Mallikurssi - mennäkkö vai eikö mennä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hubbari
  • Aloitettu Aloitettu
Ok, elikkäs tilanne on tämä: Pari kuukautta sitten meikä ''bongattiin'' (istuin penkillä ja joku henkilö tuli juttelemaan) malliksi studiokuutiolle (studiokuutio.fi). Henkilö kysyi, että kiinnostaisko meikää mallintyöt, kun seuraavana päivänä olisi kuvauksia jossain autiolla kartanolla. Olin tuolloin Oulussa, eikä ollut oikein mitään erikoisia vaatteita mukana joten ko. henkilö suostui ostamaan minulle vaatteita jos suostuisin. Tilanne oli kuitenkin niin uusi ja epäuskottava, joten luonnollisesti kieltäydyin. Tämä henkilö lätkäisi kuitenkin yrityksen käyntikortin käteeni ja käski ilmoittelemaan seuraavana päivänä. Hotellilla tarkistin nuo nettisivut ja ne näyttivät ihan luotettavilta joten soitin tuonne seuraavana päivänä ja hän otti yhteistietoni.

Tänään minulle sitten soitettiin, ja kyseltiin olenko tulossa tänä viikonloppuna (la-su) kurssille joka järjestetään tuolla kartanolla. Olin vähän epävarma, joten hän aikoi soittaa minulle vielä huomenna uudestaan. Mitäköhän tässä nyt pitäisi tehdä... majoittuminen oulussa kuitenkin maksaa eikä yritys kuulemma ole innokas maksamaan majoitustani. Henkilö mainitsi myös, että mallin työ on raakaa = olet 1-2 päivää kuvattavana jollekkin yritykselle, saat palkkioksi ~2000€, mutta kukaan ei palkkaa sinua seuraavaan vuoteen koska olet ollut jollekkin yritykselle mallina.

Tuosta kuvauskurssista itselle käteenä jäisi mallikansio, jolla voin hakea töitä. Itseäni kiinnostaa enemmän kehonrakennus (ja ehkä näytänkin jo vähän kehonrakeltajalta, ainakin toivon niin:D), joten en tiedä miten hyvin itse saisin töitä. Ko. henkilö kuitenkin mainitsi Miké Sirenin, joka hoitaa about 75% suomen fitness/kehonrakennus- kuvista? Tämä kurssi kuulemma antaisi vähän pohjaa...

Lähteäkkö tässä vai eikö..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulostaa ihan helvetin hämärältä! Vai että kertakäyttömalli?! Autio kartano... Eiväthän nuo nettisivut edes toimi? Mikäs trolli tämä nyt on...

Osoitehan ois studiokuutio.COM ;). Tuossahan tuo ois lenkkireitin varrella, vois käydä joku ilta vakoileen :D.

Niin, siis ilmeisesti sinua pyydettiin valokuvauskurssille olemaan ilmaisena mallina kurssilaisille. Et saa mallikansiota, vaan kurssilaisten ottamia kuvia sinusta, joita voit tietysti laittaa mallikansioosi. Ammattilaatua ei ehkä voi olettaa?

Jos malliksi haluat, mene mallitoimistoon näyttämään naamaasi. Tuohan ei taida mallitoimisto olla, vaan malliksi kuvauskurssille saa mennä "aivan kuka tahansa, vauvasta vaariin". Ainakin sivujensa perusteella.

Näitä kusetuksia on ainakin jonkinverran, joten kannattaa olla tarkkana.

Tyypillinen vedätys menee kutakuinkin näin:
Rekrytoijat metsästävät erityisesti naiiveja teinityttöjä ja nuoria naisia, jotka haaveilevat mallin urasta. Ensin imarrellaan jossain yhteydessä, että sinussa on malliaineista ja tuu meille mallikurssille sekä kuvaamaan mallikansio, jotta pääset alalle. Myöhemmin lyödään lasku käteen itse kurssista tai vaaditaan maksua niistä valokuvista, jotka siellä on otettu ("kurssi on ilmainen, mutta mallikansion kuvat maksaa") eikä mitään työtä ole todellakaan luvassa.

Kysy siis tuolta sinulle käyntikortin antaneelta häiskältä (sekä itseltäsi), että mitä tuo firma hyötyy tästä mallikurssista. Siis mistä he saavat rahaa, että sinä käyt siellä kuvattavana? Ilmaiseksihan nää ei pyöri, vaan joko olet itse ilmainen malli joillekin maksaville asiakkaille tai sinun odotetaan maksavat jotain palvelusta.

Tosiaan studiokuutio.com se on. Ja kyllä, tätä vähän epäilinkin. Kuulostikin vähän liian hyvältä :D Aloin tässä vähän funtsimaan ja tulin päätökseen etten lähde...

castingcouch.jpg

Eipä muuta

Jannelta kyllä päivän paras juttu:D

Itse asiaan nii samaa mieltä kuin edelliset. Nuo eivät todellakaan ole ilmaisia eikä noista todellakaan saa mitään 2000euroa. Pitäisi olla hieman nimeä jotta saisit kunnolla rahaa. Jos malliksi haluat niin muutto stadiin ja menet paparazziin tai johonkin vastaavaan käymään. Älä ainakaan mihinkään pikku mestaan mene. Ne ei saa mitään järjestettyä. T: Mallin poikaystävä

Kuulostaa enemmän CastingCouch-setiltä. Veikkaisin, että haluaa a) laittaa peniksensä sinuun b) saada rahaa.
Suomessa on pari kolme kunnollista mallitoimistoa eikä ne taida hoitaa asioita noin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom