Nyt menee hermo!! Mulla on koneessa 2 kovoa. Ekan, jossa on XP, laitoin sen nyt masterix, kun nimenomaan masterina sen haluan olevankin. Okei, eihän siinä mitään. Mutta kun laitan sen toisen kiinni sinne (jota käytin ennen Linux-kovona), niin tulla onkelma. Kun sen kovon takanahan on niitä pinnejä. Tossa lukee näin;
- eka pykälä on master
- toka on cable select
- kolmannesta ei sanota mitää
- neljäs on "limit this to 32gb only"
Kokeilin myös silleen et en laittanut sitä pikku muovinypykkää kiinni mihinkään pinniin. XP-kovo käynnistyy, muttei näe sitä toista kovoa. Jos taas laitan tohon cable selectiin ton kakkos-kovon, niin kone ei osaa käynnistää. Kun se mun cable ei yllä silleen et saisin XP-kovon cable selectillä masteriksi. Tietenkin jos laitan sen kakkos-kovon masteriksi, niin se käynnistää Linuxin.
Elikkäs mitä v*ttua tässä nyt oikeen tapahtuu???
- eka pykälä on master
- toka on cable select
- kolmannesta ei sanota mitää
- neljäs on "limit this to 32gb only"
Kokeilin myös silleen et en laittanut sitä pikku muovinypykkää kiinni mihinkään pinniin. XP-kovo käynnistyy, muttei näe sitä toista kovoa. Jos taas laitan tohon cable selectiin ton kakkos-kovon, niin kone ei osaa käynnistää. Kun se mun cable ei yllä silleen et saisin XP-kovon cable selectillä masteriksi. Tietenkin jos laitan sen kakkos-kovon masteriksi, niin se käynnistää Linuxin.
Elikkäs mitä v*ttua tässä nyt oikeen tapahtuu???