mammamahanpoisto-ohjeita kiitos!

Kertokaa kuinka 35v ja 3 lasta synnyttänyt nainen saisi vatsansa timmiksi? Pari vuotta olen käynyt salilla väh 2 x viikossa ja 10kk 3-4xviikossa. Kehitys on ollu huimaa ja käsivarret ei mahdu enää mihinkään mekkoon eikä paitaan ja jalatkin on kiinteytynyt kivasti, samoin takapuoli jne. Mutta toi maha! Tuntuu että se ei ole muuttunut miksikään! Teen kuitenkin 200 erilaista vatsalihasta 3:lla treenikerralla viikossa, niitä semmosia jalkojen nostoja, 5kg kiekon siirtelemistä puolelta toiselle puoli-istuvassa asennossa, penkillä selällään jalkojen ylös-alas-liikettä, perinteistä vatsalihasliikettä vinopenkissä... Mutta löllö on ja pysyy. En ole varsinaisesti laihduttanut, mutta syön kohtalaisen terveellisesti kuitenkin. Herkuttelupäivä on yksi tai kaksi viikossa jollon tehdään ite pizzaa ja syön puol purkillista ben&jerryä, ei juur muuta. Ärsyttää tosi paljon kun olen mielestäni muuttanut elämäntapani tosi hyviksi ja treenaan täysillä salilla minkä lisäks kerran viikossa juoksen/pyöräilen tms aerobista + kohtalaisesti hyötyliikuntaa koiran kanssa ja muutenkin. Turhauttavaa!!!:wall:
Auttakaa!

Ensinnäkin onnea kolmesta lapsesta ja säännöllisestä treenamisesta! Vatsalihasliikkeistä: onko ohjelmassasi syviä vatsalihaksia ja keskivartalon hallintaa/korsettia vahvistavia liikkeitä? Eli esim. hoover eri muodoissaan ja erilaiset kyykyt! Itse huomasin lasten jälkeen, että nimenomaan syvät vatsalihakset saivat hittiä ja olivat heikot. En tiedä sun mittoja, mutta timmi vatsa vaatii usein dieettiä, pelkkä liikunta tuo tuloksia hitaasti, jos vyötärön päällä komeilee rasvakerros.

Maha ei ole muuttunut miksikään?! Mikä on vyötärönympärys? Entä painoindeksi? Kehon rasvaprosentti? Kokeile gluteenitonta ruokavaliota. Vilja turvottaa ja pöhöttää monia. Juothan riittävästi? Nukutko? Kolmen lapsen äiti potee ehkä myös sellaista stressiä, joka kortisolin takia jumahduttaa läskit mahaan... Mä kokeilisin myös vatsalihasliikkeiden vähentämistä.

Kiitos vastauksista!
No on se vatsa muuttunut sen verran, että siinä näkyy ylhäällä semmosta "keskiviivaa" mitä ei ennen näkynyt, ja läskärikerroksen alla tuntuu lihakset :D
En tiedä yhtään mitään kehon rasvaprosentista, olis tosi kiva päästä semmoseen kehon koostumusmittaukseen... Syön leipää olemattoman vähän, kaks ruisleipäpalaa lounaan yhteydessä kolmisen kertaa viikossa. Enkä oikeen muutenkaan viljatuotteita, mitä nyt joskus aamujugurtin sekaan kaurahiutaleita. Vettä juon ainakin riittävästi ja muutenkin juon kyllä runsaasti, kuutisen desiä maitokahvia/vrk (ilman sokeria), lasin appelsiinimehua ja siis vettä paljon. Ruokavalio on arkena about seuraavanlainen:
aamulla pari dl kreikkalaista jugurttia, hunajaa, soijaproteiinia, aur.kuk.siemeniä. Maitokahvia. App.mehua. ----> Voisko toi rasvainen jugge olla liikaa..?
treenin jälkeen palautusjuoma maitoon (ehkä 3dl maitoa) ja ehkä banaani.
lounas yliopistolounas (kasvis), pari ruisleipäpalaa, reilusti salaattia. Kahvia kermalla. ---> I know....
päivällinen ehkä joku salaatti missä papuja, maissia, raejuustoa, tomaattia, salaattia. Tai sit jotain lapsiperhemättöä (kasvis/kala) jos yliopistolla ollut köykäinen lounas. Mut ei mitään kovin jättiä annosta koskaan. Maitokahvia.
illalla ehkä proteiinijuomaa tai sit taas tota kreikkalaista jugurttia ja hunajaa.

Tässä se. Viikonloppusin tosiaan tulee tehtyä pizzaa ja vedettyä ben&jerry-jädeä mut vaan puol purkkia. Tosi vähän mitään karkkia tai suklaata tai muita herkkuja, ei viikottain.

Stressiä kyllä riittää monella eri elämänalueella! Mutta nukun hyvin, ja 8h/vrk on tavoiteminimi, usein enemmän.

Hmm, en edes tiedä mitä on hoover, täytyy tutustua! Teen kyl esim. semmosia vuorojalkakyykkyjä ja jotain muitakin, normikyykkyä jonkun verran ja mavea olen harjoitellut (onkse kyykky..) Mitä muuta voisi tehdä?
En ole ihan varma kuinka toi vyötärönympäryskään mitataan, mutta sain tulokseksi 89,5cm.. Ei sano mulle mitään.

- - - Updated - - -

Eiku hei, nyt kun googletin hooveria niin huomasin, että olenkin tehnyt sitä! se on kivaa.

No mä taas täällä moi... Kyllä sun vyötärönympäryksessä on kaventamisen varaa reippaastikin. Naisen "riskiraja" on 80 cm, joten jospa tavoite olis ensalkuun ainakin sen alle? Jos olisin sä, kokeilisin jättää vilja- ja maitotuotteet kokonaan pois. Eli pääasiassa söisin lihaa, kalaa, munaa ja kasviksia (+ hedelmiä), kylmäpuristettuja öljyjä ja manteleita+pähkinöitä, kookostuotteita jne paleosafkaa. Kerran viikossa vaikka se puolikas jäätelöpurkki, jos se himottaa. Ja soija pois myös, se on epäilyttävää hormonitoiminnan kannalta. Kaikki eivät tosin ole samaa mieltä ja on mullakin paikkarissa sitä, mutta vain hyvin vähän heran ohessa... Treenimäärästä onnittelut - että siis voit käyttää treeniin noin paljon aikaa isosta perheestä huolimatta!

Nyt oli pakko uudestaan mittaa tota vyötärönympärystä, mitataanko se siitä kohtaa mihin se mittanauha silleen sopivasti "asettuu" eli vyötäröltä? ELi aika ylhäältä? Olen ehkä mitannut aiemmin liian alhaalta, koska nyt sain ihan rentona :D 85 ja sit siinä asennossa missä olen normaalisti eli vähän ryhdikkäämmin niin 81.... Hmm. Perkele! Se on nyt saatava veke.
Painoindeksi on 24,9, mutta en tiedä onko sillä mitään merkitystä kun paino ei ole muuttunut yhtään minnekään vaikka läski on suurimmaks osaks muuttunut lihakseksi (muualla paitsi vatsassa :wall: )

M-Nutrition OsmoPure 1 kg -35%
Mulla on myös aika etupainoinen ruumiinrakenne. Pläsääkin on, myönnetään. Sitä koitan tässä sulatella, mutta ei mulla ole asian kanssa mikään kiire tai pakkomiellettä. Lähinnä vitutuksensekaista ihmetystä aiheuttaa tämä möhömaha, joka on mamma- tai vanhempi voimanostaja-tyylinen. Painoindeksi mulla keikkuu just siinä normaalipainon ja lievän ylipainon rajaseudulla. Vyötärönympärys on silti jäätävää luokkaa.
Olen tosin olemassaankin notkoselkäinen, en tiedä saisiko ahkeralla mavetuksella selkää oikaistua yhtään. Vatsalihaksia treenaan pari, kolme kertaa viikossa. Nyt keksin juuri salilta sellaisen vatsarutistuslaitteen, johon laitetaan lisäpainoja. Sen otin ohjelmaan mukaan. Lisäksi olen huomannut, että kaikki ne syvemmät vatsalihakset ei olekaan kovin häävissä kunnossa, eli olen nyt alkanut niitä rääkkäämään. Siinä menee tietysti aikaa ennenkuin tuloksia näkyy, mutta toivottavasti niitä tulee näkymään.
Mulla on sama juttu kuin aloittajalla, eli kyllä sinne vatsaan jotain on tarttunutkin, kun siinä keskellä näkyy sellainen himmeä viiva nykyisin. En vaan minäkään tiedä, millä tästä möhöstä hankkiudutaan eroon. Parhaita vatsalihas- ja erityisesti syvien vatsalihasten treenivinkkejä kaipaan minäkin. :)
Mulla on salikertoja viikossa yleensä 3. Ne vatsat sitten joka treenin päätteeksi. Usein tulee lopuksi hinkattua crosstrainerissa tai kuntopyörällä vauhdikkaasti 20-30min ja lisäksi käyn 1-3x viikossa hölkkä&kävelylenkillä n. tunnin verran.
Tosiaan muutama viikko sitten keksin kolme uudistusta; jätin vehnäjauhot pois, löysin sen lisäpaino-vatsarutistuskoneen ja keksin syvät vatsalihakset. Tuloksia odotellaan ja lisävinkkejä otetaan vastaan. Tsemppiä aloittajalle ja kaikille muillekin möhömahoille! :dance2:

Paljonko adalmiinalla oikein on tunteja vuorokaudessa, kun treenaa ja käy yliopistolla ja hoitaa kolme lasta ja nukkuukin vielä 8 tuntia??!! :wtf: wautsi!!
Mulla on myös mahaongelma; läsä ei tasan lähde tosta mahan päältä...

MUTTA siis, Mopsi puhu tuolla asiaa noista viljoista, mä olen kans ne jättänyt pois, samoin kaikki "turhat" hiilarit (suklaa EI OLE TURHA.. eiiiipä!!) pois. En esimerkiksi oikein ikinä juo mitään tuoremehuja. Mutta mä elänkin puoliksi karpaten ja puoliksi suklaata vedellen... Älä suotta kammoksu rasvaisia juguja, keho kuitenkin tarttee myös sitä rasvaa ja se pitää kylläisenä pitkään.

Tota on muutkin ihmetelleet, enkä tiedä muuta syytä kuin mies joka mahdollistaa salillakäymisen olemalla lasten kanssa sen about puolitoista tuntia esim illalla tai viikonloppuna. Usein käyn kyllä salilla meno- tai paluumatkalla kun vien lapsen päiväkotiin joka on ihan salin vieressä ja köröttelen siitä sitten sen 50km yliopistolle tai takas.. Jostain se aika vaan kummasti löytyy kun on kehittäny tämmösen pakkomielteen käydä siellä salilla nelisen kertaa viikossa! Heti jos tulee taukoa niin aika alkaa kummasti olemaan kortilla :D
Ja joo, olen huomannut että toi jugurtti-hunaja-siemenet-soijaisolaatti-setti pitää hyvin kylläisenä ja siks suosinkin sitä aamupalana. Ne taitaa vaan olla niitä PAHOJA KOVIA rasvoja?!? Ja leipäähän en tosiaan syökään kuin siellä yliopistolla palan tai pari, sekin ruista. Mutta voilla.. Ja kahvi edelleen siellä kermalla.. Huoh.

Hunaja on terveellistä, samoin siemenet ja pähkinät ja sen sellaiset. Soijasta vissiin ollaan montaa eri mieltä.
Itse en pidä mitään rasvoja pahoina ja vaarallisina PAITSI kaikkia kevyttuotteita! En kertakaikkiaan suostu käyttämään mitään kevyt- tai lighttuotteita, koska ne on niiiiiin keinotekoisia ku olla vaan voi. Multa löytyy kotonta rasvoina kylmäpuristettuja kookos-, oliivi- ja rypsiöljyjä sekä tietenkin VOITA. Ja sitten kohtuus kaikessa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom