Makwan Amirkhani

Minne jäi se Maku, joka hävisi arvokkaasti 3 erää Edson Barbozaa vastaan? Sitä Maksamia ei ole nähty ennen tai jälkeen kyseisen illan.
On eri asia lähteä häviämään kunniakkaasti kuin hakemasan näyttävää 1 erän voittoa.
Edit: ofotin että olisi odottanut toisen hyökkäämistä alasviennillä, bravuuri helpompi tehdä puolustustilanteesta. Mitään hätää pystyssä ei olisi ollut. Tiedä sitten olisiko erät menneet vihulle mutta..
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös huippu-urheilussa vapaaehtoisesti alisteta oma harjoittelu ja tavallaan pitkälti koko elämä ulkopuolisen valmentajan kontrollin ja määräysvallan alle. Valmentaja saa siitä palkkaa että toimii objektiivisena päätöksen tekijänä että kuinka ja miten ja milloin treenataan. Olenko ymmärtänyt oikein että Makwan ei ole vuosikausiin tällä tiellä ollut, ja kun on itse itsensä päävalmentaja ottaen vain pikkuleirityksinä ikäänkuin vain oppia ja apua muilta, niin huippuvire jää löytymättä? On kyllä jännä, että miksi tälleen menty ja tähän tultu. Kyllä huipulle päästäkseen ja siellä pysyäkseen lähes kaikki tarvii ihan perinteisen valmennus suhteen. Itsensä kanssa on liian helppo luovia ja liukastella ja tehdä miten milloinkin huvittaa.
 
Mikäli Maku olisi oikeasti uskonut omiin mestaruushaaveisiin, olisi hän lähtenyt jo ajat sitten treenaamaan ulkomaille jollekkin huuppu salille. Hänellä on ollut siihen mahdollisuus taloudellisesti. Vaikka hän on mestaruudesta uhonnut, niin teot ei ainakaan ole olleet sen suuntaisia, että oikeasti olisi ollut valmis tekemään töitä sen saavuttamiseksi. Mutulla sanoisin, että yleensä pienten vapaaottelumaiden huiput lähtevät hyvin nopeasti Jenkkeihin treenaamaan ja täten pyrkivät lunastamaan koko potentiaalinsa. Makulle ei tämä kuvio ole kelvannut vaan perusti oman salin Raisioon ja jatkoi siellä harrstelemalla vapaaottelua omalla mukavuusalueellaan.

Toisaalta Makwan on pysynyt hyvin leivässä tälläkin systeemillä ja kaikki mahdollisuus tehdä taloudellisesti hyvä ura muillakin avuin kuin ottamalla nyrkkiä suuhun. Hänen valitsemansa tie on täysin ymmärrettävää eikä sitä kuuluisi kritisoida, ellei puheet olisi olleet noin suuria.
 
On niitä huippu-urheilijoita muutama jotka vastaavat itsensä valmennuksesta mm. Tero Pitkämäki teki näin viimeisinä vuosinaan. Mutta aika marginaalinen osa, Terokin oli jo varmasti runsaasti hankkinut tietotaitoa valmennuksesta tähän mennessä.

Makulla olis ilmeisesti ollut Irlannissa ihan hyvä paikka jatkaa ja tuolloinhan näytti vielä siltä että kehitystä tapahtui ja Kavanaghkin vaikutti pitävän Makusta.
 
Paljon on puhuttu Makun kunnosta, mutta vähemmän siitä, että jotenkin mies turhautuu jos ei homma lähde pelittämään. Mieleeni jäi matsista valmentajan? huuto 2. erän alkupuolella, kun Maku jäi alle, että " ei alistuta tähän". Tämä sama turhautuminen jäi jo mieleen aikanaan Cagessa Wardia vastaan, jossa Maku turhautui selkeästi, kun kaveri ei jäänyt mihinkään lukkoon ja hävisi matsin.

