Masentavaa..sairastaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cemoto
  • Aloitettu Aloitettu
Jos alkaa menee huonosti ni pitää vissiin käydä pohjalla asti.
Sairaskertomus alkaa tältä vuodelta olla niin pitkä ettei jaksa edes naurattaa.
Talvi - jännetuppitulehdus oikea ranne
Kevät talvi - ei polvi kestänyt liikkumista
Alku kesä - jännetuppitulehdus vasen ranne
Nyt - akillesjänteet tulehtuneet kummatkin jalat.
Mitähän suraavaksi, vai antaisiko jo periksi ja lopettas liikkumisen kokonaan. Paino noussut 5 kg ja lääkkeistä seonnut vatsa ei halua nähdä yhtään pilleripurkkia.:curs:

En tiedä kuinka pahaksi sun jännetupentulehdus on äitynyt, mutta siihen auttaa rannetukien 24h käyttö aika nopeasti.

Itselläni tuli vastaava vaiva, kun olin vuoden kaupan kassana ja pahimpina aikoina ei edes kirjoittaminen kynällä onnistunut.

Tuet molemmissa ranteissa ja sen duunin lopettaminen auttoi. Meni kyllä useampi kuukausi toipuessa.

Tajusin vaan alottaa rannelevon ajoissa, ettei se päässyt pahenemaan enempää.

Nyt on taas ranneoireita ja rehbandin rannetuet on aikomus ostaa pian. Niitä voi sitten pitää treenin aikanakin.

Tsemppiä paranemiseen!

Äläkä luovuta! Kyllä pääset vielä treenaa täysillä!

:thumbs:

jo vain löytyy..

Kyllä löytyy 55 euron tuet raudoilla ja viisi viikkoa ei riittänyt, oli tulehdus levinnyt rystysistä kyynerpäähän. Minulla kun on taipumus tehdä kaikki pitkällä kaavalla, ettei vaan mene mikään liian helpoksi.
Kiitos enköhän taas ensi kuussa ala treenaamaan.:haart:

Otan osaa cemoto, itselläni ihan vastaava tilanne ollut päällä huhtikuusta; ensin tuli tenniskyynärpäät (alkoi ranteiden jännetuppitulehduksella ja levisi siitä ylöspäin), sitten meni polvet mäsäksi; nyt toista kuukautta tulehtuneina.

Positiivista on, että kädet alkaa pikkuhiljaa parantua. Kannattaa hommata töihin Roller mouse, eli sellainen näppäimistön eteen asennettava härveli, jonka avulla hiiren toimintoja ohjaillaan peukoilla. Kerran tunnissa vähintään kannattaa venytellä käsivarsia ja ranteita.

Salilla kannattaa tehdä vain semmoisia käsiliikkeitä, missä ei tarvitse puristaa mistään vivusta tai taljasta. Unohda irtopainot, penkkipunnerrus ja vastaavat liikkeet kunnes olet täysin parantunut. Vihoviimeinen temppu on pumpata hauiksia suoralla tangolla :rolleyes:

Myös hieronta auttaa tohon käsivarsikipuun, itse käyn kerran viikossa. Lisäksi jääpalalla sively ja kylmägeeli helpottavat.

Jalkaongelmiin en osaa sanoa mitään, itselläni lumpiot on liian ylhäällä eikä somasti siellä kuopissa missä pitäisi. Tästä sitten seuraa kaikenlaisia pulmia, joita nyt ratkotaan.

Älä masennu, vaikka vanhat treenitottumukset pitääkin pistää ihan uusiksi. Ajattele lähiaikojen treeniäsi ennenkaikkea kuntouttamisena, äläkä piiskaa itseäsi vaikka vanhat painot ei just nyt nousekaan. Itseäni helpotti ajattelu, että mä en ole rapakunnossa vaan loukkaantunut...

Aloita varovasti, esim. kerran viikossa kädet, kerran jalat ja käy sitten vaikka uimassa lisäksi. Itselleni suositeltiin kroolipotkutreeniä väh. 30 min. käsien lepäillessä edessä laudalla.

Tsemppiä toipumiseen! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom