Makwan Amirkhani

Komppaan tässä Jannea selkeästi muutamassa kohdassa, joskaan harvoin haen omaan työhöni ohjeita suoraan Pakkikselta :) Rahaa on laitettu haisemaan jo elämän muilla osa-alueilla ja pankinjohtaja lienee sitä mieltä, että sitä oli syytä kantaa takaisin pankkiin, ei sieltä pois. Tämä ei tässä kohtaa tule olemaan ratkaisu muutenkaan vaan viisasten kiveä etsitään muualta. Vapaaottelu on urheilua ja urheilulliset arvot edellä mennään. UFC on vahvasti kaupallinen ja äärimmäisen tuotteistettu toimija, joten on selvä että myös näillä asioilla on painoarvoa. Painoarvoja en numeroina osaa nyt arvioida, mutta sen verran osaan tässä vaiheessa sanoa että oma aikaisempi arvio ei ole ollut oikea.

Managerointi on puhtaasti tulosurheilua eli tuloksilla mitataan onnistumisia. On taatusti monta tapaa saavuttaa haluttu lopputulos ja liikkuvia osia on monta. Päivän kunto ja valittu strategia vaikuttavat usein merkittävästi onnistumiseen. Ympäristötekijät rakennetaan usein vuosien työllä ja tässä kohtaa länsinaapurin ukot ovat tiettyjen toimijoiden osalta edellä. Ja jos kollega painaa takarivistä ohitse, niin ei auta kuin onnitella ja yrittää oppia uutta. Kilpailu tuo tunnetusti tehokkuutta ja kyllä suomalainen tarvittaessa tappionkin kestää kunhan ei tule ruotsalaiselle :) Isompi pykälä on vahvasti silmässä ja hommat jatkuu monella rintamalla. Ensimmäinen konkreettinen askel saadaan virallisesti astua jo lähipäivinä. Urheilijoiden tason suhteen meillä on niin hyvä tilanne, ettei kansainvälisten sopimusten saaminen pitäisi olla ainakaan siitä kiinni.

Mullakaan ei ole tapana jaella managerointitipsejä foorumeilla. Nyt vaan sattui olemaan aihe mitä mä oon miettinyt parikin päivää ja sattui kohdalle ennen kun tavattiin naamatusten. Ja tiedä sitten olisko tullut mieleen tai puheeksi naamatusten. :D

Kuten sanoin, niin sä oot tehnyt eittämättä parasta jälkeä manageroinnissa täällä Suomessa. Oot saanut luotua jätkille ansaintamahdollisuuksia sponsoreiden mudoossa ja hankittua hyviä otteluita hyvissä illoissa. Siitä iso peukku. Oot myös mun kirjoissa ensimmäinen tai aiankin ensimmäisiä oikeasti managereita. Ei kaveri joka jeesaa eikä valmentaja joka hankkii matseja vaan manageri joka hoitaa asioita. :)

EHkä yhteistyö kansainvälisen toimijan kanssa voisi tuottaa helmiä. Teitenkin siinä pitää pitää mielessä se miten tämä toimija arvottaa SUomalasiet ottelijat ja mitä se vaatii... Ei varmasti ole helppoja asioita. Enkä usko, että esimerkiksi minusta olisi siihen pitkässä juoksussa. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy sanoa, että olen Makwanin puolesta pirun iloinen. Hienoa, että hän pääsee UFC:n! Yhtä hienoa olisi ollut, jos joku toinen suomalainen olisi sinne päässyt. Ihan sama kenen sinne pitäisi päästä, sitä on turha kitistä. Sitten vaan managerihommat kuntoon, jos se siitä on kiinni. Outoa tuollainen käytös, että jotenkin Makwanille ollaan katkeria, eihän se hänen vika ole jos sopimusta pukkaa. Kaveri on koko ikänsä treenannut ja on ollut aina todella viihdyttävä ottelija joka on saanut hyvän managerin, niin mitä väärää hän on tehnyt?! Ei se ole keneltäkään pois, jos hän saa sopimuksen.

Kun kuulin, että hän sinne pääsee, niin heti tuli sellainen fiilis, että nyt nähdään kunnon meininkiä ja show on kohdillaan. Ei lähdetä anteeksi pyytelemään vaan tuodaan pisteet himaan ja Suomea tunnetuksi. Uskon, että Makwan saa hyvin nimeä omalla tyylillään. Ja jos käy niin, että ei pärjää, niin sitten muistetaan myös tsempata eikä haukuta kaveria pitkin nettiä rillit huurussa.
 
Käynyt muutaman kerran salilla ja ihmettelee miksi ei nosteta jalustalle jokapaikassa? Noh, ihan sama mulle mitä kulisseissa oikeasti tapahtuu.
Maku nyt on taas saanut sen tarvitseman huomion, toivottavasti vaan ei käy niin kuin viimeksi suuren media hässäkän/uhoamisen jälkeen Wardin kanssa, eli itketään matsin jälkeen häkin reunalla kuin tytöt.
Jos ei pysty lopettamaan Oglea ekassa erässä, niin tulee takkiin. Toivottavasti olen väärässä.
 
Shots fired! Saippuaooppera jatkuu, Makwan ihmetteli FFG:n meininkiä, FFG ihmettelee Makwanin meininkiä. Sivusta seuraten homma on kyllä monilta osin kevyesti erikoista, puolin ja toisin. Mutta hyvä, että puheenaiheita riittää.

En tiedä oliko tahallista vai tahatonta, mutta itse haistin FFG:n puolelta hieman vittuilua tuossa jutussa. Muun muassa helmet "Kyyti on kylmää" ja "Egot on isoja"?!? Ei näillä puheilla mitään rauhaa kyllä rakenneta, vaan oliko se tarkoituskaan?
 
Makwan on muuten edellä aikatauluaan. Tämä julkaistiin siis vuonna 2012 ja herätti pakkiksellakin kommentteja että aikataulu on turhan optimistinen.

FightSport.fi TULEVAISUUS TUTUKSI, osa 4: Makwan Amirkhani - FightSport.fi

Millaiset tavoitteet sinulla on?

- Olen nyt 23. Olen päättänyt, että UFC:ssä olen 27-28 -vuotiaana. Oikeastaan en muuta kaipaa kuin sitä nyrkkeilyosaamista, sitten painelen pitkälle. Uskon, että kun saan kokemusta ja näyttöjä matseista lisää, olen kiinnostava ottelija muillekin kuin suomalaisille.
 
Makwan Amirkhani
With king Alex

10940581_10152955488018886_4346538611687492257_n.jpg
 
Itse aion kannustaa vain sen takia, että suomalaisten lajitovereiden ja valmentajien jne mieliala kohentuis kun onnistumisia tulee. En välitä makwanista kyllä, enkä ole jaksanut miettiä miehen persoonaa ikinä. Mutta tuon alussa mainitun seikan takia ei haittais vaikka miehestä tulisi VUOHI. Se ois hienoa, ja sen jälkeen olisi hienoa varmaan nähdä sen kaatuminen. Toivotaan nyt kumminkin että tää "suomalainen tuote" näyttää edistysaskelia!!! Aivan sama sille persoonalle, tai showpersoonalle. Itsehän en alkaisi rahan toivossa pelleksi. Halveksun sitä siinä mielessä, vaikka sellaista on myös kiva viihteen kannalta katsella. :)
 
Aina puhutaan Makun showmeiningistä, mutta tän matsin alla mies on ollut kyllä aivan unessa. Odotin kunnon mediamylläkkää, puoliväkisin rakennettua biiffiä vastustajaa kohtaan ja jopa myötähäpeän puolelle lipsahtavia uhoiluvideoita. Onko sitä treenattu vaan niin kovaa, ettei oo ehditty promoamaan tulevaa koitosta?
 
Toivottavasti on, sillä muuten ainakin tulee tukkapöllyä ja Mr.Finlandeihin ei ole enää naamataulun puolesta asiaa! Olishan se hyvä jos joku Suomalainen pärjäiskin UFC-häkissä!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom