Kiitos kaikille ohjeista ja tsemppaamisesta! Ootte auttaneet mielettömästi!
Hiukan päivitystä missä mennään: Punttitreeniä teen nykyään 2-jakoisella ohjelmalla 3-4 kertaa viikossa. Ohjelman olen itse rakentanut suurilta osin pakkista lukemalla. Sitten olen pyytänyt neuvoja kaveriltani, poikaystävältäni ja kahdelta salikorstolta tyyliin "teenkö tämän liikkeen nyt oikein näin, onko keskikroppa paikallaan, en kai avita selällä jne, jne". Ainakin paikat on olleet kiepinä salitreeniä seuraavana (tai monenakin) päivänä, joten en kai tee ainakaan
ihan päin honkia. Enkä liian kevyillä painoillakaan!
Syöminen on vieläkin hankalaa, ainakin ajoiattin, mutta huomattavasti parempaan suuntaan se on mennyt! Ja ihana huomata miten jaksaa ihan toisella tavalla. Tavoitteenani on +400kcal yli peruskulutuksen ja liikunnassa kulutettujen kalorien, joka tosin usein vielä saavuttamatta, mutta toisaalta saan myös paniikkikohtauksia "apua, nyt syö, muuten lihakset kuihtuu" jos huomaan jääväni huomattavasti tämän alle. Ja vaaka on jäänyt sängyn alle pölyä keräämään (huokaus, pitäisi kai siivota...) koska se näyttää vain "low" minkä uskon tarkoittavan sitä että painan liian vähän, enkä suinkaan sitä että vaa'an patterit olisitvat loppumaisillaan… ;)
Aerobista olen pyrkinyt rajoittamaan kahteen kertaan viikossa (paceia, lenkkiä), tarkoituksena olisi mennä kokeilemaan spinningiä.
Magnesiumiakin olen alkanut syödä kramppeja ennaltaehkästäkseni, ensiksi 1*350mg päivässä ja kun se ei auttanut 2*350mg ja johan on krampit loppuneet! :lol2: SanoMagnesium tai joku vastaava, ei sisällä kaliumia, mikä seikka vähentänee optimaalista tehoa? Kannattaisiko vaihtaa johonkin toiseen?
Magnesiumin lisäksi syön myös B-vitamiinia, C-vitamiinia, rautaa ja monivitamiineja, kalsiumtabletteja nykyään harvemmin kun tulee syötyä rahkaa, raejuustoa ja jogurttia sen verran (kävin anoreksiani takia luuntiheysmittauksessa, onneksi arvot eivät vielä olleet hälyttäviä vaan normaaliarvojen alarajoilla). Ja tämän lisäksi vielä kalanmaksaöljytabletteja, joten, Zebra, vitaamiini/hivenainesaantini lienee kunnossa?!
Palkkarinkin olen lisännyt ruokavaliooni, sekoitan itse proteiinia ja maltoa. Minkä lisäksi sekoitain aina silloin tällöin työpäivän aikana lusikallisen-pari proteiinijauhoja FunLight-mehun sekaan, ei kai siitä ainakaan mitään haittaa ole?
Tsemppi jatkuu, huolimatta poikaystävän naureskeluista mun proteiinifiksaatioille ja palkkareille... :D