MULTI Mass Effect 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lomax
  • Aloitettu Aloitettu
Pelasin tuossa viikko takaperin ME3:n lävitse, Omegan ja Leviathan DLC:n kera. Näistä suosittelen enemmän jälkimmäistä hankittavaksi, Leviathanissa on enemmän tarinaa mukana ja se selvittää paremmin Reapereiden taustoja sekä pelin loppua. Catalystin ja Sheppardin väliseen keskusteluun taitaa myös tuon myötä tulla vähän uutta sisältöä. Leviathan olisikin mun mielestä saanut olla mukana jo alkuperäisessä pelissä. Omega oli myös aika jees, toimintaa riittää joskaan ei tarjoa mitään kovin erikoista sen lisäksi. Miinuspuolena on suolainen hinta. Sekin on aika perseestä, ettei Afterlifeen pääse jälkikäteen hengailemaan, ei kai sitä olisi kovin vaikea ollut toteuttaa?!

Nyt vasta rupesin pelailee, ja ei siinä kauaa menny kun on taas ihan täpinöissä.

Tosin olen aivan murtunut siitä, että kadotin mun ME1+2 seivit... :( tai no tärkein eli ME2 johon oli jo importattu ME1 save............. sain uuden koneen välissä, ja jollain ilveellä en ottanut talteen. Käytin tunteja saven etsimiseen (satoja gigatavuja automaattisia backupeja), mutta ei. Päätin sitten netistä hakea (http://www.masseffect2saves.com/) saven, jossa oli samat valinnat tehty mitä itse tein. Ei nyt aivan 100% täsmää, mutta kuitenkin...

Nyt oon loppusuoralle pelannut koko pelisaagan ykkösestä lähtien ja onhan tää ihan eri juttu kuin aikasempi me 2 savesta pelattu. Mut eniveis hieno peli ja multiplayerkin ihan hauska.

Katsotaan mitä tulee me4sta :D

Citadel DLC on nyt ladattavissa. Tällä kertaa selvitellään Shepardia vastaan junailtua salaliittoa. Kyseessä tosiaan viimeinen DLC ja samalla eräänlaiset jäähyväiset Shepardille ja vanhoille tutuille. Mukana lähes kaikki tärkeimmät toverit aiemmista osista, joten pakkohan tämän on olla parhautta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jäi vähän haikea fiilis tuon Citadel DLC:n jälkeen. Tarinan sai vihdoinkin päätökseen tämän viimeisen dlc:n osalta ja saa nähdä tulenko koskaan enää pelaamaan Mass Effect trilogiaa läpi.

Olipas hieno DLC, trilogia sai nyt arvoisensa päätöksen. Tunteet vaihtelivat tuon aikana laidasta laitaan. Oli paljon hauskoja hetkiä Garruksen, Gruntin ym. kanssa mutta välillä veti haikeaksi, kun tiesi että tämän jälkeen ei lisää Mass effectiä tässä muodossa tule. Ja voi sitä fiilistä kun bileitten jälkeen jengi palasi Normandylle. "It's been a good ride..." :(

Itse aion kyllä palata vielä joskus yksinpelin pariin ja pelata kaiken lävitse ykkösestä lähtien, kun aiemmin olen importannut pelkästään ME2:n saven kolmoseen. ME1 tuli toki pelattua aiemmin eri alustalla.

Saat sähköpostin pelin mailiin amiraali Hackettilta, jossa se ehdottaa lomaa, sillä välin, kun Normandya huolletaan. Lennä Citadeliin ja sieltä pääset valitsemaan "personal appartment" -osan. Asunnon sähköpostiin tulee sitten viesti Jokerilta, joka ehdottaa ravintolatapaamista => mene sinne ja single player juoni alkaa.

Tämäkin tuli jonkun aikaa sitten ps3 plus jäsenyyden ostajille ladattavaksi "ilmaiseksi" eikun siis lataukseen ja testaamaan =)

Saat sähköpostin pelin mailiin amiraali Hackettilta, jossa se ehdottaa lomaa, sillä välin, kun Normandya huolletaan. Lennä Citadeliin ja sieltä pääset valitsemaan "personal appartment" -osan. Asunnon sähköpostiin tulee sitten viesti Jokerilta, joka ehdottaa ravintolatapaamista => mene sinne ja single player juoni alkaa.
Eipä ole näkynyt lomamailia. Vitussako sen saa edes tulemaan?

pakko kyllä kehua tätä multiplayeria, itseeni iskee ainakin todella lujaa. Pelaakos kukaan muu pakkislainen enään tätä ? :D

pakko kyllä kehua tätä multiplayeria, itseeni iskee ainakin todella lujaa. Pelaakos kukaan muu pakkislainen enään tätä ? :D

Kyllä tulee vielä pelattua. Nythän vain on niin, että Bioware panostaa jo muihin projekteihin eikä siis enää anna tukea moninpelille. Näin ollen myös weekend challenget on lopetettu. Koukuttavaa toi silti edelleen on, ja varmasti pelaan vielä jonkin aikaa. Tuskin ne kuitenkaan servereitä on ihan lähiaikoina kaatamassa..

Aika hyvin oon saanut jo eri päkkejä ostelemalla ase- ja varustearsenaalia kasvatettua, ja goldillakin pystyy viemään yksinään pelin loppuun. Platinumiakin olen koittanut joitakin kertoja, helvetin hankalaahan se on aluksi kun bosseja tulee joka puolelta. Toisaalta erittäin palkitsevaa kun hyvällä tiimityöllä pääset viimeiseen waveen. Joitakin hahmoja en ole edes kokeillut, esim. Volus ja Vorcha pitäisi vielä tarkemmin tsekata.

Omat favorite kitit tällä hetkellä:
Adept: N7 Fury, biotic explosions everywhere
Soldier: Geth Trooperilla flameri on kova sana, ja oikein spekattuna GT kestää paljon osumia niin Goldilla kuin Platinumillakin. Muita: N7 Destroyer, Geth Juggernaut.
Engineer: Quarianit ja Geth Engineer ovat suosikkejä näistä. Jälkimmäinen on loistava hahmo chain overloadin kera, jos jollakin tiimissä on flamer tai esim. snap freeze.
Sentinel: Krogan sentinelillä opin viimeksi pelaamaan kunnolla, Claymoren kanssa tietenkin. N7 Paladin ja viimeisimpänä tullut Krogan Warlord ovat kummatkin erittäin hauskoja pelattavia, viimeisin tosin kärsii huomattavasti instakilleistä korkeammilla vaikeustasoilla.
Infiltrator: Täällä riittää valinnanvaraa, sillä huonoja hahmoja ei löydy. Salarian Infiltrator+Black Widow toimii aina. Muita ovat N7 Shadow ja kolmantena varmaankin Geth Infiltrator. Drell Assassin kokeiluun seuraavaksi.
Vanguard: Asari, KroGuard ja Drell toimivat mulla parhaiten.

Samoilla linjoilla noista suosikkihahmoista. Pakko kuitenkin lisätä viel asari valkyrie sentinel, uskomattoman hauska hahmo kun pelaa aggressiivisesti sekä goldil et platinumil.

Valkyrie on myös aika jees. Vähän samantyyppinen pelata kuin Fury, mutta kestävämpi. Annihilation field on varmaan parhaita powereita koko pelissä, ei tartte kuin mennä vihun naaman eteen jolloin throwia tai warppia käyttämällä teet valtavat määrät damagea.

Biowaren foorumeilta on tullut paljon katseltua buildeja eri hahmoille. Sen on ainakin moninpeliä pelatessa huomannut, että paskoja hahmoja ei montaa löydy. Eri kykyjä pitää vaan osata käyttää. :) Ehkä lähinnä joku Volus Sentinel voi olla semmoinen, josta ei ole iloa kenellekään.

Aika hyvin oon saanut jo eri päkkejä ostelemalla ase- ja varustearsenaalia kasvatettua, ja goldillakin pystyy viemään yksinään pelin loppuun.
Mitä Gold sooloja olet jo tehnyt? Mä olen vasta vetänyt Kroguard vs. Geth ja TGI vs. Reapers.

Platinumiakin olen koittanut joitakin kertoja, helvetin hankalaahan se on aluksi kun bosseja tulee joka puolelta. Toisaalta erittäin palkitsevaa kun hyvällä tiimityöllä pääset viimeiseen waveen. Joitakin hahmoja en ole edes kokeillut, esim. Volus ja Vorcha pitäisi vielä tarkemmin tsekata.
Jos goldi menee random PUGin kanssa kevyesti niin Platinum ei ole edes vaikeaa kaveriporukka. Collector -platinumissa oli vähän hiki päällä tietyssä vaiheessa mutta Juggernautti ryhmässä auttaa paljon sen blokatessa rapuja.

Adept: N7 Fury, biotic explosions everywhere
Tällä taitaa olla vieläkin platinum sooloennätys. vähän päälle 22min.

Soldier: Geth Trooperilla flameri on kova sana, ja oikein spekattuna GT kestää paljon osumia niin Goldilla kuin Platinumillakin.
Uusi geth scanner helpottaa paljon liekittämistä. Spekkaa täydet helat+shieldit ja fortificationnin ja flamerin ja käyttää hunter moden sijaan skanneria, niin punaisella kiiltävät mobit on flamerin kantaman sisäpuolella ja sitten Glacierille :D

Muita: N7 Destroyer
Tämä on hyvä ja varsinkin Particle riflen tai Typhoonin kanssa. Spitfire on paska.

Geth Juggernaut.
Juggernaut helpottaa huomattavasti ryhmän selviytymistä jos vain idiootit eivät jättäisi juggyä yksin minnekään.

Engineer: Quarianit ja Geth Engineer ovat suosikkejä näistä. Jälkimmäinen on loistava hahmo chain overloadin kera, jos jollakin tiimissä on flamer tai esim. snap freeze.
Mä olen taas tykästynyt perus ihmisinsseihin uusittujen techburst ja fire explosion mekanismien takia. Myös N7 demolisher on kiva luokka supply pylonin ja kranaattien takia. Kunnon cämpperi ja sopii varsinkin hyvin yhteen harrierin kanssa.

Sentinel: Krogan sentinelillä opin viimeksi pelaamaan kunnolla, Claymoren kanssa tietenkin.
Sentinelistä saa kunnon reaper destroyerin, kun spekkaa incinerateen, täydet tech damaget techarmoriin ja passiive talentteihin ja käyttää incendiary ammoja. Flame explosions everywhere. Sama Krogan soldierin kanssa, bossit suorastaan sulaa silmissä isommillakin vaikeustasoilla carnagella, infernokranaateilla ja incendiary ammoilla.

Ja mä tykkää enemmän Wraith X:stä kuin Claymoresta :D

Krogan Warlord ovat kummatkin erittäin hauskoja pelattavia, viimeisin tosin kärsii huomattavasti instakilleistä korkeammilla vaikeustasoilla.
Seisoo rappusilla tai keskittyy pienempien mosien mätkimiseen. Juggernaut + Warlord kombo tuhoaa kaiken, Mjölnirilla liiskaa vihut sekunneissa :D

Infiltrator: Täällä riittää valinnanvaraa, sillä huonoja hahmoja ei löydy. Salarian Infiltrator+Black Widow toimii aina. Muita ovat N7 Shadow ja kolmantena varmaankin Geth Infiltrator. Drell Assassin kokeiluun seuraavaksi.
Female quarian inf taitaa olla se ns. heikoin mutta silläkin saa ihan kivaa damaa tehtyä vaikka sabotagen käyttö vaatii totuttelua. Uusi Asari infiltrator on aika kiva kanssa, kun voi heittää cloakista Dark channelin ja jättää sen sinne tikkaamaan vapaasti, hyvä hahmo just isojen mobien tiputteluun. Oon Asarilla käyttänyt paljon sitä uutta executioner pistoolia, pienois widow.

Salarian on hyvä, Geth tuhoaa kaiken lähietäisyydellä haulikoilla ja myös kauempaa jos tahtoo spekata sniperdamagea ja käyttää Javelinia. Gold Atlas tippuu 3-4 kudilla. Drellillä taitaa olla pelin kovin weapon damage, recon minen käyttö helpottaa mukavasti pidemmälle sniputtamista savuverhojenkin läpi ja toimii kivasti Collectoreiden Scioneita ja Praetorianeja vastaan.

Sexbottihan on myös pirun kova lisä, vaikka sitä nerffattiinkin vähän.

Vanguard: Asari, KroGuard ja Drell toimivat mulla parhaiten.
Asari on vähän heikko isoja yksiköitä vastaan, kun lift kranaatit eivät tee armoriin kovinkaan paljon vahinkoa mutta kyllä sillä hyvää damagea tekee. Kroguard on kunnon tankki ja kun oppii eri instakill mekanismit, niin ei sillä kuole niihinkään. Ex-cerberukselle tehtiin se buffi, että 50% chargeista powerien cooldown on 0 sekuntia ja Charge + ruoska tekee kivasti tuhoa.

Human vanguardit on klassikkoja, mutta en ole juurikaan pelannut Cabalia tai Batarian vanguardia.

Valkyrie on myös aika jees. Vähän samantyyppinen pelata kuin Fury, mutta kestävämpi. Annihilation field on varmaan parhaita powereita koko pelissä, ei tartte kuin mennä vihun naaman eteen jolloin throwia tai warppia käyttämällä teet valtavat määrät damagea.
Valkyrien paras puoli on sen kaameat debuffimahdollisuus. Spekkaa Annihilation fieldin ja Warpin +damage taken ja goldilla pystyt tappamaan Bansheen yhdellä reegar-lippaalla + Biotic explosionilla.

Mitä Gold sooloja olet jo tehnyt? Mä olen vasta vetänyt Kroguard vs. Geth ja TGI vs. Reapers.

Niin, siis tarkoitin että huonon PUGin pystyy hoitamaan vaikka muut pelaajat olisivat enemmän tai vähemmän aloittelijoita. Bronze ja silver tullut vasta soolottua, Gold on ollut suunnitteilla jo jonkin aikaa ja varmaan lähiaikoina toteutuukin.

Jos goldi menee random PUGin kanssa kevyesti niin Platinum ei ole edes vaikeaa kaveriporukka.

Platinumilla mä pelaan lähinnä silloin, jos on kavereita linjoilla. Randomien kanssa voi olla aika tuskaa välillä. Yleensä lähden suosiolla lobbystä, jos jengillä ei ole kunnon varusteita tai asettavat Rion mapiksi. Riossa on melkein kaikilla nykyään tapana mennä kentän toisessa päädyssä olevaan boksiin kämppimään.

Juggernaut helpottaa huomattavasti ryhmän selviytymistä jos vain idiootit eivät jättäisi juggyä yksin minnekään.

Juggernauttien kohdalla olen huomannut sen, että porukka tyytyy usein vain meleettämään jokaista vastaantulevaa bossia. Näin matsien ajat venyvät turhan pitkiksi. Juggyllä pelaaminen vaatii kuitenkin tavallista enemmän taktista silmää, se kun on toodella hidas. Tavoitteissakin pitäisi olla hyvä ymmärrys, mihin on järkevää liikkua ja milloin. Itsellä pyrin pelaamaan Juggyä aggressiivisesti ja tekemään mahdollisimman paljon damagea. Aseena on yleensä Typhoon ja varusteina Adrenaline module, Stronghold package V ja incendiary ammo (siege pulse+incendiary ammo->fire explosions). Tärkeää on pysyä ryhmän mukana, meleetä oon käyttänyt oikeastaan vasta silloin kun shieldejä on ollut pakko ladata. Varsinkin hackeissa Juggernaut on hyvä pitämään vihut loitommalla, kun muu tiimi kaataa porukkaa sen ympäriltä.

Seisoo rappusilla tai keskittyy pienempien mosien mätkimiseen. Juggernaut + Warlord kombo tuhoaa kaiken, Mjölnirilla liiskaa vihut sekunneissa :D

Pitääkin muistaa tuo, ettei portailla ole vaaraa instakilleistä. Aika usein kun on nähnyt Bansheen halaavan Warlordia, itse on roiskinut kauempaa haulikolla ja vasta lopuksi käyttänyt hammeria. Gethejä vastaan Krolord onkin taas lähes kuolematon.

Sexbottihan on myös pirun kova lisä, vaikka sitä nerffattiinkin vähän.

Edibot oli aluksi aika veikeä, sittemmin kiinnostus on vähän lopahtanut. Ehkä siinä on sama syy kuin TGI:n kohdalla, on vaan yksinkertaisesti liian helppo pelattava nerffeistä huolimatta. Repair Matrixin autoreviven olisivat hyvin voineet jättää pois. Noh, tuolla pystyvät noobitkin pelaamaan platinumilla :P

Tällä taitaa olla vieläkin platinum sooloennätys. vähän päälle 22min.

Alla uudempaa sooloennätystä platinumilla. Joku vetänyt Glacierin alle 21 minuuttiin. Ei paha..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom