Massaa syömishäiriöstä toipuvalle

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Saako sun jalat palautua riittävästi? Meinaan vaan et kun itselläni on ollut samanlaisia kramppiongelmia jaloissa, ja sillon autto lepo ja venyttely ja kevyt aerobinen et lähtee kuona-aineet lihaksista liikkeelle. Ja sit tietty toi magnesium, kalium + muut mineraalit, mut taidat saadakin niitä jo riittävästi.

Tohon vatsalihasjuttuun... :lol2: ...unbeliavable, ei pysty käsittää.. :eek:

Nikoliina sanoi:
Ja vaa'an olen unohtanut sängyn alle pölyä keräämään! :D

Hienoa! :worship:

Nikoliina sanoi:
Punttitreenin olen alkanut tehdä kaksijakoisen ohjelman mukaan, mielipiteitä:
1) Jalat ja vatsa (jalkaprässi, etureidet, takareidet, pakarat, pohkeet ja lähentäjät)
B) Yläkroppa ja selkä (hauiskääntö, ojentajat, penkki, soutu, olkapäät (vipunostot). Mikä olisi hyvä alaselän liike? Maastaveto? Mikä liike on hyvää huomenta?
Teen 3 sarjaa, 8-12 toistoa. Mikä olisi hyvä tauko sarjojen välillä?

Ihan toimiva jako tuokin, itsekin olen sillä joskus treenannut. Ongelmaksi koin vain pitemmän päälle sen, että ylävartalopäivä tahtoo venyä aika pitkäksi, kun harjoitettavia lihasryhmiä on paljon. Itse ehdottaisin jalat/kädet - rinta/selkä/olkapäät/vatsa -jakoa, muitakin toimivia toki löytyy. Montako kertaa viikossa käyt muuten salilla? Tällaisella kaksijakoisella toimii mielestäni hyvin treeni 3krt/vko, eli kroppa treenataan läpi 3 kertaa 2 vkon aikana. Sarjojen ja toistojen määrä on mielestäni ihan OK. Joskus voisit kokeilla myös niin, että teet pääliikkeen (esim. jalkaprässi) vähän isommilla painoilla ja lyhyemmillä sarjoilla, ja vastaavasti apuliikkeessä (esim. jalkaojennus) pitempiä sarjoja.

Maastaveto on hyvä yleisliike koko kropalle, ja treenaa loistavasti mm. alaselkää. Hyvää Huomenta-liikkeeseen olen itse tykästynyt viime aikoina, siinä tanko otetaan niskaan/yläselkään kuin ryhdyttäisiin kyykkäämään, mutta sen sijaan kumarrutaankin eteenpäin suoralla selällä. exrx.netistä löytyy videoclippi, pistä hakusanaksi Good Morning (olen laiskimus enkä jaksa itse hakea linkkiä :D).

Nikoliina sanoi:
Vielä yksi hiukan nolo juttu: Vatsalihaliikkeitä tehdessäni, etenkin rutistuksia suhteellisen pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla (30), tuloksena on usein.. tuota noin… omakivaa.. :lol2: eli orgasmi. Oonko joku luonnonoikku vai mikä on syynä? Koska vaikka sali täynnä komeita miehiä onkin, niin en usko heidän olevan syynä! ;)

Tästä muistelen olleen täällä joskus aikaisemminkin puhetta mimmien kesken...? Tuo ko. ilmiö liittyy kaiketi syviin vatsalihaksiin ja lantionpohjan lihaksiin, tarkempaa selitystä on osaa antaa. Good for you, ei voi muuta sanoa, kuin että katteeks käyp. :thumbs:

Gillyanne sanoi:
Ihan toimiva jako tuokin, itsekin olen sillä joskus treenannut. Ongelmaksi koin vain pitemmän päälle sen, että ylävartalopäivä tahtoo venyä aika pitkäksi, kun harjoitettavia lihasryhmiä on paljon. Itse ehdottaisin jalat/kädet - rinta/selkä/olkapäät/vatsa -jakoa, muitakin toimivia toki löytyy. Montako kertaa viikossa käyt muuten salilla? Tällaisella kaksijakoisella toimii mielestäni hyvin treeni 3krt/vko, eli kroppa treenataan läpi 3 kertaa 2 vkon aikana. Sarjojen ja toistojen määrä on mielestäni ihan OK. Joskus voisit kokeilla myös niin, että teet pääliikkeen (esim. jalkaprässi) vähän isommilla painoilla ja lyhyemmillä sarjoilla, ja vastaavasti apuliikkeessä (esim. jalkaojennus) pitempiä sarjoja.

Pyrin käymään salilla n 3 kertaa viikossa (eli tähtään siihen koko kroppa kolmesti läpi kahdessa viikossa), sen päälle paceit ja muu aerobinen pari kertaa viikossa. Thaiboxingin peruskurssi alkaa kohta... Kiitos vinkeistä. Ehkäpä jaksotan tuon yläkropan ehdottamallasi tavalla, kun niitä liikkeitä tosiaan tuppaa olemaan aika lailla.

Maastaveto on hyvä yleisliike koko kropalle, ja treenaa loistavasti mm. alaselkää. Hyvää Huomenta-liikkeeseen olen itse tykästynyt viime aikoina, siinä tanko otetaan niskaan/yläselkään kuin ryhdyttäisiin kyykkäämään, mutta sen sijaan kumarrutaankin eteenpäin suoralla selällä. exrx.netistä löytyy videoclippi, pistä hakusanaksi Good Morning (olen laiskimus enkä jaksa itse hakea linkkiä :D).
Maastavedossa pelottaa vain tuo selkä, siis se, että "niksauttaisin" sen. Kai se tärkein on vaan muistaa pitää selkä suorana, eikä notkolla?

Tästä muistelen olleen täällä joskus aikaisemminkin puhetta mimmien kesken...? Tuo ko. ilmiö liittyy kaiketi syviin vatsalihaksiin ja lantionpohjan lihaksiin, tarkempaa selitystä on osaa antaa. Good for you, ei voi muuta sanoa, kuin että katteeks käyp. :thumbs:
Joo, en valita (vaikkakin poikaystävä oli hieman hapan kun asiasta kerroin!). Saattaa olla että mulla puolen vuoden kuluttua yhä on herneet hauiksina, mutta sen sijaan aivan mahtava sixpack! ;)

Nikoliina sanoi:
Yksi ongelmakin on, nimittäin kramppaavat jalkapohjat ja pohkeet. Se alkaa kihelmöintinä jalkapohjissa, ja jollen heti venyttele, se siirtyy pohkeisiin. Ja pohjeliikkeitä en pysty tekemään montaakaan ilman että kramppi iskee! Magnesiumpillereitä syön, ja nestettäkin (kivennäisvettä ja vettä) tulee juotua 2-3l päivässä. Onko mimmeillä joitan muita kikkoja?

Minulla myös pohkeet kramppaavat (jalkapohjat eivät kylläkään). Syynä itselläni todennäköisesti on se, että pohkeiden lihakset ovat jumissa (juoksen jonkun verran). Esimerkiksi pitkän lenkin (10 km) jälkeisenä päivänä on melko todennäköistä, ettei pohkeiden treenaamisesta tule mitään 'suonenvetojen' takia. Harrastatko ehkä jotain, joka voisi vetää pohkeet jumiin? Ja muistathan venytellä myös pohkeiden lihaksia!

Vähän :offtopic: mutta pakko todeta, että vaikkei punttailusta muuten mitään hyötyä olisikaan, niin ainakin se on saanut ymmärtämään, että saa syödä paljon hyvää laadukasta ruokaa. Itselläni ei ole ikinä ollut mitään syömishäiriöitä tai paino-ongelmia, mutta silti aina välillä takaraivossa tikutti "entä jos lihon kun syön näin paljon". Nykyään syön entistä enemmän ja terveellisemmin ja sukulaiset ihmettelee vieläkin enemmän, mihin se kaikki ruoka menee.

EDIT: tarkoitan siis, että punttailu on syömishäiriöstä toipuvalle hyvä harrastus siksi, että tässä jos missä tajuaa, ettei ruoka ole vihollinen.

Viimeksi muokattu:
reinhardt sanoi:
Vähän :offtopic: mutta pakko todeta, että vaikkei punttailusta muuten mitään hyötyä olisikaan, niin ainakin se on saanut ymmärtämään, että saa syödä paljon hyvää laadukasta ruokaa. Itselläni ei ole ikinä ollut mitään syömishäiriöitä tai paino-ongelmia, mutta silti aina välillä takaraivossa tikutti "entä jos lihon kun syön näin paljon". Nykyään syön entistä enemmän ja terveellisemmin ja sukulaiset ihmettelee vieläkin enemmän, mihin se kaikki ruoka menee.

EDIT: tarkoitan siis, että punttailu on syömishäiriöstä toipuvalle hyvä harrastus siksi, että tässä jos missä tajuaa, ettei ruoka ole vihollinen.
Juuri noin mä yritän ajatella! Että saa tai "on pakko" syödä koska muuten ne loputkin vähät lihakset kuluu. Ja kun oon aina halunnut olla sporttinen ja sporttisen näköinen niin toivon todellakin että jaksaisin tämän punttailun avulla potkaista anoreksialtani ilmat pihalle! Ja on muuten uskomattoman upea tunne kun on kylläinen ja siitä on vielä HYVÄ OMATUNTO! Koska kaikki syöty on keholle ja lihaksille hyväksi. Tosin en mä nyt niin sinisilmäinen ole että luulen että kaikki lisä painossa olisi ainoastaan lihasta, mutta kai sitä naisella vähän rasvaa tulee ollakin.
Ei kaikki kuitenkaan ihan helposti suju, nimittäin tuo syöminen tökkii yhä joskus aamuisin ja päivisin, helpointa se on juuri treenien jälkeen. Ja treenittömät päivät on myös pahoja, yritän vain hokea itselleni että "lihakset kasvaa levossa ja tarttee polttoainetta jne, jne".

Unikko sanoi:
Minulla myös pohkeet kramppaavat (jalkapohjat eivät kylläkään). Syynä itselläni todennäköisesti on se, että pohkeiden lihakset ovat jumissa (juoksen jonkun verran). Esimerkiksi pitkän lenkin (10 km) jälkeisenä päivänä on melko todennäköistä, ettei pohkeiden treenaamisesta tule mitään 'suonenvetojen' takia. Harrastatko ehkä jotain, joka voisi vetää pohkeet jumiin? Ja muistathan venytellä myös pohkeiden lihaksia!
Mulla on enemmän noi jalkapohjat ongelmana, tai siis krampit alkavat sieltä ja jos en saa niitä venyttelyllä aisoihin ne "leviävät" pohkeisiin. Tiedä sitten mitä mä muka teen joka olisi jalkapohjille rasittavaa?! Alitajuntainen jalkapohjanlihasten jännittäminen? :rolleyes: Tosin olen huomannut että krampit "innostuvat" esim soutulaitteessa, ehkäpä mä jännitän jalkapohjia jotenkin oudosti? Saman huomasin myös etureisilaitteessa, tosin en yhtä pahana.

Outo mikä outo: jollei jalkapohjakramppeja soutaessa, niin sitten isot O:t vatsalihaslaitteessa... :D

Pistää tämä threadi taas mietiskelemään asioita - ja kirjottelemaan,vaikkei ehkä mitään uutta...

Ja tietty hiukan nolottaa mennä sinne kaikkien "oikeiden" punttailijoiden kanssa jotka nostaa jotain tuhatta kiloa kun itselleen riittää pelkkä tanko...

Hehee...tuttu tunne - joudun nyt kyykkimään pelkän tangon kanssa (se polvi,se polvi!!) ja tunnen olevani ihan akuankka, kertakaikkiaan säälittävä rääpäle. Vaan ei auta itku markkinoilla: sekaan vaan (ja painaahan se tankokin 20 kiloa, painaahan? :D ).

Todellakin, punttitreeni on mainio tekosyy syödä hyvin. Ja jos treenittöminä päivinä en muuta meinaa alas saada, niin proteiinijuomaa sitten...massanlisääjiin en sentään ole vielä hurahtanut. (Saisipa jostain habankasvatusjauhetta säkillisen :rolleyes: ?!). Kauhea kiusaus olisi ryhtyä kunnon dieetille nyt kun treenimäärätkin ovat niin pieniä - mutta taidanpa pitää läskini ainakin siihen asti, että jalat ovat taas samaa paria...kaiketi ainoa keino. Ah tätä valaan elämää.

Myös kramppailutaito on hallussa kun olen taas normaaliin apinanraivopuntaamiseen siirtynyt (vasenta jalkaa lukuun ottamatta), jaloista ei ole vaihteeksi ollut riesaa, mutta pari viikkoa sitten jumahti koko vasen yläneljännes niin, ettei meinannut henki kulkea. Siis lisää nestettä, kalsiumia, magnesiumia, lepoa, venyttelyä ja lämpöä. Hierojallakin pitäisi käydä, mutta jotenkin sitä aina sortuu pitämään turhana ylellisyytenä...kun kuitenkin hetipian treenaa itsensä samaan kuntoon.

Ääh. Pitänee lakata ikävystyttämästä ihmisiä - sateinen ulkoilma kutsuu.

Nikoliina sanoi:
Mulla on enemmän noi jalkapohjat ongelmana, tai siis krampit alkavat sieltä ja jos en saa niitä venyttelyllä aisoihin ne "leviävät" pohkeisiin. Tiedä sitten mitä mä muka teen joka olisi jalkapohjille rasittavaa?! Alitajuntainen jalkapohjanlihasten jännittäminen? :rolleyes: Tosin olen huomannut että krampit "innostuvat" esim soutulaitteessa, ehkäpä mä jännitän jalkapohjia jotenkin oudosti? Saman huomasin myös etureisilaitteessa, tosin en yhtä pahana.

Hienoa, että olet ottanut ohjat käsiin! Mielestäni sinun kohdallasi olisi tärkeintä lisätä energiamäärää pikkuhiljaa, että kroppa tottuu lisäkaloreihin. Lisäksi on todennäköistä, että aikaisemmasta syömättömyydestä on tullut jonkin asteisia puutosoireita. Krampit voivat johtua esim kivennäisaineiden sekä muiden suojaravinteiden puuttesta. Esim B-vitamiini vaikuttaa mm lihasten ja hermoston toimintaan sekä rasva-ja hiilariaineenvaihduntaan. Monimineraali- ja monivitamiinivalmisteet voisi olla paikallaan.

Saadaksesi lihasta sinun on syötävä enemmän kuin kulutat. Ja voisit ehkä pikkuhiljaa vähentää aerobista treeniä edes niin, että teet hieman pienemmällä intensiteetillä. Ja tehoja voi jaksotella eli pari kk vähän kevyemmin ja sitten taas tehoja lisää. Ehdottomasti kannattaa pyytää salilta ja joltain muulta asiantuntevalta henkilöltä apua treeniin, että teet liikkeet oikein etkä hajota paikkoja ja saat järjestelmällisen treeniohjelman. Sama henkilö voi ehkä neuvoa myös syömisessä.

Malto ei ole ehkä paras lisäravinne tässä vaiheessa. Lisäät kunnon ruokaa pikkuhiljaa ja palautusjuoma treenin jälkeen. Fastin dietmix voisi olla bueno. Siinä on hyvin protskuakin. Ja pisteet sulle öljyn käytöstä! Ja hirveesti tsemiä tähän projektiin! :thumbs:

T: 13-vuotta rautaa :rock:

Nikoliina sanoi:
Mulla on enemmän noi jalkapohjat ongelmana, tai siis krampit alkavat sieltä ja jos en saa niitä venyttelyllä aisoihin ne "leviävät" pohkeisiin.

Kannattaa ottaa reilumpi kuuri magnessiumia. Minulla krampit, suonenvedot ja eri puolilla kehoa tykyttävät "hiiren hännät" olivat jokapäiväinen juttu kunnes aloitin vetämään 500 mg magnessiumia päivässä - ja silloinkaan nämä oireet eivät kadonneet ihan heti, meni ehkä viikko että loppuivat. Selvää vajetta.

HUOM! Monivitamiinissa oleva magnessium ei välttämättä riitä jos vaje on päässyt syntymään. Kipin kapin apteekkiin - Emgesania purkki heti!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kiitos kaikille ohjeista ja tsemppaamisesta! Ootte auttaneet mielettömästi! :worship:

Hiukan päivitystä missä mennään: Punttitreeniä teen nykyään 2-jakoisella ohjelmalla 3-4 kertaa viikossa. Ohjelman olen itse rakentanut suurilta osin pakkista lukemalla. Sitten olen pyytänyt neuvoja kaveriltani, poikaystävältäni ja kahdelta salikorstolta tyyliin "teenkö tämän liikkeen nyt oikein näin, onko keskikroppa paikallaan, en kai avita selällä jne, jne". Ainakin paikat on olleet kiepinä salitreeniä seuraavana (tai monenakin) päivänä, joten en kai tee ainakaan ihan päin honkia. Enkä liian kevyillä painoillakaan!

Syöminen on vieläkin hankalaa, ainakin ajoiattin, mutta huomattavasti parempaan suuntaan se on mennyt! Ja ihana huomata miten jaksaa ihan toisella tavalla. Tavoitteenani on +400kcal yli peruskulutuksen ja liikunnassa kulutettujen kalorien, joka tosin usein vielä saavuttamatta, mutta toisaalta saan myös paniikkikohtauksia "apua, nyt syö, muuten lihakset kuihtuu" jos huomaan jääväni huomattavasti tämän alle. Ja vaaka on jäänyt sängyn alle pölyä keräämään (huokaus, pitäisi kai siivota...) koska se näyttää vain "low" minkä uskon tarkoittavan sitä että painan liian vähän, enkä suinkaan sitä että vaa'an patterit olisitvat loppumaisillaan… ;)

Aerobista olen pyrkinyt rajoittamaan kahteen kertaan viikossa (paceia, lenkkiä), tarkoituksena olisi mennä kokeilemaan spinningiä.

Magnesiumiakin olen alkanut syödä kramppeja ennaltaehkästäkseni, ensiksi 1*350mg päivässä ja kun se ei auttanut 2*350mg ja johan on krampit loppuneet! :lol2: SanoMagnesium tai joku vastaava, ei sisällä kaliumia, mikä seikka vähentänee optimaalista tehoa? Kannattaisiko vaihtaa johonkin toiseen?
Magnesiumin lisäksi syön myös B-vitamiinia, C-vitamiinia, rautaa ja monivitamiineja, kalsiumtabletteja nykyään harvemmin kun tulee syötyä rahkaa, raejuustoa ja jogurttia sen verran (kävin anoreksiani takia luuntiheysmittauksessa, onneksi arvot eivät vielä olleet hälyttäviä vaan normaaliarvojen alarajoilla). Ja tämän lisäksi vielä kalanmaksaöljytabletteja, joten, Zebra, vitaamiini/hivenainesaantini lienee kunnossa?!

Palkkarinkin olen lisännyt ruokavaliooni, sekoitan itse proteiinia ja maltoa. Minkä lisäksi sekoitain aina silloin tällöin työpäivän aikana lusikallisen-pari proteiinijauhoja FunLight-mehun sekaan, ei kai siitä ainakaan mitään haittaa ole?

Tsemppi jatkuu, huolimatta poikaystävän naureskeluista mun proteiinifiksaatioille ja palkkareille... :D

Ai kun oli mukava lukea Nikoliina tuo viimeisinkin viestisi! Olet näköjään päässyt hyvin vauhtiin projektissasi ja tunnut olevan tosiaan innostunut ja hyvillä mielin. Tästä threadista voi olla hyötyä muillekin jotka kamppailevat samassa tilanteessa. Ja hienoa että uskallat tuttavien lisäksi salillakin kysyä neuvoja, sitä ei moni tee ja sitten tehdäänkin vuosikaudet jotkin asiat väärin (allekirjoittaneellakin kokemusta :D )

Magnesiumlisiä on ehdoteltu täällä, mutta yks merkki eli Miral ei ole tullut esille. Sekin on hyvä tuote, jossa on kaliumitkin mukana (äh olihan se kaliumia :D )

Ei sitten muuta kuin tsemppiä sulle jatkoon! Jos jaksat pitää innostuksen yllä, niin takaan että vuoden päästä olet jo aivan eri kondiksessa :thumbs:

Sori, olen ollu vähän pimennossa... Sulla on hyvä asenne nyt ton syömisen suhteen. Hivutat kaloreita pikkuhiljaa ylöspäin ja psyykkaat tosi hienosti ittees! Joo, hyvältä kuulostaa toi vitsku ja hivenainepuoli. Muista, että treenaavalla henkilöllä kroppa tarvitsee ihan eri määriä niitä kuin "taviksilla" eli lihakset tarvii omansa myös. Siksi en esim itse laske kauheasti mukaan jotain maitorahkan pitoisuuksia, vaan otan lisinä ja on toiminut ainakin minulla tosi hyvin. Ja hienoa, että olet syönyt kalaöljyä! Ja rohkeasti oliivi-tai rypsiöljyä ruoan sekaan. Ja muista lihashuolto. Tosi tärkeää palautumisessa ja kehityksen kannalta. Eli venyttelyä ja hierontaa kehiin. Ja kovasti tsemiä!

Hienoa Nikoliina, että olet päässyt hyvin eteenpäin paranemisprojektissa ja kaikki näyttää menevän hyvin. Muistathan kuitenkin välillä höllätä näissä treenijutuissakin ihan täysin ja pitää lepoa. Vaikka se vaikealta vielä tuntuu, niin ruokajutuissakin olisi hyvä välillä ottaa ihan relasti ja unohtaa kalorien laskeminen. Tsemppiä!

Hienoa Nikoliina että olet alkanut toipua. Mäkin tuolla syömishäiriön syövereissä olen rypenyt pitkin syksyä, bulimia on todella syvältä... Gillylle muuten kiitos, tiedät mistä puhun :) Kun olen palannut salille ja opetellut uudelleen terveellisen syömisen niin kehonkuvakin on alkanut olla paljon miellyttävämpi. Eli punttitreeni tekee hyvää :hyper:

Voisin muuten ehdottaa syömishäiriöistä toipuville pakolliseksi luettavaksi Punttimimmien palstaa :D

Kiitokset kaikille mielettömästä tsemppauksesta! Siitä on ollut apua, vaikkakin ei se syöminen vieläkään mitenkään helppoa ole. Usein sitä yrittää kitkutella mahdollisimman vähin kalorein ikään kuin vanhasta tottumuksesta. Ja se päivittäinen kalorintavoite tuntuu NIIN suurelta, että! Etenkin kun lukee täältä että jopa jotkut punttimimmit syö ihan mielettömän vähän päivässä, niin jo se anoreksia siellä kuiskuttelee korvaan että "ei sunkaan tartte" tai "varo nyt hei, tossakin on 100kcal!". Eilenkin illalla itkua väänsin avokille puhelimessa kun tuntui niin vaikealta, nyt etenkin kun hän on matkoilla ja olen ihan yksin ja niin alttiina niille vanhoille rutiineille. Oli se niin ihanan kannustava taas! :haart: :haart: :haart: :haart: :love:

Ei sinäänsä, onhan ne päivittäiset kalorit nousseet huomattavasti pahimmista ajoista (kuten mielialakin yleensä, eilen oli sellainen yleinen masennusmenkkapöhö-päivä, toivottavasti ainakin), ja ystävätkin sanoo että olen paljon paremman ja iloisemman näköinen (johon anoreksia: "hei, sähän oot siis läski!"). No mutta päivä kerrallaan pusketaan ja käydään punttiksella ja yritetään syödä. Ja levätä, sekin on välillä niin vaikeata, Pinja! Sillä (anoreksiani ääni:) "joka päivähän jotain pitäisi tehdä, ja kuluttaa niitä kaloreita. Ja mikä p-a valinta toi punttailu nyt on, eihän se kuluta yhtikäs MITÄÄN! Ylös ulos ja lenkille, aerobista kalorinkulutusta peliin!" Täytyy myöntää että välillä annan periksi... :wall:

Pelottaa tuo lähestyvä joulukin, kun pyhät pitäisi pystyä olemaan siivosti, ilman että kiipeää seinille kun avokin perheen luokse mennään. Ja pyhinä kun ei pääse punttailemaankaan ja jouluruokia pitäisi syödä... Osaatteko, mimmit, neuvoa niitä "parhaimpia" jouluruokia (eli proteeinipitoisia, vähärasvaisia) joita voisin valikoida lautaselle enemmänkin ilman että potisin huonoa omaatuntoa? Ja etten pahoittaisi emännän mieltä vähäisellä syömiselläni? Neuvoja odotellaan! :worship: Kinkku, silli, rosolli...?

Voisin muuten ehdottaa syömishäiriöistä toipuville pakolliseksi luettavaksi Punttimimmien palstaa
Loistava ehdotus! :rock:

Sä olet hienosti Nikoliina ottanut ohjakset käsiisi. Olen seurannut keskustelua ja sinussa huomaa selkeetä toipumista ja asennemuutosta. Syöminen ei tietenkään ole helppoa erilaisten elimistöä kurittavien toimenpiteiden jälkeen, eikä se hetkeen tulekaan sitä olemaankaan. Toipuminen vaatii aikaa, mutta on sen arvoista.

Tärkeätä on, että opit nauttimaan salitreenistä elämäntapana ja ottamaan siellä ilon irti. Synkkiä päiviä ja kausia tulee, mutta se on ihan normaalia. Helposti tuntuu, että kun kaikilla muillakin menee niin helposti ja hyvin, mutta miksi minä. Ei se niin aina olekaan. Jokaisella on synkkiä hetkiä, motivaation puutetta, syömiseen, painoon tai muuten ulkonäköön liittyviä ongelmia. Kuitenkaan lyhyt aika ei ratkaise mitään. Tuloksia tehdään pitkällä aikavälillä ja tsemppaaminen pienin etappitavoittein on hyvä motivaatiolähde, myös ruokailussa. Jos joku päivä menee penkin alle, seuraavana sitten tsempataan.

On paljon hyviä tapoja muodostaa ruokavalio kevyeeseen massankasvatukseen. Tarkoitushan kuitenkaan ei ole tankata itseään ihan sotanorsuksi, koska sitä pää ei kestä. Yksi hyvä esimerkki ruokavaliosta on uusimmassa B&K-lehdessä, jonka löydät kaupasta salilehtien seasta. Hiilaria sisältyy päivään suhteessa kohtuudella, rasvaa (jota sinun ehkä saattaa kaikesta huolimatta olla ehkä jopa helpoin ottaa) melko suuressa määrin, samoin kuin proteiinia.

Rasvaa polttaa rasvaa. Se on hyvä pitää mielessä.

Olen iloinen sun puolesta. Olet käynyt vaikean vaiheen läpi, mutta toipuessasi siitä voit olla toisella tavoin kiitollinenkin. Tällaiset asiat opettavat hyvin paljon, sen huomaa jatkossa. Asioita lähtee käsittelemään vähän eritavoin ja eri näkökulmista.

Tsemppiä ja innokkaita treenejä sinulle Nikoliina!:)

-s

:hyper: No moikka! Eihän tossa orgasmijutussa oo mitään ihmeellistä, moni on sanonut "saavansa" kun tekee takareisiä! ;) kjeh kjeh... Hienoo et oot löytäny punttihommat ja innostunut, itte alotin treenaamisen kans tosi alipainosena, olin 164/46 ja otin hommat vähän liiankin tosissani=D Treenasin todellakin jatkuvasti 5x viikossa ja sitä safkaa sai kyllä myös vetää aika antaumuksella, yks kerta laskin että n.3500-4000kcal per dagen. Ja vuodessa tuli 15kg painoa- kiinteetä lihasta (ja iiihan vähän myös sitä toista...) Nyt oon treenannu jo viis vuotta tosi aktiivisesti ja monipuolisesti, ja myös aerobista. Välillä pidän viikon, parin taukoja. Tossa vaiheessa ollessa voi kyllä vetää huoletta muutakin kuin laaturuokaa, sillä se ei kyllä todellakaan ole pahitteeksi. Tietenkin kohtuus kantsii pitää ettei tule turhia morkkiksia:) Pikkuhiljaa sitä sit oppii ajattelee niin monii muitakii juttui, ja elämänlaatu paranee! Zemiä vaan sulle ja treeni-iloa!

Suositut

Back
Ylös Bottom