Maitoa dietillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ubi
  • Aloitettu Aloitettu

ubi

Eli, miten paljon käytätte maitoa dietillä? Perusmaidossahan hiilarit ovat laktoosia joka on, kuten hyvin tiedämme, sokeria. Kannataisiko siirtyä dietillä laktoosittomaan maitoon vai vähentää maidon juontia oikein rankalla kädellä ja hankkia kalsium muualta?

PS. muissa threadeissa oli mietitty samaa asiaa, mutta kunnon vastaukset jäivät puuttumaan...:(

Minä olen jättänyt maidon pois melkein tyystin dietillä. Syön kyllä maitorahkaa, mutta maitoa juon vain cheattipäivänä. En tiedä haittaisiko maito sitten paljon diettaamista, mutta minun mielestäni miinuskaloreilla on parempi saada proteiinit ja kalorit enemmän kiinteästä ruoasta. Tulee ainakin helpommin kylläinen olo.

Itsellä menee maitoa 1-2l/pvä ja en ole ajatellut tuota poistaa ruokavaliosta kun se on niin hyvää :hmmm:

Tuolla minun annostuksella tulee päivässä 33-66g proteiinia ja 50-100g hiilaria. Onko tuo sitten niin huonoa hiilaria että siinä on oikeasti joku ero dieetillä vai onko tämä hifistelyä?

Originally posted by ubi
Kannattaisiko siirtyä dietillä laktoosittomaan maitoon?

Hylamaidossa ja vastaavissa vähälaktoosisissa maidoissa laktoosi on vain suurimmalta osalta valmiiksi pilkottu glukoosiksi ja galaktoosiksi, jotka ovat myös sokereita ja ymmärtääkseni heittelevät verensokeria jopa tehokkaammin, kuin laktoosi. Eli maidon sokereita ei siis ole poistettu minnekään. Jos taas tarkoitit tuota valion laktoositonta maitojuomaa, niin siinä on muistaakseni kevyt maidon verran rasvaa, siitä on tosin osa laktoosista poistettu, mutta loput on pilkottu edellämainitulla tavalla.

Itte oon tässä nyt dietillä ja juon maitoa aamusin protskudrinkissä joku 3dl ja sit ruokatauolla tulee juotua joku 3lasia(6dl) kun ei ruoka maistu hyvälle veden kanssa :p Tietenkin rasvatonta pitää olla koska muutenhan tosta tulis kevytmaidolla jo 9dl*1,5g/100g(dl)*9kcal=121,5kcal lisää. Varmaan jätän ton maidon pois sit lähemmäs kesää, riippuen millasessa kunnossa sitä on.

Originally posted by jarkko
Itsellä menee maitoa 1-2l/pvä ja en ole ajatellut tuota poistaa ruokavaliosta kun se on niin hyvää :hmmm:

Tuolla minun annostuksella tulee päivässä 33-66g proteiinia ja 50-100g hiilaria. Onko tuo sitten niin huonoa hiilaria että siinä on oikeasti joku ero dieetillä vai onko tämä hifistelyä?

En tiedä huonoudesta, mutta minäkään en ole osannut maitoa jättää koskaan pois. Joku 2-3l päivä yleensä tulee ryystettyä - menee ihan huomaamatta pari 0,5l lasillista aina samalla kun jotain syön.

Täytyy varmaan joskus kokeilla pari viikkoa vähemmällä ja katsoa miten käy.

Itse kyllä suosittelen maidonjuonnin lopettamista dieetillä, kerää nestettä kroppaan, ja sisältää muutenkin turhia hiilareita. Myös muut maitotuotteet kannattaa vähentää aivan minimiin, jos haluaa kunnolla kiristellä.
Oma kirein kunto löytyi ainakin täysin ilman maitotuotteita.

Hyvälaatuista proteinia saa kuitenkin niin monesta muustakin lähteestä.

Originally posted by Richard75
Itse kyllä suosittelen maidonjuonnin lopettamista dieetillä, kerää nestettä kroppaan, ja sisältää muutenkin turhia hiilareita. Myös muut maitotuotteet kannattaa vähentää aivan minimiin, jos haluaa kunnolla kiristellä.
Oma kirein kunto löytyi ainakin täysin ilman maitotuotteita.
Tuolloin kannattanee varmistua sitten muuten riittävästä kalsiumin saannista. Jossain tutkimuksessa oli lähi aikoina että kalsium olisi hyväksi dietillä. Mutta muutenkin sitä tarvitsee.

Jep, dieetillä maidosta tulee jo hiilareita vähän turhalla tavalla liikaa. Aivan ehdoton itselläni on tosin kaseiini, esim. Fast Protein 95, joka on kuivapainostaan käytännössä pelkkää proteiinia. Yleensä sekoitan aamulla puuronpuolikkaan sekaan ja juon illalla sellaisenaan.

Jos joku ei siis vielä tiedä, kaseiini on siitä loistava proteiini että se imeytyy huomattavasti hitaammin ja pitää aminot verenkierrossa PALJON pidempään kuin muut proteiinilaadut. Very anti-catabolic. Yes.

Ahaa...
Dieetillä siis kannattaa proteiinit ottaa vain kananmunan valkuaisista , lihasta ja jauhoista..? Itse kun olen raejuuston suurkuluttaja ja rahkaakin menee muutama purkki viikossa. Kalsium täytynee ottaa purkista? Maitoa en muutenkaan juo kun siitä tulee niin paljon kaloreita eikä maha täyty.
Kaikki jogurtitkin on vissiin sitten kielletty :( ? Kun tykkään niin tuosta valion vähäkalorisesta makeutusaineella makeutetusta jogurtista. Kuis tässä nyt enää pärjää...

Raejuustossa ei oo hiilareita niin kauheesti verrattuna protskuun kun esim. rahkassa on joku 1/3*protskun määrä hiilareitan ja raejuustossa parhaimmillaan hiilareita on 1/9*protskun määrä. Mutta raejuustossa on kyl sit suolaa liikaa.

Flex joulukuu 2002 by Lyle McDonald

Uusi tutkimus antaa osviittaa että maitotuotteita voi käyttää dieetillä

1. Tutkimuksen mukaan rasvasolujen kalsiumtasot säätelevät osaltaan aineenvaihduntaa

2. Mitä suurempi kalsiumtaso rasvasolussa sitä parempi rasvanpalaminen

3. Maitotuotteista saatu kalsium nostaa rasvasolujen kalsiumtasoja

4. Jostain monimutkaisista hormonaalista syistä lisäravinteena nautittu kalsium laskee rasvasolujen kalsiumtasoja

Tässä pääkohdat jutusta vapaasti suomennettuna, uskokoon ken tahtoo

Originally posted by Trinity
Ahaa...
Dieetillä siis kannattaa proteiinit ottaa vain kananmunan valkuaisista , lihasta ja jauhoista..? Itse kun olen raejuuston suurkuluttaja ja rahkaakin menee muutama purkki viikossa. Kalsium täytynee ottaa purkista? Maitoa en muutenkaan juo kun siitä tulee niin paljon kaloreita eikä maha täyty.
Kaikki jogurtitkin on vissiin sitten kielletty :( ? Kun tykkään niin tuosta valion vähäkalorisesta makeutusaineella makeutetusta jogurtista. Kuis tässä nyt enää pärjää...

En usko että parista raejuustopurkista niin haittaakaan olevan, jos dietti muuten kunnossa.
Mutta vähäkalorisesta jogurtista tulee akkiä hiilareita, kun näissä kaikissa Valion rasvattomissa oli n. 7gH/100G.
Tarkoitin tuossa jutussani lähinnä sitä, että jos haetaan ihan maksimaalista kireyttä, nesteetöntä lookkia esim. kisoihin.
Johon naisten ei todellakaan kannata pyrkiä.

Mutta suolamäärä raejuustossa on kova, joten jos usempi purkki menee, niin suosittelen huuhtomaan siivilässä vähän.

Back
Ylös Bottom