BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sitten oma juttunsa on, kannattaako tuollaista paskaa kuunnella - tai triggeröityä siitä
Mä en tosta olis niin varma. Miksei vois triggetöityä? Mitä pahaa siinä on? Ja esim striimeissä meillä on aina hauskaa kun niitä tulee sinne avautumaan, ne on kovaa sisältöä, ihmiset nauraa niiden uskomattomalle tarpeelle saada huomiota multa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä en tosta olis niin varma. Miksei vois triggetöityä? Mitä pahaa siinä on? Ja esim striimeissä meillä on aina hauskaa kun niitä tulee sinne avautumaan, ne on kovaa sisältöä, ihmiset nauraa niiden uskomattomalle tarpeelle saada huomiota multa.

Niin. On eri asia triggeröityä ja pahoittaa mielensä, kuin tehdä triggeröitymisestä kaupallista sisältöä.

Yksi ongelma tässä on se, että asiallista ja kehittävää palautetta osataan ajoittain ottaa huonosti vastaan ja myöskin antaa. Olenko minä heitteri, jos kyseenalaistan vaikka body-kilpailijan Thaimaan reissun kisadieetillä, koska se tuo omat riskinsä esim sairastumisiin eli perustelen näkemykseni (mielestäni) hyvin? Kyseisellä kisaajalla on ratkaisuunsa omat perustelunsa, miksi hän tekee näin ja kunnioitamme kaikki tätä. Viisas ihminen osaa poimia saadusta palautteesta sellaiset asiat, joiden avulla voisi itse kehittyä ja osaa kyseenalaistaa myös omat ratkaisunsa ja tekemisensä. Ehkä ko. kisaaja on käynyt tämän ajatusketjun läpi ja tullut siihen tulokseen, että Thaimaan reissu on hyvä ratkaisu ja sillä mennään. Jos taas palaute on tyyliä "likkalappikauppias homo, et pääse kuntoon", niin eipä tästä oikein voi mitään kehitysideoita itselleen poimia :LOL:

Olenko minä heitteri, jos kyseenalaistan vaikka body-kilpailijan Thaimaan reissun kisadieetillä
Et todellakaan, mutta internetissä on nurinkurinen maailma. Kun sä ton kyseenalaistamisen teet, niin se jättää pallon ilmaan ja kohteella ei ole mitään, siis mitään mahdollisuutta siihen reagoida ilman, että ei osaa mukamas ottaa kritiikkiä vastaan. Tässä vastausesimerkit.

Asia selvä = marttyyri
Ei vastaa mitään = ylimielinen
Vastaa kysymyksellä = triggeröityi
Vastaa ettei välitä = triggreöityi ja on ylimielinen

Joka tapauksessa internetissä on jotenkin outo ilmiö jossa kritiikkiä saa heitellä aivan millä tasolla tahansa, mutta siihen ei ole mitään vastaustapaa joka tyydyttäisi koska peruslähtökohta on ärsyttää ja se ärsytys pitää saada ja sitä sitten ruokitaan lisää koska jostain helvetin syystä ärsyyntyminen katsotaan bensana liekkeihin.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mut tää juna kulkee molempiin suuntiin. Osa kirjoittaa nettiin todella fiksuja ja positiivisia kommentteja, eivätkä silti halua tuoda nimeään esille.

No ite en kyllä kirjottele, mut jos kirjoittelisinkin jotain fiksua ja positiivista niin en silti haluaisi nimeäni mihinkään esille. Satut sanomaan yhden väärän asian tai jotain ymmärretään väärin niin naama, nimi ja parhaimmassa tapauksessa muutkin tiedot kiertää netissä monta päivää ja osa voi olla löydettävissä vielä vuosienkin jälkeen.

Itse nostaisin tässä kyseisessä internet-ilmiössä melko korkealle jalustalle näiden kirjoittelijoiden iän. Mikäli puhutaan täysin järjettömästä tekstistä (jokainen voi miettiä tai keksiä jonkun hyvän esimerkin), niin 13-15-vuotiaan näppikseltä nyt voi tulla aivan mitä tahansa ilman, että voitaisiin oikeasti puhua minkäänlaisesta psyykkisestä ongelmasta tai edes huolesta sen syntyyn (kun näitä psykiatrian puolen termejä aika runsaasti näkee asiasta puhuttaessa viljeltävän, en toki tiedä miten tosissaan). Jos joku samantyylinen teksti taas syntyy esim.50-vuotiaan miehen kirjallisen tuotoksen tuloksena, on se kieltämättä oikeasti jokseenkin tai enemmänkin huolestuttavaa. Tuon ikähaarukan välille toki mahtuu valtava populaatio, mutta mitä lähempänä kummankin ikäesimerkin ääripäitä ollaan, niin sitä normaalimpana tai kipeämpänä asiaa voi melko huoletta kyllä pitää. Toki ikä on vain yksi tekijä, mutta lähtökohtaisesti aika merkittävä sellainen.

Ja monet on harvinaisen herkkiä ottamaan kritiikkiä kritiikistään vaikka se olisi vain tämänlainen kysymys. Defenssit on päällä heti. Annan esimerkin miten tämmöinen ihminen toimisi kadulla.

"Hei, vittu sä olet ruma ja sulla on rumat vaatteet"
"Mitä helvettiä, mitä sitten, et sä edes tunne mua"
"Hahaa, menikö tunteisiin, tää vain ruokkii ja haukun jatkossa lisää".

Meitä on moneen junaan, osa vain luulee olevansa niin vitun täydellisiä että ovat arvostelemassa aina vain muita.

Meillä taitaa Mike olla hieman eri näkemys rakentavasta kritiikistä.

Tässä ei tarvitse nyt mikään varsinainen Einstein olla, että ymmärtää, että Maalaaamonesa ei ole mikään uusi käyttäjä, vaan joku jo aiemmin bannit saanut sankari, joka on rekisteröinyt uuden nimimerkin jatkaakseen Niemen haukkumista.

Tuohon ei todellakaan varsinainen Einstein tarvi olla, että katsoo kaikkea omat negatiiviset oletukset edellä ja tekee siitä itselleen totuuden. Itseasiassa Andy toimit täysin päinvastoin kuin Einstein. Mitä se sitten sinusta kertookaan.

IMG_0483.jpg

Suositut

Back
Ylös Bottom