Master ja Slave motherfucker!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt menee hermo!! Mulla on koneessa 2 kovoa. Ekan, jossa on XP, laitoin sen nyt masterix, kun nimenomaan masterina sen haluan olevankin. Okei, eihän siinä mitään. Mutta kun laitan sen toisen kiinni sinne (jota käytin ennen Linux-kovona), niin tulla onkelma. Kun sen kovon takanahan on niitä pinnejä. Tossa lukee näin;

- eka pykälä on master
- toka on cable select
- kolmannesta ei sanota mitää
- neljäs on "limit this to 32gb only"

Kokeilin myös silleen et en laittanut sitä pikku muovinypykkää kiinni mihinkään pinniin. XP-kovo käynnistyy, muttei näe sitä toista kovoa. Jos taas laitan tohon cable selectiin ton kakkos-kovon, niin kone ei osaa käynnistää. Kun se mun cable ei yllä silleen et saisin XP-kovon cable selectillä masteriksi. Tietenkin jos laitan sen kakkos-kovon masteriksi, niin se käynnistää Linuxin.

Elikkäs mitä v*ttua tässä nyt oikeen tapahtuu???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
whattafuckeeer...!

Miten niin ei kaapeli riitä? Jumppaat XP kovon masteriksi, primary slottiin ja sen toisen koviksen cable selectilla secondaryyyn. Eikös se näin onnistu? Sit biossiin auto detectiä.

Tai sit se toinen kovis samaan ide-kaapeliin "cable selectillä"? Emmä tajuu.

Kokeile nyt ihan ekana ottaa molemmat kovot kokonaan irti sieltä koneen rungosta, niin saat kikkailtua helpommin niiden kaapeleiden kanssa, ja saat ne kiinni miten päin vaan. Mulla oli ongelmia joskus kahden kovon ja cd-rw-aseman kanssa. Kone käynnistyi kerran, mutta ei toista kertaa, vaan jämähti aina johonkin kohtaan. Ilman cd-asemaa toimi ihan hyvin. Tappelin sen kanssa koko päivän, ja huomasin, että se toimii ainoastaan yhdellä tavalla. Toinen kovo masteriksi ide1:een. ide2:een cd-asema masteriksi ja toinen kovo slaveksi. Millään muulla tavalla ei toiminut.

Edit: Saattaa sekin auttaa, että meet muuttaan biosista ne first ja secondary ym. boot devicet oikeiksi. Eli se ekaksi jossa on se käyttöjärjestelmä jonka haluat käynnistyvän. Sillä ei pitäisi olla sen jälkeen merkitystä mikä on master ja mikä slave.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom