Malesia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos :)

Luetelkaa vielä jotain (halpa)lentoyhtiöitä, joilla pääsee lentämään Singaporen ja Malesian väliä sekä Malesian sisällä.
AirAsiaa suosittelen minäkin. Kl:stä pääsee helposti ja nopeasti lentämällä langkawille, hintakaan ei ollut paha. Langkawilla suosittelen käymään babylon nimisessä baarissa. Huippu mesta! :) Eli se on siellä pantai cenagin alueella, jonka itse ainakin totesin mukavaksi alueeksi saarella. Halpa guesthouse on siellä gecko, mutta se on yleensä aika täynnä.

Mikäs se Thaimaan saari on, jonne tehdään Langkawilta paljon venereissuja? Tietty niitä voi olla useampiakin, mutta ehdotelkaa nyt jotain, jossa on jotain "elämää".

Kokemusta kannattaisiko mennä langkawille bussilla tai junalla kuala lumpurista? Lentämällä oon menny jo kerran ja nyt ei olis niin kiire, niin vois muitakin vaihtoehtoja kokeilla.

Kokemusta kannattaisiko mennä langkawille bussilla tai junalla kuala lumpurista? Lentämällä oon menny jo kerran ja nyt ei olis niin kiire, niin vois muitakin vaihtoehtoja kokeilla.

Itse tUli rykäistyä langkavilta kuala lumpuriin bussilla. Pitkäänhän siinä menee. Muistaakseni aamulla aikaisin lähdin hotellilta ja myöhään illalla olin lopulta kuala lumpurissa hotellissa. Kannattaa varmistaa, että ehtii langkavin lautalle. Itsellä ei ole mitään hajua, että milloin lähtee viimeinen lautta, mutta jos siitä myöhästyy, niin enpä tiedä, että missä voit yöpyä jne.

Mitenkäs tuo opiskelu malesiassa? Olisi tarkoitus mennä yhden koulutoverin kera malesiaan vaihto-opiskelemaan 4 kuukaudeksi konetekniikaa. Onko kukaan käynyt nuissa merkeissä? Tietäisi mitä odottaa :)

Mikäs mahtaa olla elektroniikan hintataso KL:ssa? Lähinnä kiinnostaisi kamerat ja objektiivit. Kannattaako mielummin ostaa Singaporesta tai Bangkokista?

opiskelu malesiassa

Mitenkäs tuo opiskelu malesiassa? Olisi tarkoitus mennä yhden koulutoverin kera malesiaan vaihto-opiskelemaan 4 kuukaudeksi konetekniikaa. Onko kukaan käynyt nuissa merkeissä? Tietäisi mitä odottaa :)

MOi,

Mä meen ite opisklemaan University of Malayaan yhdeksi lukukaudeksi nyt syksyllä Asia Exchangen kautta. Halpaa oli ja haku kävi tosi nopeest ja helposti. :)

http://www.asiaexchange.org/fi/

Osaisko kukaan suositella halpaa ja siistiä hostellia kuala lumpurista? Sais olla suht lähellä torneja, esim jostain bukit bintangista.

Osaan. Yövyin just huhtikuussa ihan kivassa hostellissa Bukit Bintangin alueella. Kyseessä on Red Palm Hostel, jonka varasin www.hostelworld.comin kautta.

Hostelli sijaitse Bukit Bintangin alueella ja yhden huone maksoi 55 MYR sisältäen tuulettimen, nettiyhteyden, pyyhkeen, aamiaisen ja jaetun kylpyhuoneen. Hostelli ei ollut ulkoiselta olemukseltaan mikään häävi ja sisältäkin vähän rönsyilevä sekä pölyinen, mutta jotenkin hostelliin sisäänastuessa tuli heti hyvä tunnelma. Hostellihuone oli kaikessa vaatimattomuudessa melko viehättävä ja siisti. Omistaja (Sofia) oli todella auttavainen, sydämmellinen ja mukava.

Aamupala sisälsi muroja, paahtoleipää, kananmunaa, banaania, vesipullo ja kahvia/teetä. Hostellin tapoihin kuuluu, että vieraat ottavat aamupalan itse keittiöstä ja tiskaavat astiat ruokailun jälkeen. Hostellin jääkaappiin sai laittaa omia eväitä. Yhteismajoitushuoneissa asuville oli jonkinlaiset omat lukolliset kaapit olemassa.

pakkis6.jpg pakkis9.jpg pakkis7.jpg
pakkis8.jpg 2-5.jpg pakkis4.jpg
pakkis1.jpg pakkis2.jpg pakkis3.jpg
pakkis5.jpg

Liitteet

• 2.jpg
    2.jpg
    286 KB · Katsottu: 497
Kiitoksia vastauksesta! Hyvät arvostelut saanut tuolla hostelworldissä, joten jos ihmeempiä ei satu niin tonne me mennään. Tosi hyvällä paikalla ja banaaneista sekä kananmunista plussaa aamupalalla! Yleensä vaan paahtoleipää ja marmeladia :D

^

Ei ole, mutta vaikuttaa kalliilta, jos katsoin oikein hinnan (eli yli 3000 euroa).

Itse tein samanlaisen reissun huhtikuussa ja noiden paikkojen lisäksi pistäydyin vielä Thaimaan Koh Lipelläkin. Eli Hki-Singapore-Kuala Lumpur-Langkawi-Koh Lipe-Langkawi-Kuala Lumpur-Singapore-Helsinki. Tossa oli kyllä osittain vähän turhaa sahaamista muutamien paikkojen välillä, jotka nostivat vähän turhaan noita matkakustannuksia, mutta tulipahan tehtyä.

Matkat maksoivat noin 750 euroa ja hotellit/hostellit noin 550 euroa. Olin yksin liikenteessä, eli kukaan ei jakanut hotellikustannuksia.

Matkapäiväkirjaa voi käydä lukemassa: http://www.varsinainensekametelisoppa.blogspot.fi/2012/07/matkapaivakirja-singapore-malesia.html

Valitettavasti tuolla blogissa ei ole reissukuvia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom