Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
C-vitamiini on antioksidantti, joka mm. ehkäisee verisuonitauteja, mutta voi liiallisesti otettuna muuttua osittain vaikutuksiltaan päinvastaiseksi. toi suositus 75mg kuulostaa aika matalalta(on varmaan joku minimimäärä) ja toi 1000mg aika paljolta. en ole mikään asiantuntija, mutta itse olen pyrkinyt sellaiseen about 250-500mg saantiin per päivä.NGV sanoi:Muuten C-vitamiinista tulikin kysymys, että olen lukenut monesti että sitä tulisi nauttia 1000mg per päivä onko tämä semmoinen maksimi määrä vaiko minimi? Itse saan noin 750mg noista tableteista joten riitääkö tuo määrä mihinkään?
onhan siellä jotain 100mg rautatablettejakin.BadHair sanoi:Toi on kyllä outoa, katsoin saman suosituksen jostain kans. Minkä pirun takia apteekit on sitten täynnä c-vitamiini pore- ja normitabletteja joissa on 500mg c-vitamiinia, joissain jopa 1000mg. 500mg tabuissa suositus on 1-2 tablettia/päivä.
Otan yhden LeaderSport Nutrionin C-vitamiini tabletin jossa on 500mg ja kaksi multivitaa jossa on 60mg eli yhtäänsä joku 620 eli olen tehnyt laskuvirheen.breathe sanoi:NGV: Se on maksimi. Mitä nappeja ne on? Onks yhdessä 750mg?
http://www.fineli.fi/component.php?compid=2270&lang=fi
Tosin en usko, että tuo gramma päivässä on liikaa, koska c-vitamiini on vesiliukoinen=poistuu virtsan mukana elimistöstä.
Pauliina sanoi:Onko kukaan maistanut Valion Profeel -maitoa? Ravintoarvojen puolesta kiinnostaisi, mutta onkohan maultaan samanlaista kuin tavallinen rasvaton maito?
tossa tossa sanotaan että 60-69v amerikkalaisista miehistä kyseinen syöpä on yhdellä per 14 miestä.kumpu sanoi:Tuosta syöpäriskistä vois päätellä että täällä on kohta kaikikilla miespuolisilla kolkko tulevaisuus. Esim. Polar 5% on 990mg kalsiumia, siihen heraprotsku jne. Miksi tuosta syöpäriskistä ei ole suuremmin ääntä?. Onko se kiistanalaista? Vai onko kohta varoitustekstit rahkapurkissa, "tämä paukauttaa eturauhasesi jalkapallon kokoiseksi!"
Ja eikö roheiini ole laadukasta ja hitaasti imeytyvää?protsku sanoi:Minulla menee rasvatonta maitoa vähintään litra päivässä, tykkään juoda sitä pelkästään maun takia. Se noin 30g proteiinia on sitten hyvä bonus siihen päälle.