Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on muuten sellainen juttu, jota olen juuri miettinyt. Voi olla, että tämä kuuluisi tuonne tyhmien kysymysten kerhoon , mutta miksi pitäisi jaksaa vääntäytyä salille dietinkin aikana kun se voimaton olo siellä vaan vituttaa. Miksi ei polteta tuota 5-7 kg rasvaa nopeasti lihaskadosta välittämättä ja vedetään sitten lihasmuistilla ja siististi syöden ne lihat nopeasti takaisin?Eipä sitä hirveästi huomaakaan ja vaikka lihasta jonkin verran lähtisikin toimii lihasmuisti tehokkaasti taas dieetin jälkeen...
Massakaudellakin plus kaloreita saisi maksimissaan olla n.500 kcal/vrkJa jos oikein ymmärsiin niin hiilareiden nostolla myös saan tarvittaessa kiloja lisää eli mitä mieltä olette että käykö tuo jakauma hyvin myös massakaudelle, siis jos noita hiilareita vielä tuosta nostaa 200g, ja rasvat tuonne 70g kohdalle pv kohden. Haluaisin tuota massaa lisää mutta en tuota rasvaa, mielummin mahd.puhdasta lihasta.
Saako tuolta tavallisesta kaupasta tuota hyvää oliiviöljyä vai pitääkö ostaa MCT-öljyä?
Kiitoksia taas vastanneille
Alotatko heti noin pienillä kaloreilla? En suosittele! Ite alotin dieetin joku kuukausi sitten ja paino pudonnut 93kg->89kg ja kalorit on ollu jotain 2700-3100kcal/vrk. Aerobista oon tehny muutaman kerran viikossa ennen aamupalaa. En siis tullut nyt avautumaan sulle omasta dieetistäni, vaan tarkoitin, että kun sulla toi lähtöpaino on melkeen 10 kiloa enemmän ku meikäläisellä(sama pituus muuten), niin ei tarvii todellakaan noin rajusti tiputtaa heti alkuun. Vähintään joku 3200kcal päivässä mun mielestä. Putoo paino maltillisemmin ja säilyy lihaksetkin paremmin ku jos vedät kalorit heti noin alas. Ja lisäksi sit kun ruvetaan menemään säästöliekeillä niin milläs sitä sitten tiputtelee. Ei kannata käyttää kaikkia "kortteja" heti. IMO
Asiaa !Alotatko heti noin pienillä kaloreilla? En suosittele! Ite alotin dieetin joku kuukausi sitten ja paino pudonnut 93kg->89kg ja kalorit on ollu jotain 2700-3100kcal/vrk. Aerobista oon tehny muutaman kerran viikossa ennen aamupalaa. En siis tullut nyt avautumaan sulle omasta dieetistäni, vaan tarkoitin, että kun sulla toi lähtöpaino on melkeen 10 kiloa enemmän ku meikäläisellä(sama pituus muuten), niin ei tarvii todellakaan noin rajusti tiputtaa heti alkuun. Vähintään joku 3200kcal päivässä mun mielestä. Putoo paino maltillisemmin ja säilyy lihaksetkin paremmin ku jos vedät kalorit heti noin alas. Ja lisäksi sit kun ruvetaan menemään säästöliekeillä niin milläs sitä sitten tiputtelee. Ei kannata käyttää kaikkia "kortteja" heti. IMO
Hei,
Pari vuotta treeniä takana ja nyt sitten olisi tarkoitus ruveta vähän enemmänkin tarkkailemaan tuota ruokapuolta. Pituutta 175 ja tällä hetkellä olen saanut massaa tuonne 103kg pintaan. Pari vuotta sitten kun aloitin treenauksen painoin 70kg. Joten ihan mukavasti on lihasta tullut.
Tässä nyt mietinkin sitten sitä että miten kannattaisi alkaa tekemään eli syömään niin sanotusti puhtaasti välttäen turhia rasvoja ja syömällä 5-6 kertaa päivässä, vai aloittaen dieetti. Olisi kiva saada paremmin nämä lihakset näkyviin ja vatsalihakset olisi myös kiva nähdä.
Ajattelin vain että jos alan diettaamaan niin sitten menetän tuota kovalla työllä saamaani painoa ja pienenen, vai pitäiskikö vielä nostaa painoa tuonne 110kg paikkeille ja sitten vasta diettaa... ajatuksia
aika omituiselta kuulostaa. Itse olen 173 ja painan nyt noi 79, eli olet noin 25kg painavempi kuin minä, mutta sanot että, jonkin verran on rasvaa. Mullakin on jonkin verran rasvaa, mutta sulla saa olla aika jumalattomasti lihasta ton painon alla, jos vaan vähän on rasvaa. Ja ruokailukin on noin perseellään, niin mietityttää, että miten sitä massaa oikein on tullu...
Nyt vasta siistimässä ruokailua... en usko, että edes puolia tosta 30kg lisäyksestä on lihasta! :jahas:
Vyötärön ympäryksestä saa kyllä suuntaa antavia arvioita rasvan määrästä. Jos on todella tiukka, niin harvalla se vyötärö on lähelläkään 90cm:iä. Omalla kohdalla mitat menee suurin piirtein niin, että 80-85cm on tosi tiukka (6-10%), 85-95cm on löysä (10-15%) ja 95cm- on läski (15%-).
Vaikuttaa useita senttejä suuntaan ja toiseen riippuen siitä kuinka turvoksissa vatsalaukku on, eli mitä on tullut syötyä ja miten paljon. 10cm heitotkaan viikon sisällä eivät ole lainkaan mahdottomia toisilla. :D
Kalorit laskin tuolla kalorilaskurilla. http://www.kalorilaskuri.fi siellä kulutusarvio oli mulle noin 2600kcal. 2600-500(miinukselle)= 2100kcal
protskut 240g
hiilarit 170g
rasvat 105g
noista tuli 2270kcal
Treenipäivänä vielä sitten 372kcal palautusjuoma.
Luulempa että itsellä on nesteitä varmaan joku 6kg ylimääräistä. Rasva % oman arvion mukaan varmaan lähelä 20%. Näläntunnetta ei ole kyllä ollut yhtään, en tiiä pitäisikö sitä sitten jotenkin vielä lisätä tuota ruokaa. Neljä päivää sitten alkoi dieetti, mitään ei ole vielä lähtenyt, puntilla käyn 3-4 krt viikossa. Aamulenkillä tyhjällä vatsalla käyn pari kertaa viikossa