Mä olin viime vuonna 5 päivää lontoossa lokakuun lopussa ja kelit oli ihan mahtavat. Yhtenä päivänä tihkutti vettä (museo/shoppailupäivä) ja muuten sai nauttia auringosta ja upeasta syksystä. Ilmat oli paaaljon paremmat kuin suomessa
Majoitus loli Paddingtonissa sussex gardens-kadulla sijaitsevassa pienessä hotellissa, nimeä en valitettavasti muista mutta ko. katu on täynnä pieniä ja sympaattisia hotelleja/hostelleja. Niistä varmasti löytyy sopivaa ja metroasema on ihan kulman takana, joten liikkuminen on helppoa. Muutenkin Paddington alueena oli jotenkin ihana, sinne suuntaan varmasti seuraavankin kerran. Hyde Park on ihan vieressä (parin korttelin päässä) ja minusta sen puiston läpi kannattaa kävellä jos vain säät sallii.
Koska ilmat oli meillä niin hyvät, me vietettiin paljon aikaa kävellen ja katsellen. Missään maksullisissa nähtävyyksissä ei käyty koska oli niin paljon muutakin kuin mennä jonottamaan tuntikausiksi.
Ehdottomasti iltaohjelmaan kannattaa ottaa musikaali - ainakin Phantom of the Opera on sellainen joka saa vieläkin kylmät väreet kulkemaan selässä. Ihan mieletön
Jos musikaali ei kiinnosta, tsekkaa onko paikalla jotain isompia bändejä juuri silloin. Me käytiin Brixtonissa Brixton academyssa katsomassa Franz Ferdinandin keikka ja keikkapaikkana tuo academy oli tosi hyvä, tälläinen hukkapätkä näki takaakin kun lattia viettää eteenpäin, että keikkalava on "alhaalla". Hyvä meininki kaikilla ja porukka oli tosi kohteliasta eikä kukaan tuuppinut eikä rynninyt
Isoissa tavarataloissa oli ihania Food Halleja ja niistä olisi tehnyt mieli ostaa kaikkea kokeiltavaksi ja mennä puistoon piknikille. Idea vain keksittiin vähän liian myöhään
Sohon/chinatownin suunnalla on myös raakaruokaravintola, jossa halvat hinnat ja ruoka todella hyvää. Suosittelen kokeilemaan. Camdenista, melko läheltä markkinoita, löytyy myös vegaanin ruokavalioon sopivaa jäätelöä eräästä kuppilasta, pitihän sellaista maistaa ja ainakin suklaamaku oli hyvää
Piccadilly Circus oli hassu kun oli todellisuudessa niin pieni :D Kuvista saa aina isomman vaikutelman. Tekemistä Lontoossa kyllä on
Etnisiin ruokapaikkoihin suhtaudun jatkossa varoen - itse sain ruokamyrkytyksen intialaisesta ja yksi yö meni oksentaessa. Selvisin kuitenkin sinnillä seuraavaan päivään. Vähän huteralla ololla kyllä.
Lontoo oli kyllä sellainen paikka, jonne pitää palata