Kuntopuolen lisäksi miettisin Makun leirissä, olisiko tässä paikka vaikkapa urheilupsykologille, jonka kanssa löydettäisiin enemmän resilienssiä niihin tilanteisiin, kun homma ei kulje Makun käsikirjoituksen mukaisesti.
 
Mikäli Maku olisi oikeasti uskonut omiin mestaruushaaveisiin, olisi hän lähtenyt jo ajat sitten treenaamaan ulkomaille jollekkin huuppu salille. Hänellä on ollut siihen mahdollisuus taloudellisesti. Vaikka hän on mestaruudesta uhonnut, niin teot ei ainakaan ole olleet sen suuntaisia, että oikeasti olisi ollut valmis tekemään töitä sen saavuttamiseksi. Mutulla sanoisin, että yleensä pienten vapaaottelumaiden huiput lähtevät hyvin nopeasti Jenkkeihin treenaamaan ja täten pyrkivät lunastamaan koko potentiaalinsa. Makulle ei tämä kuvio ole kelvannut vaan perusti oman salin Raisioon ja jatkoi siellä harrstelemalla vapaaottelua omalla mukavuusalueellaan.

Toisaalta Makwan on pysynyt hyvin leivässä tälläkin systeemillä ja kaikki mahdollisuus tehdä taloudellisesti hyvä ura muillakin avuin kuin ottamalla nyrkkiä suuhun. Hänen valitsemansa tie on täysin ymmärrettävää eikä sitä kuuluisi kritisoida, ellei puheet olisi olleet noin suuria.

Kuullostaa loogiselta ja selittää monta asiaa.

Noin muutoin, ylivoimaisesti suurin osa urheilijoista toimii juuri noin. Treenata voidaan paljon ja kovaakin, mutta niitä askeleita, joita absoluuttisen huipun saavuttaminen edellyttäisi, ei olla valmiita ottamaan.

Kun aiemmin sanoin, että Makwanin kannattaisi ottaa mallia Robbesta ja tehdä treeniinsä muutoksia, niin jäi mainitsematta, että Robbe on aikoinaan laittanut "all in". Robbehan oli useamman vuoden silloisessa Euroopan parhaimmassa nyrkkeilytallissa(Sauerland), parhaimman valmentajan(Uli Wegner) alaisuudessa ja sai parasta mahdollista sparria. Vaikka se reissu ei kaikilta osin putkeen mennytkään, niin jätti varmasti paljon asioita (treenimetodit, tekniset jutut, taktinen kypsyys, kovuus jne.) joita Robbe edelleen hyödyntää.

Kyllä Makwanin pitäisi tehdä vastaavanlainen siirto jos haluaa kärkeä tavoittaa.
 
Mikäli Maku olisi oikeasti uskonut omiin mestaruushaaveisiin, olisi hän lähtenyt jo ajat sitten treenaamaan ulkomaille jollekkin huuppu salille. Hänellä on ollut siihen mahdollisuus taloudellisesti. Vaikka hän on mestaruudesta uhonnut, niin teot ei ainakaan ole olleet sen suuntaisia, että oikeasti olisi ollut valmis tekemään töitä sen saavuttamiseksi. Mutulla sanoisin, että yleensä pienten vapaaottelumaiden huiput lähtevät hyvin nopeasti Jenkkeihin treenaamaan ja täten pyrkivät lunastamaan koko potentiaalinsa. Makulle ei tämä kuvio ole kelvannut vaan perusti oman salin Raisioon ja jatkoi siellä harrstelemalla vapaaottelua omalla mukavuusalueellaan.

