Masentavin biisi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Portos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
CMX on kyllä kaikessa ahdistavuudessaan yhtä masennuksen matalaliitoa. Näin tästä alkuun vaikka:

CMX - Ruoste
CMX - Talvipäivänseisaus
CMX - Minun sydämeni on särkynyt
CMX - Vierasta viljaa
CMX - Aura
CMX - Puuvertaus

näitähän riittää...

modified sanoi:
Mana Mana - Maria Magdalena. Löytyisipä joskus tuo levy.

ei pitäisi olla vaikeaa löytää, Mana Mana "complete-kaikki" on levyn nimi.
Toinen on "murheen laakso". Ekalla vielä mukana legendaarinen solisiti Jouni Mömmö.RIP!:kippis1:

iivili sanoi:
Ei ole vaikeaa. Nykyään on cd:llä niin Mana Manan Complete, koko tuotanto, kuin myös Jouni Mömmön kuoleman jälkeen muun laulajan (lauloikohan Otra, en muista tarkemmin) laulamana lopputuotanto. Mulla on molemmat cd:t, ostin ihan Levykauppa Äxästä (ainiin, sen completen sain lahjaksi, kun toivoin).

Mana Manaa masentavampaa musaa ei ole, piste. Kokeilkaa vaikkapa kipaleet Elämä on murheen laakso, Kuolla elävänä, Ruusu, tulppaani ja peyote ja Syyttömänä kirottu jo em. klassikon Maria Magdalenan lisäksi.

Pari Mana Mana linkkiä:
http://www.uiah.fi/~ppeisa/manamana.html
http://www.melankolia.net/musiikki/manamana.html

Joskus pohdittiin hyvän ystävän kanssa, miksi joskus tekee mieli kuunnella todella synkkää musaa. Mulla se helpottaa omaa ahdistusta/masennusta, koska siinä tulee tunne, että jollain muullakin menee huonosti, ehkä vielä huonommin, kuin mulla, etten ole yksin ahdistuksissani. On myös mahdollista, että ko fiilis menee vielä syvemmäksi, että viime lopussa joko pystyy vain nauramaan itsesäälissävellomiselleen tai itkee ja kokee sitä kautta puhdistumisen, katharsiksen ja voi katsoa eteenpäin, unohtaa ahdistuksensa.

Sama homma, jos vituttaa, niin ankara mättömusa helpottaa, ei suinkaan lisää aggren määrää. Myös jos on rento ja iloinen fiilis, niin esim. Peter Toshin laatureggae tai joku sopiva rentoilujatsi tai esim. Morcheeban tuotanto vain kohentaa olotilaa. :)

Ups, olin hidas..sitäpaitsi tässä:kippis1: viestissä on kaikki mitä tähän threadiin olisi pitänyt ikinä kirjoittaa.:kippis1:

Celine Dion! aaaaaaeeiiiiooooooiiiuuuuueeeeaaaa aaaaaaiiiiioooooouuuuueeeeeyyyy iuuuuuiiiioooooeeeeaaaa. Vittu meillä duunissa yks ryssä mamma kuutelee samaa kasettia uudestaan ja uudestaan. Onneksi se lähtee helmikuussa vuodeksi vuorotteluvapaalle:)))))

Bricktop sanoi:
Candlemass:in biisi tuo Solitude.

Ahaa. Noh, sittenhän kyseessä on coveri. Laulajana on Reverend Bizarren Alfred Witchfinder ( Ei tietoa oikeasta nimestä). Mitä nyt tabia katoin niin alun akustinen kitara on korvattu pianolla. Muuten näyttää/kuulostaa aika samalta.

Ja kyseinen kappale löytyy Swallow The Sunin sinkulta Forgive Her...

iivili sanoi:
Ei ole vaikeaa. Nykyään on cd:llä niin Mana Manan Complete, koko tuotanto, kuin myös Jouni Mömmön kuoleman jälkeen muun laulajan (lauloikohan Otra, en muista tarkemmin) laulamana lopputuotanto. Mulla on molemmat cd:t, ostin ihan Levykauppa Äxästä (ainiin, sen completen sain lahjaksi, kun toivoin).
QUOTE]

:worship:

Täytyypä kaivella. Kerran Norppa soitteli sitä Mafialla ja jäi bändi kummittelemaan.

modified sanoi:
Mana Mana - Maria Magdalena.
pittää yhtyä tuohon mielipiteeseen,perkeleenmoiset lyriikat tossa viisussa

E oikeassa mielentilassa lähestulkoon ahdistava

CMX - Pedot
CMX - Taivaanääreläiset
CMX - Kain
CMX - Sielunvihollinen
CMX - Fysiikka ei kestä
CMX - Minne paha haudattiin
CMX - Talvitie
CMX - Negatiivinen asenne

Sentenced - Fragile
Ajattara - Antakaa elää

Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Itku pitkästä ilosta
Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Alavilla mailla
Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Jäähyväiset
Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat

Viimeisenä se biisi mitä soitan aina kun alkaa riittämään.

Pantera - Broken (peri mun elämä)

edit: Meinas unohtua kokonaan Kotiteollisuus:

Sulje silmäni
Satu peikoista
Hyvää tulevaisuutta
Syli

Top #3:

Eurooppa 3 - Päivästä Päivään

Eppu Normaali - Talviunta

Eppu Normaali - Valkoinen Kupla

Sillä positiivisella tavalla negatiivisia biisejä mulle. Tolla Eurooppa 3:lla on aikalailla ankeita kappaleita melkein koko tuotanto...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Celine dion-koko tuotanto,anastacia-koko tuotanto,maroon 5-she will be loved:wall: kuka voi kuunnella tollasta paskaa:urjo:

Jos ei oteta koko nykymusiikkia ja räppiä ja anssi kelaa ja csmx:iä huomioon (zen cafesta puhumattakaan) niin oikeasti masentavia biisejä, olisivat:

Metallican: Fade to black
Guns N' Roosessien: Estranged

Coldplay - Trouble. Se vaan jotenkin on..

Neil Young: Hey Hey, My My
Nirvana: Lithium
Damageplan: Breathing New Life

Damageplanin kohdalla sitä aina miettii että soittikohan ne tuota "Breathing New Life" -biisiä juuri silloin kun Dimebag ammuttiin lavalle...

Tässä sitten Nirvanan hauskoja lyriikoita:

I like it... i'm not gonna crack
I miss you... i'm not gonna crack
I love you... i'm not gonna crack
I kill you... i'm not gonna crack
I like it... i'm not gonna crack
I miss you... i'm not gonna crack
I love you... i'm not gonna crack
I kill you... i'm not gonna crack

Latest posts

Suositut

Back