Mastercard vai joku muu?

Liittynyt
25.6.2005
Viestejä
1 299
Ikä
44
Elis mulla on tili osuuspankissa,ja käytössä myös visa(joka on aika limitissä).Jos haluaisin visan rinnalle ottaa toisen luotollisen kortin,niin mitä suosittelisitte?

Ilmeisesti mastercardissa on aika pieni kuukausierä,vai kuinka?en oikein löytänyt tietoa mastercardin sivuilta.Siis nyt puhutaan about 1000 euron luottorajasta.
Mitä muita vastaavia olis kuin mastercard?Ja mitenkähän helposti saa esim.Just mastercardin,jos käytössä on kuitenkin visa?

ja jos tästä on jo tredi,niin ohjatkaa minut sinne.En löytänyt searchilla...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Masterissa on vuosimaksu, joka on 2,5% luottorajasta, kun taas OP-Visan kuukausimaksuun luottoraja voi olla 1000-6000€. Mikset yritä luottorajan korotusta?
 
Itselläni on Visa ja Mastercard. Hyvä että onkin. Jokunen vuosi takaperin oltiin vaimon kanssa Sunny Beachilla ja viimeisenä iltana oli fyffet vähissä. Noh, "luotetulta" automaatilta rahaa nostamaan. Yleensä käytän Masteria ulkomailla, mutta nyt useasta yrityksestä huolimatta ei masteri toiminut. Ei edes parin tunnin viiveellä. Itse Masteri kyllä oli kunnossa, mutta pankki ei saanut yhteyttä Mastercardiin tjsp.

Onneksi oli myös Visa jolla saatiin rahaa ja päästiin syömään. Olisi muuten jääneet tuliaisetkin ostamatta.

Pieni raha tuo vuosimaksu verrattuna siihen että jää syömiset syömättä.

Alkuperäiseen kysymykseen: Amex ja Diners ovat myös vaihtoehtoja, tosin isot vuosimaksut taisivat olla.
 
Itselläni on Visa ja Mastercard. Hyvä että onkin. Jokunen vuosi takaperin oltiin vaimon kanssa Sunny Beachilla ja viimeisenä iltana oli fyffet vähissä. Noh, "luotetulta" automaatilta rahaa nostamaan. Yleensä käytän Masteria ulkomailla, mutta nyt useasta yrityksestä huolimatta ei masteri toiminut. Ei edes parin tunnin viiveellä. Itse Masteri kyllä oli kunnossa, mutta pankki ei saanut yhteyttä Mastercardiin tjsp.

Onneksi oli myös Visa jolla saatiin rahaa ja päästiin syömään. Olisi muuten jääneet tuliaisetkin ostamatta.

Pieni raha tuo vuosimaksu verrattuna siihen että jää syömiset syömättä.

Alkuperäiseen kysymykseen: Amex ja Diners ovat myös vaihtoehtoja, tosin isot vuosimaksut taisivat olla.

sinäänsä fiksua jos ois molemmat kortit. dinerssi ja amexi ainakin suomessa vähän heikommin käyvät mihinkään kauppoihin.....

tyttöystävältäkin jäi kaupassa käymättä saksassa sillon kun visalla oli joku ihme katko suomi vs muu maailma yhteyksissä. masteri olis toiminu... hyvin epätodennäköisiähän tuollaiset on.

ja puoliks :offtopic: : pääset paljon halvemmalla kun ihan eka maksat visan luotot pois ja sen jälkeen rupeat miettimään uusia hankintoja.
 
ja puoliks :offtopic: : pääset paljon halvemmalla kun ihan eka maksat visan luotot pois ja sen jälkeen rupeat miettimään uusia hankintoja.

Samaa mieltä. Ei hyvältä näytä, jos täytyy toisella lainarahalla peitellä edellistä/toista lainarahaa jota ei pysty maksamaan pois.
Näin asian ainakin ymmärsin, jos "limitti" on lähellä ja pitää hommata toista korttia.

Niin ja itse aiheeseen.
Mulla oli ennen visa käytössä, nyt uuden asuntolainan ja muiden asioiden yhteydessä hommasin visa electronin ja visan tilalle pankkikortti/mastercard-yhdistelmäkortin ja luovuin ainakin visasta. Visa oli hommattu lähinnä työmatkoja varten.
Visassa ja Masterissa ei ole juuri suurta eroa. Masterissa korko on hieman pienempi.
Visa electronin jätän todennäköisesti varalle, vaikka käyttöä ei juuri tulekkaan. Lähinnä ulkomaan reissuja varten varalle, jos tulee näitä korttikatkoksia tms.
 
Samaa mieltä. Ei hyvältä näytä, jos täytyy toisella lainarahalla peitellä edellistä/toista lainarahaa jota ei pysty maksamaan pois.
Näin asian ainakin ymmärsin, jos "limitti" on lähellä ja pitää hommata toista korttia.

Niin ja itse aiheeseen.
Mulla oli ennen visa käytössä, nyt uuden asuntolainan ja muiden asioiden yhteydessä hommasin visa electronin ja visan tilalle pankkikortti/mastercard-yhdistelmäkortin ja luovuin ainakin visasta. Visa oli hommattu lähinnä työmatkoja varten.
Visassa ja Masterissa ei ole juuri suurta eroa. Masterissa korko on hieman pienempi.
Visa electronin jätän todennäköisesti varalle, vaikka käyttöä ei juuri tulekkaan. Lähinnä ulkomaan reissuja varten varalle, jos tulee näitä korttikatkoksia tms.

Toinen syy itselläni on kahteen luottokorttiin nettiostokset. Jos joutuu kuolettamaan toisen kortin niin edes toinen on käytössä. Ja yllättäen Master on uhrikortti niin ulkomailla kuin netissäkin. Visa on yhdistelmäkortti OP:sta jossa on pankkikortti ja nykyään Plussa korttikin...
 
Paljonkos tuossa mastercardissa on minimilyhennys kuussa tuollaiselle n.800-1000 euron luottorajalle?

Lähinnä sellainen luotto kiinnostais,mitä vois lyhennellä mahdollisimman pienellä summalla takas,jos tarvetta kortille löytyy.


:offtopic:
Eli visa rajaa en kehtaa enää nostaa.Tuo mastercard ois vaan ns.Hätävara erityisesti kesän varalle,jos sattuu fyffe loppuu.On kesälomat yms.vielä edessä.Sain tuon visan vinkumaan aika hyvin B-luokan 2vkon ulkomaanmatkalla ja yhden vkon A-luokan matkalla näin kevättalvella:D
 
Masterin minimilyhennys on 50 euroa. Mutta lyhentää voi ihan mitä vaan ton yli tai vaikka koko luoton.

Itsellä Maserin Gold Nordeasta. Nyt ei ole enää edes mitään maksuja ko. kortista ja sisältää myös rajoittamattoman matkavakuutuksen. Tosin tuossa on 5000 euroa minimiluotto.
 
Paljonkos tuossa mastercardissa on minimilyhennys kuussa tuollaiselle n.800-1000 euron luottorajalle?

Lähinnä sellainen luotto kiinnostais,mitä vois lyhennellä mahdollisimman pienellä summalla takas,jos tarvetta kortille löytyy.

1000 euron rajalla 30 euron minimimaksut.
 
Omassa Maisterissani "vaan" 11,356 %.

ootkos millon viimeks tarkastanu asian? jos on yli 3kk kortin myöntämisestä niin katohan euribori uudestaan (tai prime...)

e: muistaakseni siis 3kk euribor + 7,5 eli 11,64% nykyisellä euriborin arvolla, mutta todellinen vuosikorko varmasti tuon 14
koska op visalla, jossa myös 3kk euribor mutta marginaali 7,0 -> todellinen vuosikorko 13,44%
 
Tarkastin juuri ennen kirjoittamistani laskusta, jonka eräpäivä on huomenna. Kortin myöntämisestä on alle 3 kuukautta.
joo oot oikeassa. laskeskelinkin sitä tuossa yläpuolella.. mutta tuo on pelkkä korko, todellinen vuosikorko on vähän suurempi


Onko tämä ihan fakta?

3% luoton määrästä... oli masterissa ja on nyt visassa ihan sama.
 
Antaahan ne lyhentää pienissä erissä. Kannattavampaa rahoitusyhtiölle. Ei juuri lyhene pääoma vaan korkoja menee...
 
Mitä hyötyä luottokortin käyttämisestä yleensä on? Sen mä käsitän, että jos liikkuu paljon ulkomailla niin luottokortista on hyötyä, mutta jos pääsääntöisesti on täällä kotimaassa niin miksi käyttää luottokorttia?

Eikös luottokorttia käyttämällä ostokset tule loppupeleissä kalliimmaksi kuin muita maksutapoja käytettäessä?

Joo, okei rahat voi loppua, mutta eikö silloin tarttis tehrä jotain muita muutoksia kuin elää luotolla?
 
Mitä hyötyä luottokortin käyttämisestä yleensä on? Sen mä käsitän, että jos liikkuu paljon ulkomailla niin luottokortista on hyötyä, mutta jos pääsääntöisesti on täällä kotimaassa niin miksi käyttää luottokorttia?

Eikös luottokorttia käyttämällä ostokset tule loppupeleissä kalliimmaksi kuin muita maksutapoja käytettäessä?

Joo, okei rahat voi loppua, mutta eikö silloin tarttis tehrä jotain muita muutoksia kuin elää luotolla?

Eipä juuri mitään jos luotto on tapissa koko ajan, tulee kalliiksi ja pettää vain itseään.

Mutta kätevähän tuo on jos vaikka olet säästellyt rahaa johonkin ostoon, esim. vaikka telkkariin. Voit sitten ostohetkellä maksaa luotolla ja maksaa laskun sitten kun se tulee, ei mene korkoja kuhan erpäivään mennessä suorittaa koko määrän. Ei tartte ennakkoon puljata rahoja tililtä toiselle, laskunmaksu hoituu siinä kun muidenkin laskujen.

Lisäksi tossa Nordean Master Goldissa on tuo käytännössä rajoittamaton matkavakuutus koko perheelle, eli rinnakkaiskortti vain vaimolle ja alaikäset lapset tulee käsittääkseni vielä siinä mukana.

Tossa nyt pari syytä miksi matkustelun lisäksi itse tota korttia pidän. Luottokorkoa en muistaakseni ole kertaakaan maksanut ja kortti on ollut jo jotain 5 vuotta.
 
Itellä visasta ollut käyttöä vain ulkomailla. Luottoa ikinä oo ottanutkaan ei sen puoleen mutta hyvä noiden korttien kanssa on reissata kun aina on pienen pieni omaisuus muovisenakin mukana :)
 
Mitä hyötyä luottokortin käyttämisestä yleensä on? Sen mä käsitän, että jos liikkuu paljon ulkomailla niin luottokortista on hyötyä, mutta jos pääsääntöisesti on täällä kotimaassa niin miksi käyttää luottokorttia?

Luottokorttia tulee käytettyä myös tietyissä (ulkomaisissa) verkkokaupoissa.
 
Back
Ylös Bottom