittelemassa Amerikoissa kaymista, itse suosittelisin New Yorkia, Chicagoa ja San Franciscoa. Los Angeles on ihan jees, mutta aika ghetto verrattuna edellamainittuihin kaupunkeihin.

Hyvia suosituksia. Mina lisaisin listalle viela muutaman itarannikon kaupungin, Washington DC, Miami ja Boston ovat jannia myos. Miamin etelapuolinen alue on todella kaunista matkailualuetta, ja samoin Bostonista pohjoiseen on kaunista rannikkoa ja vuoristoa (aika samannakoista tosin kuin Suomessa, eli ehka ei kannata pelkastaan sen takia lahtea). Mutta jos lahtee kokonaan suurista kaupungeista pois niin Wyoming, Colorado ja Washingtonin osavaltio ovat komeita paikkoja reissata -itse harrastan kiipeilya ja patikoimista, ja tuolta loytyy sellaisia paikkoja etta ei paremmasta valia.

Hyvia suosituksia. Mina lisaisin listalle viela muutaman itarannikon kaupungin, Washington DC, Miami ja Boston ovat jannia myos. Miamin etelapuolinen alue on todella kaunista matkailualuetta, ja samoin Bostonista pohjoiseen on kaunista rannikkoa ja vuoristoa (aika samannakoista tosin kuin Suomessa, eli ehka ei kannata pelkastaan sen takia lahtea...

Joo, Washingtonissa kannattaa kayda paivalla katsomassa nahtavyydet. Illalla se on taas aika ghetto paikka jossa asuu lahinna koyhia mustia. Tama tulee yllatyksena monelle. Oli muuten kerran hiukka hermostuttava olo kun saavuttiin sinne keskella yota ilman majoitusta ja ajettiin ympariinsa ihan sattumanvaraisesti etsien hotellia....

Etela-Floridaa on kaikki kehuneet, ja uskon etta se on varmasti hieno paikka. Itse en ole kaynyt kuin Orlandossa pyorahtamassa ja se nyt ei ollut kovin kummoinen paikka. Miami ja Key West on huhujen mukaan tosiaan nastoja paikkoja. Saatan siella kayda viela tana vuonna jos hyva saka kay.

Ihan huippua rapsaa. En pitänyt Chicagoa mimmoisenakaan kaupunkina mutta tämän perusteellahan siellä pitää varmasti mennä käymäänkin. Koko ajan tekee vaan mieli enempi lähteä jenkkeihin. Saas nähdä milloin saatte kattavaa rapsaa sieltä ja miten pitkään reissu kestää ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom