Marcus Vänttinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ole vaan rauhassa eri mieltä ja väärässä - luuletko tosiaan, että sulla on tiedossa paremmat keinot siitä miten Vänttisen uraa viedään eteenpäin, kuin Vänttisella (ja taustajoukoilla)? Jos haluaa Jenkkilään ottelemaan, niin kyllä jenkkiottelijoista otetut voitot ovat (manageroinnin lisäksi) ne jotka ovat eniten merkkaavat, eivätkä voitot tuntemattomista, joskin hyvälistaisista, muunmaalaisista.

Vähän sama jos joku latvialainen haluaisi Suomeen ottelemaan. Auttaako asiaa enemmän se, että latvialainen voittaa toisen hyvän latvialaisen vai esim. se, että latvialainen voittaa jonkun hyvän suomalaisen? Kumpi herättää enemmän kiinnostusta Suomessa ja suomalaisissa promoottoreissa?

En toki luule tietäväni manageroinnista Maunua ja kumppaneita enemmän, mutta ajatteletko tosiaan niin, että eri mieltä ei saisi olla, tai tuoda toisen suuntaisia ajatuksia esille? Väitän myös että Jukurit pelasi Sportia vastaan aivan helvetin tyhmästi Mestiksen finaaleissa, mutta olen kai tässäkin automaattisesti väärässä, onhan Jukureiden valmentajalla Jarno Pikkaraisella vuosien kokemus valmentamisesta, kun itse katson muutaman matsin vuodessa.

Jos nyt vertaillaan päänahkoina vaikka noita mainitsemiani Deweesiä ja Blachowiczia. Dewees on käynyt Ufc:ssä häviämässä Lebenille, Riveralle ja Franklinille. Kovia nimiä, mutta hävinnyt kaikki. Lisäksi ura on jo selvästi laskussa, viime vuosina lunta tullut tupaan. Blachowicz taas on nosteessa oleva ottelija, jonka voittaminen olisi urheilullisesti kova juttu. Eivätköhän Joe Silva ja kumppanit ihan laajasti seuraa vapariskeneä ja tiedä muidenkin kuin Ufc:ssä käyneiden ottelijoiden tason. Eli, vastustajan Ufc-tausta on aina plussaa, mutta ei se mikään itseisarvo ole, varsinkin jos siellä ei ole tullut menestystä ollenkaan. Ei liene sattumaa, ettei soittoa Joe Silvalta ole vielä tullut, vaikka lista on jo 20-2, sisältäen Ufc:ssä käyneitä ottelijoita jo jonkin verran. Lista vaatii voittoa oikeasti kovasta ottelijasta. En myöskään näe, että jenkkifanit ratkaisevasti enemmän noteeraavat, jos onkin pari voittoa siellä häviämässä käyneistä ottelijoista. Kyllä se on se ensimmäinen matsi Ufc:ssä joka Vänttisen tason ja kiinnostavuuden siellä mittaa. Sitä ennen on luonnollisesti osoitettava tasonsa mahdollisuuden saadakseen.

Otteleminen uransa laskusuunnassa olevia "Ufc-veteraaneja" vastaan on suht turvallinen tie Vänttiselle, mutta kyllä Deweesin ja Seratin tasoisia ottelijoita saa jonkun verran sinne recordiin pakata, ennen kuin soitto tulee. Lisäksi näin katsojana olisi mukava nähdä jossain vaiheessa oikeasti kova vastustaja, kun Vänttisen taso alkaa jo olemaan varsin hyvä.

Mä maksan joka UFC:stä vajaa 40 euroa.

Tuo hinta on muuten perusteltu, että Jenkeissä on tapana isolla porukalla kerääntyä katsomaan eventtejä, joten tuo hinta on siihen suhteutettuna pieni. UFC tutkimusten mukaan keskimääräinen porukan koko oli jotain 6-8 henkeä. Eli tästä päästään siihen, että Suomessa noin perinteisesti kukaan ei halua maksaa mistään mitään vaan tihrustellaan jotain helvetin viiden puupennin striimiä yksin kotiluolassa. Musta tuntuu, että panostus live-lähetyksiin näillä leveyksillä menisi täysin hukkaan. Toki tuolla voisi tehdä sitä semmosta promootiota, mutta taitaa rahahommat olla muutenkin riittävän tiukassa, niin sitten tarvis vielä alkaa jotain hyväntekeväisyyttä tekemään pari vuotta ja katella et meneekö läpi vai ei. Mä uskon, että nuo live-lähetykset tulee ajankohtaiseksi sitten, kun vaparikehistä löytyy se "asikainen" tai "helenius", joka myy jäähallin täyteen.

Blachowicz taas on nosteessa oleva ottelija, jonka voittaminen olisi urheilullisesti kova juttu.

Meinaaksä, että Maunun ei tarvi muuta kuin mennä FighterStoreen ja sieltä poimia vaikka "Noh, yks Blachowicz? Ai ei oo? No pistä sitte joku ihan perus UFC-veteraani sekalaisella recordilla.". Meinaan, notta eiköhän Blasowitsiläisenkin taustalla hääri oma managerinsa ja mieti sitä seuraavaa siirtoa ja Vänttinen ei ehkä sovi siihen kuvioon tässä vaiheessa, jos sitten vaikka UFC:ssä tai parin vuoden päästä isommissa Euroopan karkeloissa.

Vaikka itsekin olen Vänttistä tuonne maailmalle tyrkyttänyt jutuissani jo pitkään, on mielestäni hyvä, että nuoren ottelijan kanssa on edetty rauhassa. Jannu on kuitenkin vasta 23v ja normaalin kehityskäyrän mukaan uran huippu usean vuoden päässä. Vänttisen otteet, fysiikka ja taktinen osaaminen ovat kehittyneet jatkuvasti, joten siinäkin mielessä valittu etenemistapa ja vastustajat ovat olleet varmasti oikeita valintoja.
Jos Euroopasta haetaan sopivia vastustajia niin esimerkiksi Daniel Tabera ( otteli tasurin Khalidovia vastaan jonkun aikaa sitten) tai Attila Veign (tiukka matsi Valtosen ja tasuri Hans Stringerin kanssa) olisivat sopivaa luokkaa. Jenkeistä joku Ricco Rodriquezin tapainen entinen ISO nimi olisi jäätävää settiä ja uskoisin, että Cavemanilla olisi realistiset mahdollisuudet myös voittoon.

Meinaaksä, että Maunun ei tarvi muuta kuin mennä FighterStoreen ja sieltä poimia vaikka "Noh, yks Blachowicz? Ai ei oo? No pistä sitte joku ihan perus UFC-veteraani sekalaisella recordilla.". Meinaan, notta eiköhän Blasowitsiläisenkin taustalla hääri oma managerinsa ja mieti sitä seuraavaa siirtoa ja Vänttinen ei ehkä sovi siihen kuvioon tässä vaiheessa, jos sitten vaikka UFC:ssä tai parin vuoden päästä isommissa Euroopan karkeloissa.

Blachowiczin ja Deweesin vertailu oli vain esimerkki laajemman asian pohdintaan, jota tuossa käytiin. Varmaan sen ymmärrät kun luet ajatuksella Aidanin ja minun postit, että mitä siinä haettiin. Että meinasinko Maunun voivan vain mennä Fightstoreen ja...? Kyllä voi välillä olla vaikeaa tämä pakkiksella keskustelu.

Ei liene sattumaa, ettei soittoa Joe Silvalta ole vielä tullut, vaikka lista on jo 20-2, sisältäen Ufc:ssä käyneitä ottelijoita jo jonkin verran.......... Lisäksi näin katsojana olisi mukava nähdä jossain vaiheessa oikeasti kova vastustaja, kun Vänttisen taso alkaa jo olemaan varsin hyvä.

Nyt vähän pilkun nussintaa, mut vois kuvitella et Joe Silvan ei hirveesti tarvi soitella kenellekkään vaan kyl kai sille soitellaan ja yritetään myydä kaveriaan. Ite oon samaa mieltä että Vastustajien tasoa pitäis kyl nostaa noist 0-1-0 UFC listasista tyypeistä ja ois kiva nähdä enempi noita Euroopan kärkiukkoja suomessa, mut must toi antin Suomi-Latvia vertaus oli aika järkeenkäypä miten siis olisi nää nousevat jenkki tähdet? Joku O'brianin kaltanen ihme ois kyl kova taas maunulta.

Nyt vähän pilkun nussintaa, mut vois kuvitella et Joe Silvan ei hirveesti tarvi soitella kenellekkään vaan kyl kai sille soitellaan ja yritetään myydä kaveriaan.
Varmaan se niinkin usein menee. "Soitto Silvalta" nyt oli sellainen heitto siitä milloin sinne rapakon taakse pääsee. Joitakin kertoja tullut myös ottelijoiden suusta tuo "I`m expecting a call from Joe Silva/Dana White". Olisi ihan mielenkiintoista tietää kuinka paljon managerit tuota Silvaa pommittavat. Esim. Lucion tapaus, oliko Maunu paljonkin yhteyksissä sinne, vai tuliko sieltä yhteydenotto kun Salmon ja Zayats saivat kyytiä.

Tuo Nortin ehdottama Ricco Rodriguez olisi kyllä unelmavastus Vänttiselle. Iso nimi, jonka ura lähtenyt vielä uuteen lentoon, mutta kuitenkin täysin voitettavissa. Näin katsojankin kannalta se olisi todella mielenkiintoinen matsi, en pitäisi lopputulosta alkuunkaan selvänä. Voi vaan olla, ettei ihan halvalla tänne tule. Riccohan myös itse tähtää vielä Ufc:hen, eikä Vänttinen olisi hänelle vastustajana välttämättä optimaalisin, kun ajatellaan riskin ja hyödyn suhdetta.

Vänttiselle on rakennettu hyvin uraa. Sopivia vastustajia ja pikkuhiljaa annettu nuoren miehen saada kovuutta nousevaan uraan. Olen itse seurannut mielenkiinnolla tämän lahjakkaan ison miehen uraa ja loistavasti sen on taustajoukot vieneet eteenpäin. Vänttinen on kehittynyt tasaisesti ja nyt näyttää jo aiemmin hoikka runkokin vahvistuneen kovan treenin myötä. Sama tahti kun jatkuu niin jatko seuraa itsestään. Ennemmin tai myöhemmin tuollaisen ison miehen joku iso organisaatio poimii. Ei noita isoja poikia liikaa kuitenkaan ole. Menestystä Vänttiselle!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Livenä tulee ihan orkkis selostuksella

WHOU! Mulla on elisa viihde paketti kaapeli verkossa pitääpi katella miten sen saa siihen homattua.

15€/kk ei paha.
Ostan kyllä kaikki UFC DVD:t aina myös.

Houston Alexander vois olla sopiva vastus Marcukselle.. Tyylillisesti ois varmasti sopiva. Tosin en tiedä kuinka Houston osaa itsensä hinnoitella, koska taitaa kumminkin olla kovin tunnettu ja pidetty sielläpäin vaikkei ihan kärkipään ukko ookkaan.

Ja ajatusleikkinä jos Houston tänne lähtisi ottelemaan ja mikäli sikäli vielä reenaa Hit squadissa niin voisi ottaa mukaansa esim seurakaverinsa Matt Veachin, joka voisi testata vaikka Kuivasta tai Vainikaista.

Menu, elisa viihde, kanavapaketit, mtv3 kanavapaketti, tilaa.

Tilasimpa tuon.
Harmi kun ei voi tilata yksittäistä kanavaa kun noilla muilla mitään tee niin tulee aivan turhaan niistä maksettua.

Mutta jos haluaa noudattaa lakia?
Aina voi vastustaa osittain perustelematonta maksua. Se siitä, ettei mene OT:ksi.

PS. Itse maksan lupamaksua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom