Maksanko liikaa kannettavasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Kaverilla ois myynnissä seuraavanlainen läppäri, voi olla että muistan jotain väärin:

HP COMPACT NX 9010+opt hiiri, nokian datakaapeli ja "telakointiasema"+ muuta roipetta kaupan päälle.

Kone on muuten siisti, mutta se on kertaallleen tiputettu, ja mitä ilmaisemmin kovo on mennyt rikki...

Kaveri huutaa viittasataa, onko paljon ilmaa välissä...?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun korjautat tuon kovon(siis vaihdat) niin samaan hintaan tai jopa halvemmalla saat uuden koneen kaupasta, jossa on vielä takuukin.
Itse en ostaisi tuolla hinnalla!

Tollasen 2,5" koviksen voi ostaa kaupasta ja asentaa itse läppäriin. Eri asia on, että onko koneessa muutakin vikaa....

Tarjouksissa saa uusia läppäreitä jo 699 e eli ei ehkä kannata...

Meikä on ihan tietämätön näistä konehommista.Oon ajatellu jotain käytettyä kannettavaa jolla ei ois mulle muuta merkitystä juuri kuin toimia valokuva varastona.Siis reissussakin kun kortit on täynnä niin ne vois siirtää koneelle.Ei mikään matkalaukun kokoinen mielellään sais kuitenkaan olla.Saisko semmosen jollain sadalla eurolla?

Ilmeisesti kannettavilla on omat kovonsa?
Saan kyllä suhteilla tuon koneen kuntoon, olettaen ettei siinä ole niin paljoa vikaa, ettei kannata korjata.

Sustanooli sanoi:
Siis reissussakin kun kortit on täynnä niin ne vois siirtää koneelle.Ei mikään matkalaukun kokoinen mielellään sais kuitenkaan olla.Saisko semmosen jollain sadalla eurolla?

Ei nyt ihan satasella, jollei jostain huutonetistä tms. käytettynä löydä, mutta 200-300e hintaluokkaan saa jo P3/300, 128mb, 12gb koneen käytettynä, eräästä entisestä työpaikastani käytöstä poistettuja laitteita kaverini atk-puljussa myynnissä. Muuten ihan kivoja koneita (F-S Lifebook S4542), mutta muistia menee max 256MB :(

Andree sanoi:
Ilmeisesti kannettavilla on omat kovonsa?
Saan kyllä suhteilla tuon koneen kuntoon, olettaen ettei siinä ole niin paljoa vikaa, ettei kannata korjata.

Pöytäkoneissa 3,5" ja kannettavissa 2,5" eli tuuman verran kokoeroa.

Joo, eli äsken kävin konetta katsomassa, ja ilmeisesti kovossa on vika. Kone menee normaalisti BIOSiin, mutta ei lähde käyntiin ja kovo pitää ihme naksutusta.
Ellen väärin muista niin muistia on 512, prossun nopeus 3Ghz ja 15" näyttö, sekä rikkinäinen 40Gb:n kovo.
Mä taidan lyödä sille neljäsataa kouraan, ja sanon että ota tai jätä...

Miten pitkään kannettavaa voi pitää päällä, jos koneesta joutuu ottaa paljon tehoja irti?Ilmeisesti tuuletus on aika heikkoa noissa, vai oonko mä ihan hakoteillä?

Saako tuohon koneeseen mitenkään laitettua tota mun nykyistä pöytäkoneen kovoa masteriksi?Pakko olla joku kovo ennen kun saa uuden, tai sitten joutuu pelaamaan tällä vanhalla... :itku:

Kannattanee odottaa sitä oikeata kovoa...

Ite ostin just tossa fujitsu-siemensin C1020 kannettavan hintana 800 eskoa

aivan uutta vastaava n. vuoden vanha akku vastaa uutta ja salkku kaupan päälle.

;)

Et saa mitenkään nykyistä kovalevyäsi siihen, jollei nykyisessä koneessasi ole 2.5" paikka. Tai sitten jos hankit jonkun himokalliin usb2/firewire aparaatin, johon saa kiinnitettyä 3.5" kovalevyn, ja saat jotenkin sen kannettavan vielä moista käyttämään..

Noin satasen näyttäs kustantavan 60gb 2.5" levy (5400rpm), usb2/fw hässäkkä ei varmasti ole halvempi :)

Fujitsu-Siemens taitaa olla kovassa huudossa tässä, kun itsekkin ostin juuri Amilo M1425:n ;) Tosin kaverini mukaan (töissä kompuuteriliikkeessä) F-S:än kannettavia tulee takuuhuoltoon ylivoimaisesti vähiten. Ja F-S:än huolto on vielä käsittääkseni Suomessa; HPn koneet esimerkiksi lähtevät johonkin Belgiaan tms. huollettaviksi ja viipyvät sillä reissulla siis hyvän tovin..

Yksi juttu mikä kyllä tuossa F-S:än takuuhuoltojen väitetyssä pienessä määrässä vähän epäilyttää on On-Site takuu, kone noudetaan kotoa ja palautetaan sinne myös, joten miten kompuuteriliikkeessä edes tiedettäisiin huolto-operaatioista? :)

setae sanoi:
Yksi juttu mikä kyllä tuossa F-S:än takuuhuoltojen väitetyssä pienessä määrässä vähän epäilyttää on On-Site takuu, kone noudetaan kotoa ja palautetaan sinne myös, joten miten kompuuteriliikkeessä edes tiedettäisiin huolto-operaatioista? :)

Taitaa kuitenkin olla varaa palvella asiakkaansa melko hyvin kyseisellä firmalla... Mitä tosiaankin itsekkin olen kuullut / tiedän, niin ei nuo ihan maanantai päivän koneita oo ollunna... varsinkaan tuo hintaluokka 2000 ->

Kävin kysäsemässä tuota USB sovitinta ulkosen kovon ja koneen välille, hintaa jäis 59€.
Onko nuo sitten miten toimivia värkkejä, kun joku tossa tais vähän epäillä niiden toimivuutta. Helvetin kova hinku saada kone, eikä millään viittis venata maanantaihin, kun ei mistään löydy hyllystä 2.5" kovoja.

Kovon vaihto sai koneen taas pelittään...450eguu maksoin lopulta koneesta, tai siis maksan...Testailen konetta vielä pari päivää, ettei tule mitään yllätyksiä.
Ostin vaan nelikymppisen kovon, koska Giganttiin tulee ens viikolla 250GB USB muisteja hintaan 159€, ehkä joutuu tollasen hankkimaan :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom