Maitorahka - Edullinen proteiinipommi

Meta title: MAITORAHKA – EDULLINEN PROTEIINIPOMMI

Meta description: Parhaat maut, lisukkeet ja tipsit treenaajan arkeen.

Rahka on ihan saamarin pahaa. Ei siitä saa muulla kuin vaniljavaahdolla hyvää. Ja sit on ravintoarvot päin seinää. Ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Et ole sitten koskaan kokeillut pistää rahkaa, jotain matalahiilarista jugurttia ja vähän maitoa tehosekoittimeen jääpalojen kanssa? Siitä tulee ihan kuin pirtelöä, jossa on 1/3 hiilareita ja 2/3 proteiinia. Ei paha suhde. Vähän hedelmiä sekaan, niin suhde on 1:1 mikä on edelleen ihan hyvä välipala ja maku on entistä parempi.

Tuollaisia tulee tehtyä useampi päivässä. Kohta onkin iltapirtelön aika. :kuola:

Et ole sitten koskaan kokeillut pistää rahkaa, jotain matalahiilarista jugurttia ja vähän maitoa tehosekoittimeen jääpalojen kanssa?

Olen niin laiska, että tuosta tulee liikaa tiskiä. :jahas:

Olen koittanut sekoittaa rahkaan jogurttia -> ei peitä rahkan makua tarpeeksi. Olen koittanut myös rahkaan sekoittaa pelkkää funlight mehua, mutta tulos on ollut :urjo:

Nykyään koitan sisulla kiskoa rahkaa, jonka olen makeuttanut makeutusnesteellä ja ananaspaloilla. Tiukkaa tekee, mutta kun raejuusto tahtoo olla ainoa proteiinin lähteeni tällä hetkellä, että välillä on pakko yrittää tuota rahkaakin... :david:

Kiitos kuitenkin vinkistä. Ehkä mä kesäkuumalla koklaan.

Ennea: Koitappa laittaa rahkan sekaan jotain marjoja ja reilusti. Ja sitten vielä sekaan jotain makeutusainetta. Hyvää :kuola:!

No ehrami menee kevyesti aamulla, sehän on hyvää:) Kyl yks raikkaripurkkikin menee jos on pakko vetää, mut ei se kyl muuten uppoo. Mutta rahkan puolella ollaan.

en tiedä kauheen tarkasti näiden välisistä ravintoarvoista ynnä muusta hifistelystä mut itsellä ainakin paremmin uppoaa 250g rahkaa kuin raejuustoa..joten rahkamiehiä

Mulla menee purkki rahkaa, omena/ananas, vähän makeutusainetta ja venhäleseitä joka ilta. Raejuustoon oon ny alkanu tutustua ja ihan mukavaa sekin.

Onko kukaan koittanut yhdistää (sokeroimatonta) hedelmä-pilttiä ja raejuustoa? On muuten tautisen hyvää, härregud sentään:) eikä vissiin ole välipalana mistään pahimmasta päästä?

Täytyy kokeilla hedelmä-pilttiä (sokeroimatonta) ja raejuustoa comboa. Kuulostaa hyvältä..

Muistaako kukaan missä oli sellainen kevyt avautuminen muiden suhtautumisesta mm. rahkan syöntiin?

Kirjoittaja avautui miten porukka mölis aina et: sä vaan vedät aina sitä maitorahkaa, maitorahkaa, maitorahkaa.... tai jotain sinnepäin. Aivan loistava juttu ja duunissa on yks heepo, joka on just sellanen niin meinasin luettaa sillä sen jutun.

Kiitän mahdollisista vastauksista jo etukäteen :worship:. Yritin etsiä söörtsillä mutta kun en hirveesti muista jutusta niin aika hankalaa...

Ite en kyllä koulussa syö rahkaa, mut kotona syön. Sit sanoo et mulla on menny salillakäynti yli, koska syön rahkaa, vedän palauttavan treenin jälkeen ja käyn 4-5kertaa viikossa salilla (riippuu teenkö aerobista, jos teen niin sit 5, muuten 4)

Sillon ottaa päähän, ei sellasta jaksa kuunnella, sit vielä ihmettelee kun en juo, huhhuh.:jahas:

Monet tuntuu tota rahkaa vetävän mielellään, mutta tuli tässä mieleen, että eikös yksi litran purkki maitoa jaettuna boonuksena tasaisesti kaikille päivän aterioille, hoitais saman homman kun 250g purkki rahkaa? Kummankin proteiinihan on maitopohjaista, rahkassa sitä on ~10g/100g => 250g purkissa ~25g. Maidossa taas proteiinia on 3,8g/100g, ja olettaen että 100ml maitoa painaa aikalailla 100g, litran purkissa sitä olisi 38g.

Maistuuko rahka vaan niin hyvältä?:)

Maito on kalliimpaa, ja se sisältää enemmän hiilareita. Joskus laskenut, kumpi tulee halvemmaks Ehrmann oli havelmpaa.

Purkki rahkaa on helpompi kipata kuin litra maitoa. Rahkaa kuluu päivässä kuitenkin sen kolme purkkia ja maitoa pari litraa. Vituttaisi litkiä viittä litraa maitoa päivässä ja ai että sitä laktoosin määrää.

ite tykkään vedellä kans molempia sillon tällön :)
uppoo varmaa maito jopa paremmin välipalana ku noi ainaset mehutiiviste-ehrmannit... :o

Mut halvemmaks tulee kyllä rahkaa vetää.

nus nus. maidossa on prodea 3,2-3,3g/100g. Maitorahka tulee paljon halvemaksi. Eikä sisällä hiilareita yhtä paljon. Ja maitorahkasta helpompi vetää 25g prodea kuin maidosta. Muutama 10sek niin rahka purkki mennyt.

Back
Ylös Bottom