Toisaalta Makwan on pysynyt hyvin leivässä tälläkin systeemillä ja kaikki mahdollisuus tehdä taloudellisesti hyvä ura muillakin avuin kuin ottamalla nyrkkiä suuhun. Hänen valitsemansa tie on täysin ymmärrettävää eikä sitä kuuluisi kritisoida, ellei puheet olisi olleet noin suuria.
Juu onhan sekin mahdollista, että suht tyytyväisenä Maku naureskelee partoihinsa ja on onnistuneesti tehnyt huikean uran UFC ssä ilman että on ihan koko elämäänsä uhrannut urheilulle. Toki on paljon treenattu ja annettu, mutta ehkä silti haluttu elää normaalia elämää siinä sivussa ja istua kaverien kanssa riittävän paljon pitkää iltaa jne. Saanut ilmeisesti henkilökohtaisia mainos diilejäkin, ja otellut suht harvakseltaan. Varmaan halunnut kyllä menestyä niin hyvin kuin tolla satsauksella mahdollista. Ja jospa ei oo ollu mahdollisuutta/voimavaroja satsata enempää. Henkilökohtaisia murheita tai rajoitteita mitkä luonut ton kehyksen missä toiminut. Vähä tollanen onnenpoika, että liekö saa silti vielä pari matsia 🙂
 
Mikäli Maku olisi oikeasti uskonut omiin mestaruushaaveisiin, olisi hän lähtenyt jo ajat sitten treenaamaan ulkomaille jollekkin huuppu salille. Hänellä on ollut siihen mahdollisuus taloudellisesti. Vaikka hän on mestaruudesta uhonnut, niin teot ei ainakaan ole olleet sen suuntaisia, että oikeasti olisi ollut valmis tekemään töitä sen saavuttamiseksi. Mutulla sanoisin, että yleensä pienten vapaaottelumaiden huiput lähtevät hyvin nopeasti Jenkkeihin treenaamaan ja täten pyrkivät lunastamaan koko potentiaalinsa. Makulle ei tämä kuvio ole kelvannut vaan perusti oman salin Raisioon ja jatkoi siellä harrstelemalla vapaaottelua omalla mukavuusalueellaan.

Toisaalta Makwan on pysynyt hyvin leivässä tälläkin systeemillä ja kaikki mahdollisuus tehdä taloudellisesti hyvä ura muillakin avuin kuin ottamalla nyrkkiä suuhun. Hänen valitsemansa tie on täysin ymmärrettävää eikä sitä kuuluisi kritisoida, ellei puheet olisi olleet noin suuria.
Olihan se maku SBGllä ja sitä ennen Allstarsilla. Eikös Burgos farssi ollut SBG aikana? Makulla tapana syytellä muita omasta paskuudesta. Siksi on nähnyt parhaaksi pistää oman puljun pystyy, jossa hännystelijät tekee asiat hänen tahtonsa mukaan. Ei osaa yhtään mennä itteensä ja syyllinen ei ikinä löydy peilistä. Se on se Makun ongelma. Nähtiinhän se Suomen julkkisselviytujissäkin että maku ei todellakaan ole tiimipelaaja tai ota ohjeita muilta vastaan.
 
Ei kukaan lähde moittimaan (tai ainakin harva) kun Urholin nyt selittää miksi/miten hommat meni persiilleen. Kun Makwan selittää/kertoo niin pirunmoinen ryöppy. Mutta kun voittaa niin suuri osa on ihan joukoissa mukana. Ei mee jakeluun.
 
Ei kukaan lähde moittimaan (tai ainakin harva) kun Urholin nyt selittää miksi/miten hommat meni persiilleen. Kun Makwan selittää/kertoo niin pirunmoinen ryöppy. Mutta kun voittaa niin suuri osa on ihan joukoissa mukana. Ei mee jakeluun.

Koska Makwan toistaa samaa nauhaa joka vitun kerta. Monesti Urholin on hävinnyt?
 
Eikös huippu-urheilussa vapaaehtoisesti alisteta oma harjoittelu ja tavallaan pitkälti koko elämä ulkopuolisen valmentajan kontrollin ja määräysvallan alle. Valmentaja saa siitä palkkaa että toimii objektiivisena päätöksen tekijänä että kuinka ja miten ja milloin treenataan. Olenko ymmärtänyt oikein että Makwan ei ole vuosikausiin tällä tiellä ollut, ja kun on itse itsensä päävalmentaja ottaen vain pikkuleirityksinä ikäänkuin vain oppia ja apua muilta, niin huippuvire jää löytymättä? On kyllä jännä, että miksi tälleen menty ja tähän tultu. Kyllä huipulle päästäkseen ja siellä pysyäkseen lähes kaikki tarvii ihan perinteisen valmennus suhteen. Itsensä kanssa on liian helppo luovia ja liukastella ja tehdä miten milloinkin huvittaa.

Voi olla, että Makwan ei pääse huippusaleille enää. Makwan on lähtenyt monilta saleilta ovet paukkuen ja UFC:ssä on pienet piirit ja sana kiertää ja voi olla, että Makwanilla on maine vaikeana tyyppinä ja sellaisia ei haluta salille. Varsinkin tuo miten Makwan lähti Allstarsilta ovet paukkuen ja kävi tilannetta läpi julkisuudessa oli varmasti tosi huono juttu hänen maineelle. Eikös se syykin ollut siinä jokin ihan naurettava? Joku koutsi pani jotain respatyttöä jonka kanssa Makwan ei edes seurustellut?
 
Voi olla, että Makwan ei pääse huippusaleille enää. Makwan on lähtenyt monilta saleilta ovet paukkuen ja UFC:ssä on pienet piirit ja sana kiertää ja voi olla, että Makwanilla on maine vaikeana tyyppinä ja sellaisia ei haluta salille. Varsinkin tuo miten Makwan lähti Allstarsilta ovet paukkuen ja kävi tilannetta läpi julkisuudessa oli varmasti tosi huono juttu hänen maineelle. Eikös se syykin ollut siinä jokin ihan naurettava? Joku koutsi pani jotain respatyttöä jonka kanssa Makwan ei edes seurustellut?
Ymmärtääkseni Makwanilla on ihan hyvät välit SBG:hen ja coach Kavanaghiin vaikka ei siellä enää reenailekaan.

Ei siis ole joka paikasta lähtenyt ovet paukkuen.
 
Onko varmasti hyvät välit? Makwan ei ole tainnut treenata tai puhua SBG:stä enää Burgos matsin jälkeen ja tuon matsin jälkeen Makwan selitteli miten oli mennyt tankkaus pieleen.
 
Minä luulen että suurin syy sille, että Makwan ei ole treenannut pitkään aikaan muualla kuin kotisalilla löytyy hintalapusta. Nuo isommat ja nimekkäämmät tallit kuten SBG osaavat kyllä ottaa omansa. Puhumattakaan jos lähtisi ihan asumaan jonnekin jenkkeihin jotta voisi treenata jossain ATT:lla. Sillä reseptillähän se menestys melkein aina melkein tulee jos on tullakseen, mutta siinä saa myös hyvästellä ystävät ja sukulaiset, ja kaiken päälle et ole enää iso kala pienessä lammessa vaan aivan täysi riviukko ja nobody kaupungissa joka ei välitä sinusta mitään. Nythän Maku käytännössä tienaa ihan mukavasti samalla kun treenaa omalla salillaan. Rapakon takana huippusalilla taas tuon tienaamisen sijaan saa maksaa itsensä kipeäksi ja mahdollisista voittorahoistakin saa antaa ison siivun eteenpäin.

Jos minä olisin Makwan niin en taatusti lähtisi enää minnekään ulkomaille treenaamaan täysipäiväisesti ja maksamaan itseäni kipeäksi siitä, se juna on ikävä kyllä jo mennyt. On kuitenkin melkoisen epärealistista odottaa enää kuuta taivaalta vapariuran suhteen ja olen melko varma että Makwan itsekin tämän tiedostaa. Nyt jos vetäisi "all in" ja lähtisi jollekin mestareita vilisevälle salille, niin tuloksena voi hyvin helposti olla mitätön ero menestyksessä kymmenien tuhansien eurojen kustannuksella. Taloudellisesti Makun olisi melkein mahdoton voittaa tuollaisella liikkeellä yhtään mitään, nettikirjoittelijoiden respectillä taas ei ikävä kyllä makseta kasvavia sähkölaskuja.

Tekis mieli oikeastaan sanoa, että Makwan on todennäköisesti UFC-uransa aikana kehittynyt liikemiehenä enemmän kuin vapaaottelijana. Loppuelämää ajatellen ei välttämättä yhtään tyhmä asia.
 
Ei kukaan lähde moittimaan (tai ainakin harva) kun Urholin nyt selittää miksi/miten hommat meni persiilleen. Kun Makwan selittää/kertoo niin pirunmoinen ryöppy. Mutta kun voittaa niin suuri osa on ihan joukoissa mukana. Ei mee jakeluun.
Mulla on karvat noussut pystyyn Makusta jo ennen UFC -aikaa. Eka sisäänkävely minkä näin oli jo tarpeeksi. Yritin tosissaan Barbosa matsin jälkeen alkaa pitämään kaverista, jopa ennen tätä JSP matsia mulla oli pikkasen sympatiat Makun puolella. Vasta edellisessä viestissä mitään negatiivistä Makusta hahmona sanoin. Urholiiniä on kyllä haukuttu ihan pystyy ainakin Nurmageddonin puolesta, joka ketjussa täällä ja itekkin olen siihen sortunut. Olihan se ihan älyttömän näköistä se sen toiminta 2. Erässä. Mutta tässä on urheilufanina rauhoituttua, hyväksytty, ettei Jesse ole mulle mitään velkaa. Mikä mä olen häntä kritisoimaan ottelijaa, varsinkin kuin asiat selitetty puhki mediassa jo.
 
Mulla on karvat noussut pystyyn Makusta jo ennen UFC -aikaa. Eka sisäänkävely minkä näin oli jo tarpeeksi. Yritin tosissaan Barbosa matsin jälkeen alkaa pitämään kaverista, jopa ennen tätä JSP matsia mulla oli pikkasen sympatiat Makun puolella. Vasta edellisessä viestissä mitään negatiivistä Makusta hahmona sanoin. Urholiiniä on kyllä haukuttu ihan pystyy ainakin Nurmageddonin puolesta, joka ketjussa täällä ja itekkin olen siihen sortunut. Olihan se ihan älyttömän näköistä se sen toiminta 2. Erässä. Mutta tässä on urheilufanina rauhoituttua, hyväksytty, ettei Jesse ole mulle mitään velkaa. Mikä mä olen häntä kritisoimaan ottelijaa, varsinkin kuin asiat selitetty puhki mediassa jo.
Hetkonen, hetkonen, millä lailla olen haukkunut Urholinia? Minä olen Urholinin fanipoika!
 
IMO ei kyllä ole mitään asiaa enää ehtomalle huipulle, toki UFC on jo itsestään järkyttävän kova saavutus. Ottaa viimeiset rahat ja sitten jotain muuta.

Enkä nyt sanoisi kovinkaan bisnesmieheksi, yksi sali perustettu. Tiedä sitten kuinka paljon se tuloja tuo nyt ja tulevaisuudessa. Toki silloin kun tuli näyttäviä lopetuksia, pääsi mainoksiin yms. mutta ne ajat kyllä alkaa olemaan ohi.

Tämä artikkeli kyllä kertoo miksi ei kyllä myöskään itselle uppoa, toisin kuin esim. Urholin.
https://www.iltalehti.fi/kamppailul...Social&utm_source=Facebook#Echobox=1659453240
 
Tämä artikkeli kyllä kertoo miksi ei kyllä myöskään itselle uppoa, toisin kuin esim. Urholin.
https://www.iltalehti.fi/kamppailul...Social&utm_source=Facebook#Echobox=1659453240

Vähän sellaista myötähäpeä aiheuttavaa teiniuhoa, joka varmaan sitä aitoa Makua (ja sitten joku vinkannut et kantsisi pyytää anteeksi?).

 

Liitteet

  • Screenshot_20220803-200554_Chrome.jpg
    Screenshot_20220803-200554_Chrome.jpg
    112 KB · Katsottu: 170
Back
Ylös Bottom