massakausi/lisäravinteet/ruokavalio

Oon nyt alottamas massakautta ja kysyisin ,että mikä olis hyvä ruokavalio Olen 178cm pitkä ja painoa 80kg.ja haluusin tietä kuinka kauan kannatta pitää massakausi yllä.

ja mitä lisäravinteet, vitamiinit, hivenaineet, yms./tms., mitä mun pitäis saada lihasmassan kasvun maksimoimiseksi.

ajattelin lisäravinteet,ja vitamiinit,

Serious Mass
L-Arginiini
Creatine
PVL Mutant Test
omega-3
C-vitamiinit

Jatkat massakautta niin kauan, kunnes on kertynyt liikaa rasvaa. Mitään lisäravinteita ei välttämättä tarvitse käyttää. Jos kuitenkin liikaa rahaa on, voi ostaa jotain palkkaria (heraa, maltoa), kreatiinia, omega-3 ja/tai monivitamiinilisän.

Vitamiineja kannattaa ja on suositeltavaa saada ruokavaliosta/vitamiinilisästä, vaikkei massalla oliskaan. Jätä listasta pois PVL Mutant Test, Arginiini sekä Serious Mass. Syö ruokaa niin paljon että alkaa hiljalleen paino nousta. Palautusjuomaksi proteiinia ja hiilihydraattia jauheen muodossa, en ole varma mitä ko. jauheet ovat. Jos recoveryä niin se kelpaa palautusjuomaksi. Nousujohteista treeniä koko bulkin ajan tietenkin.

Kuinka kauan bulkata? Peilikuva ja sun oma pää kertoo sen. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos palikat on näkyvissä, ei niitä kannata bulkilla tyystin kadottaa.

EDIT: Joppe, nimenomaan ei kannata hankkia liikaa rasvaa. Lihaskasvaa paremmin tiukemmassa kondiksessa. Pitkät ja hitaat massakaudet on järkevää käydä läpi ainoastaan jos lähtökondis on oikeasti tuikka.

ajattelin että nämä lisäravinteet antaa vauhtiaa massanlisäyksen ja syön ruoka 4krt päivässä päälle sit serious mass ja muut perääsä.

kyllä minä syön ruoka paljon muut kun en ehti syötää 5-6krt päivässä perus ruoka aineitaa niin ajattelin ota nämä lisäravinteet mukaan….muuten sinä olet oikeassa

Ei lisäravinteet mitään ihmeitä tee... Tollaset super-ultimate-gaining-mass-protein-ultra-shake tms. on vaan proteiinijauhetta ja järjetön määrä nopeaa hiilaria. Eli mieluummin ihan tavallinen whey (eli hera) ja siihen sitten joku hiilarin lähde (malto, sokeroitu kaakao, banaani...) niin on hyvä palkkari. Kreatiini on myös hyvä lisäravinne niin massalla kuin dietillä. Muita joita kannattaa, jos rahaa on tuhlattavaksi: magnesium, monivitamiini, sinkki ja omega-3. Muuta ei sitten tarttekkaan. Ja noikaan ei oo välttämättömiä, sillä oikeanlaisella ruualla pärjää ilman mitään jauheita.

muuta haluun tarkennuksen asiasta…mitä jos ei pystyy syötää oikeanlaiseaa ruokaa tai ei ehti syödää 5-6krt päivässä….niin mikä olisi oikea vaihtoehtoa massakaudelle.

muuta haluun tarkennuksen asiasta…mitä jos ei pystyy syötää oikeanlaiseaa ruokaa tai ei ehti syödää 5-6krt päivässä….niin mikä olisi oikea vaihtoehtoa massakaudelle.

Jos et ehdi/viitsi olla kokoajan lusikka suussa, niin syö kerralla PALJON, jos pystyt syömään. Nuo massanlisääjät sinänsä ei painoa hirveästi nosta, vaikka kuinka lupaavat viikossa 1 kilon painon nousua. 2-3 tunnin välein kuitenkin olisi hyvä syödä, hyvä sääntö tähän on pidä itsesi "täynnä" kokoajan, jos kunnon sikailua haluat harrastaa.

Tuo syö paljon ei mulle ikinä bulkilla toimisi, koska menisi niin överiksi sitten. Toi 3500kcal tulee liian helpolla (pitänee nostaa, koska ei taida paino oikeen nousta) ihan perus puurosta ja kanasta ja riisistä ja kasviksista. Esimerkkinä äskeinen ruokailuni joka koostui 300g kinkkusuikaleita, 100g (kuivapaino) basmatiriisiä, 200g kermaviiliä, 450g mexican mix vihannessekoitus ja chilikastiketta ja mausteita :D Eli reippaasti yli kilon satsi tuli vedettyä n. 5 minuuttiin

Tee jääkaappiin semmosia mössöjä, niitä voit sitten vedellä kun tarttee syödä. Päälle tavallista ruokaa niin paljon kuin pystyt. Käytä myös ruoissa paljon öljyjä, ota vaikka jokaisen aterian jälkeen ruokalusikallinen mitä öljyä haluat. Jos ei vieläkään saa tarpeeksi kaloreita, niin täysmaitopurkki päivässä muun ruoan lisäksi. Ja ne lisäravinteet, osta hera + malto, sekoita 1:1 suhteella. Kreatiinia kannattaa ostaa jos jotain lisäravinne heran ja malton lisäksi. L-glutamiinia jos on vielä liikaa rahaa. Vitamiineista en sitten tiedä. Ja niinkuin J.. sanoi, noi SuperMuscleUltraGainer:it voi unohtaa alkuunsa, ihan samaa tavaraa ne yleensä on kuin tuo hera. Hintaa vain 3x enemmän.

Ja ne mössöt, itse olen tehnyt tällaista:
150g kaurahiutaleita
50g rypsiöljyä
250g rahkaa
200-400g marjoja (maun mukaan määrä ja marja)
20g vanilliinisokeria makeutta antamaan
1-3dl maitoa, koostumuksen mukaan

Tosta tulee 1200-1400kcal, prodea ~50g, paljon hyviä rasvoja ja hitaita hiilareita

No siinä tapauksessa ei ole läheskään noin, koska muuten jokainen ylipainoinen olisi dietin jälkeen Lee Priestin mantelin perijä :D

PS. Voisin alkaa mantelin perijäksi, koska mantelit on nannaa :kuola:

sama mieltä olen (J..) muuta olen kuuluut ja lukenut nettissä että kehonrakentajat syövät enemmän kuin kuluttavat…sit on diettillä 3-4kk ennen kisoja

Niin, koska ylikulutuksen syötäessä lihaskasvaa. Ei se kuitenkaan tarkoita, että pitäisi itseään läskiksi vetää vaan voi maltillisesti keräillä sitä lihasta syömällä vain hieman yli kulutuksen - sanottakoon +200-500kcal päivässä.

Kiitos (J..)….hei muuten mikä on paras treeni ohjelma massakaudelle…itse olen ajattelut aloitta treenit massakaudella näin

ma-jalka+vatsa
ti-selkä
ke-lepo
to-hauis+ojentajat+vatsa
pe-rinta-olkapäät
la-lepo+tai ihan perus liikuminen 5-10 kävely tai jotain sit vatsat päälle
su-lepo

Kiitos (J..)….hei muuten mikä on paras treeni ohjelma massakaudelle…itse olen ajattelut aloitta treenit massakaudella näin

ma-jalka+vatsa
ti-selkä
ke-lepo
to-hauis+ojentajat+vatsa
pe-rinta-olkapäät
su-lepo
Jos otat ojentajat ennen rinta+olkapääpäivää, niin tulee varmaan liikaa rasitusta liian nopeasti..Jos vaihdat käsipäivän ja selkäpäivän paikkoja, niin tulee ihan hyvä ohjelma.

eli…

ma-jalka-vatsa
ti-hauis-ojentajat
ke-lepo
to-selkä
pe-rinta-olkapäät+vatsa
su-lepo

onko nyt oikeat paikkat jokaiselle treeni päivälle...

Back
Ylös Bottom