Makuaine

"Life extension foundation"... Olen pahoillani jossei vakuuta, mutta kuulostaa niin taas yhdeltä jenkkihapatukselta.
koko tuote on yksi jenkkihapatus. saisivat pitää myrkkynsä pois muista maista. katso huviksesi tuosta sweet misery -dokumentista vaikka aineen historiaa ja minkälaisia ihmisiä siihen kuuluu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa yhdessä tutkimuksessa puhuttiin 10mg/kg eli kokoiselleni henkilölle 74 gramman aspartaamiannos voisi luoda vakavia vaikutuksia.
Toisaalta, käytän sitä ehkä 5-10g enintään päivässä. Ja en edes joka päivä, joten ei se mua todennäköisesti tapa.
Saattaa se hieman epäterveellistä olla, mutta kerran tässä vaan eletään. Maailmassa on niin monta asiaa, johon voi kuolla että tommosesta ottaisin stressiä. Ja stressikin on epäterveellistä :D

Tuossa yhdessä tutkimuksessa puhuttiin 10mg/kg eli kokoiselleni henkilölle 74 gramman aspartaamiannos voisi luoda vakavia vaikutuksia.
Taitaa olla tullut pieni pilkkuvirhe tai sitten alkaa olla suhteellisen vakavaa ylipainoa ;) : 74000mg(=74g)/10mg/kg = 7400kg

Aivan, eli aivan väärin muunsin milligrammat :D Olisi hauska tietää kuinka paljon tuosta fun lightista on aspartaamia. Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi.

Jaah, eli muutama vuotta pitäisi siitä poppsia että näkyis edes jotain.
PS, en ole itse vakuutunut että aspartaami olisi niin haitallusta kuin monet väittää.

aivomyrkky

http://forum. ufs.fi/attachment.php?attachmentid=7013&d=1209515980 (ota tuo väli pois tuosta, jos haluat lukea)

''Viiden vuoden seurannan aikana joukossa ilmeni lähes 2 000 verta muodostavan kudoksen syöpää ja noin 300 aivosyöpää. Aspartaamin saanti ei ollut millään lailla yhteydessä syöpiin. Itse asiassa aspartaami näytti jopa alentavan gliooman riskiä. Tutkimustulos viittaa siihen, että aspartaami on tässäkin suhteessa täysin turvallinen makeutusaine.''

http://www.poliklinikka.fi/?id=3928535&page=5091376

pitkäaikainen käyttö johtaa ongelmiin. tässä yksi kaveri, joka joi diettikokista useamman vuoden:
http://www.ethicalinvesting.com/monsanto/aspartame.shtml

siinä lisää ihmisten tarinoita:
http://www.holisticmed.com/aspartame/adverse.txt

Nämä linkit vaikuttavat todella asiallisilta ja luotettavilta. Diettikokistakin on moni varmaan juonnut jo useamman vuoden. Toisaalta, olen kyllä nähnyt töissäni ihmisiä ketkä pitävät kaupoissa olevia varashälyttimiä jonkinlaisina "vakoilulaitteina" ja mafia hallitsee puhelinverkkoja. Joku salaliitto löytyy varmasti tutkimusten takaa, jos ne jollain tapaa pitää aspartaamia turvallisena vaihtoehtona. Helpommin salaliiton löytää varmaan niiden tutkimusten takaa joiden tulokset puhuvat aspartaamia vastaan. Mutta sen salaliiton pystyy sitten kumoamaan sillä että illuusion kyseisestä salaliitosta on luoneet tahot jotka puhuvat aspartaamin puolesta. Häröilyksi meni tämä posti nyt sitten kuitenkin. Pointti lienee se että threadin tarkoitus oli keskustella makuaineista, ei huudella "MYRKKY", ja laittaa joku mielipidelinkki, jokatoisen postin väliin.

Kuten pekkaniska toteaa tossa että on MYRKKY keskusteluksi tämä threadi mikä ei ollut kyllä tarkoitus.
Tarkoituskeni oli ottaa esiin sen miten ihmiset maustaa lisäravinne rinksut vai maustaako olenkaan ja millä maustaminen tapahtuu.
Samalla myös hiukan vinkkiä itselleni, mutta on keskustelu ollut tosi vilkasta, loistavaa ja kiitos kaikille jolta olen saanut tietoa ja tietoa myös tästä aspartaamista. Tosin se ei varmaan isoin huolen aihe ja eikä syövän aiheuttajista suurin ole jos eka jätettäs röökit pois ja muut saasteet mitä imetään ikeniin tuolta ilmasta.
Mutta iso kiitos viellä kaikesta *kumarrus*

Entäpä, kun laittilimuja juo yli 30vuotta ? Ei kukaan voi tietää.

niinpä. aspartaami on ollut nyt 25 vuotta juomissa. muutaman vuoden päästä saadaan siis tuollaisiakin itseään 30 vuotta marinoineita henkilöitä. suomessakin on kasvamassa kovaa vauhtia aspartaamilla myrkytetty sukupolvi. jos noista sairauskertomuksista voi jotain päätellä, niin hermostolliset sairaudet lisääntyy. samoin erilaiset syövät lisääntyvät. etenkin leukemiat, lymfoomat ja aivosyöpä.

ihmisille juotetaan metanolia. sinänsä huvittavaa. asparagiinihapolla hiirien aivoihin saadaan reikiä eikä fenyylialaniinikaan kovin positiivista jälkeä saa aikaan. sitten on vielä se yksi karsinogeeni nimeltä DKP, joksi aspartaami muuttuu.

älä nyt heitä enää vettä myllyyn...

ilkka2 sanoi:
ihmisille juotetaan metanolia. sinänsä huvittavaa. asparagiinihapolla hiirien aivoihin saadaan reikiä eikä fenyylialaniinikaan kovin positiivista jälkeä saa aikaan. sitten on vielä se yksi karsinogeeni nimeltä DKP, joksi aspartaami muuttuu.

Eikä täällä ihmisille juoteta mitään: jokainen juo mitä valitsee, vesi riittää oikeasti.

Threadin nimi on Makuaine, yrittäkää nyt edes pysyä aiheessa.

Viime aikoina oon käyttänyt tuota uutta Fun Light greippiä BCAA-drinksujen maustamiseen, on kyllä hyvää. Ei oo pitkään aikaan tullut juotua Fun Lightia kun oon käyttänyt noita makujauheita. Pitää testata toi mustaherukka-makukin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom