Matkajokeri (määrittelemätön hotelli)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gaylord
  • Aloitettu Aloitettu
Millasia kokemuksia porukalta löytyy näiltä pakettimatkoilta, missä lähetään reissuun ilman määriteltyä hotellia, jonka saa tietää vasta paikanpäällä. Miten on hommat sujunut? Minkä tasoisia majapaikkoja on ollut? Onko monta kertaa joutunu vaihtaa huoneistoa/hotellia kesken matkan? Mimmosia huonekavereita on sattunut olemaan? Porsaita vai kuinka?

Ihan kiinnostas tietää kaikkea mahdollista aiheesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mallorcalla tuli oltua 2006 syksyllä viikon jokerimatkalla eikä mitään valittamista. Hotelli hyvätasoinen ja homma pelasi kaikinpuolin muutenkin. Vähänhän tuo vaatii sellaista sopeutuvaista luonnetta ja seikkailumieltä. Koko reissu todellla edullinen lennot+hotelli muistaakseni 220€. Muistaakseni aurinkomatkojen kautta oli matka tilattu. Kyllähän nuo hotellit ihan hyvää tasoa tietääkseni on poikkeuksetta eli samoja hotelleja mitä matkatoimistot normaalistikin käyttävät. Jokeri-matkaajat vaan sijoitellaan ns.ylijäämähuoneisiin sellaisiin hotelleihin missä sattuu syystä tai toisesta olemaan tilaa. Kai se on ihan sattumasta kiinni minkälainen huonekaveri sattuu jos yksin matkustaa. Itsellä oli matkaseura tuolla reissulla jo valmiina.

Olin Venezuelassa Isla Margaritalla määrittelemättömässä majoituksessa viime joulukuussa. Hotelli oli ihan ok perushotelli ja "all inclusive", mutta niin ne taitaa olla kaikki tuolla Finnmatkoilla, jos menee kyseiseen paikkaan. Olin reissussa yksin. Ensimmäiset päivät olin huoneessa yksin ja lopuksi ajaksi samaan huoneeseen majoitettiin eräs ruotsalainen nainen. Itse kohde (Playa el Aqua) oli sitten ihan peestä.

Olin itse juuri Tjäreborgin matkajokerilla ja mulle jäi ainakin tuosta melkoinen kusetuksen maku. Sain käsityksen, että hotelli ei suinkaan ole ennalta määrittelemätön vaan kaikki matkajokerilaiset sijoitetaan samaan kaupungin paskimpaan ja halvimpaan hotellliin. Tiedustelin hotellilta paljon siellä maksaa vrk, niin he vastasivat huoneen maksavan n. 10 e/vrk eli 5 e nuppi jos on seuraa. Eli ei tule matkayhtiölle ainakaan kalliiksi.

Käsitin siis, että tässä tapauksessa ei ole mitään mahdollisuutta saada sitä viiden tähden hotellia vaan ainoastaan on mahdollista saada se lyhin tikku eli kaupungin paskin ja halvin luukku. Olen aika varma, että tämä hotelli oli aika lähellä sitä. Samassa hotellissa oli tosiaan muitakin samalla matkayhtiöllä matkustavia matkajokerilaisia. Tuosta sanasta matkajokeri tuli pieni sisäpiirin vitsi tällä matkalla.

Muuten oli kivaa, mutta kandee tosiaan ottaa välillä pienellä varauksella noi ennalta määrittelemättömät hotellit. Ainakin Tjäreborgilla.

Mä olen ollut kolmesti matkajokerireissulla yksinäni. Molemmilla Kyproksen reissuilla sain huoneen ypöyksin koko kahden viikon ajaksi, Kosilla samassa huoneessa asui toinen suomalainen (mukava tyyppi, käytiin sitten yhdessä baareissa, syömässä ja rannalla).

Hotellit oli kaikki ihan ok tasoa, niihin majoittui muitakin kuin matkajokerilaisia. Kaikilla reissuilla matkatoimistona Tjäreborg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom