Maito

oisko se hyöty ylimääräsestä c-vitamiinista se, että jos otat tasan 75mg niin se kaikki ei taida imeytyä välttämättä, tämmöstä mutuilen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NGV sanoi:
Muuten C-vitamiinista tulikin kysymys, että olen lukenut monesti että sitä tulisi nauttia 1000mg per päivä onko tämä semmoinen maksimi määrä vaiko minimi? Itse saan noin 750mg noista tableteista joten riitääkö tuo määrä mihinkään?
C-vitamiini on antioksidantti, joka mm. ehkäisee verisuonitauteja, mutta voi liiallisesti otettuna muuttua osittain vaikutuksiltaan päinvastaiseksi. toi suositus 75mg kuulostaa aika matalalta(on varmaan joku minimimäärä) ja toi 1000mg aika paljolta. en ole mikään asiantuntija, mutta itse olen pyrkinyt sellaiseen about 250-500mg saantiin per päivä.

BadHair sanoi:
Toi on kyllä outoa, katsoin saman suosituksen jostain kans. Minkä pirun takia apteekit on sitten täynnä c-vitamiini pore- ja normitabletteja joissa on 500mg c-vitamiinia, joissain jopa 1000mg. 500mg tabuissa suositus on 1-2 tablettia/päivä.
onhan siellä jotain 100mg rautatablettejakin. :)

Maidosta tässä oli puhe, ei raudasta/C vitamineista, prkl..
Tuskin maidossa mitään yliannostusriskiä on ja sehän on sisällöllisesti pirun hyvää tavaraa. Silti rasvasesta maidosta tulee pidemmänpäälle paljonkin huonoo rasvaa ja se ei oo hyväksi. Perusravintoa ihmiselle, turha tinkiä jos vatsa kestää

breathe sanoi:
NGV: Se on maksimi. Mitä nappeja ne on? Onks yhdessä 750mg?

http://www.fineli.fi/component.php?compid=2270&lang=fi

Tosin en usko, että tuo gramma päivässä on liikaa, koska c-vitamiini on vesiliukoinen=poistuu virtsan mukana elimistöstä.
Otan yhden LeaderSport Nutrionin C-vitamiini tabletin jossa on 500mg ja kaksi multivitaa jossa on 60mg eli yhtäänsä joku 620 eli olen tehnyt laskuvirheen.

Edit: Sorry kun aiheutin Offtopicia, mutta hei there is no topic like offtopic right?;)

litrassa maitoa on 1200mg kalsiumia. että kyllä aika isoja annoksia voi tulla jos todella paljon käyttää maitotuotteita. maitoa, rahkaa, raejuustoa, heraproteiinia jne...

Tuosta syöpäriskistä vois päätellä että täällä on kohta kaikikilla miespuolisilla kolkko tulevaisuus. Esim. Polar 5% on 990mg kalsiumia, siihen heraprotsku jne. Miksi tuosta syöpäriskistä ei ole suuremmin ääntä?. Onko se kiistanalaista? Vai onko kohta varoitustekstit rahkapurkissa, "tämä paukauttaa eturauhasesi jalkapallon kokoiseksi!"

Pauliina sanoi:
Onko kukaan maistanut Valion Profeel -maitoa? Ravintoarvojen puolesta kiinnostaisi, mutta onkohan maultaan samanlaista kuin tavallinen rasvaton maito?

Maku on erilainen, en pitänyt.. Tavallinen rasvaton maito on parasta :thumbs: ja piimä.

kumpu sanoi:
Tuosta syöpäriskistä vois päätellä että täällä on kohta kaikikilla miespuolisilla kolkko tulevaisuus. Esim. Polar 5% on 990mg kalsiumia, siihen heraprotsku jne. Miksi tuosta syöpäriskistä ei ole suuremmin ääntä?. Onko se kiistanalaista? Vai onko kohta varoitustekstit rahkapurkissa, "tämä paukauttaa eturauhasesi jalkapallon kokoiseksi!"
tossa tossa sanotaan että 60-69v amerikkalaisista miehistä kyseinen syöpä on yhdellä per 14 miestä.

ja tossa että 80 prosentilla 80v miehistä. :)

eli huimasti nousee riski vanhetessa.

Mannisen anssi sanoi jossain threadissa että ~300mg on riittävä määrä c-vitamiinia urheilijalle.
Ite vedän tällä hetkellä yhden 500mg tabun päivässä...

Sitten ite maidosta. Maitohan on mitä parasta juomaa. :kippis1:

Maito on kyllä parasta bulkkijuomaa + hyvä neste proteiinijuomiin + dietilläkin joidenkin tutkimuksien mukaan auttaa painon(hallinnassa)pudotuksessa...

toi syöpäjuttu on kyllä aika ihmeellinen... no saahan sitä syöpää saasteistakin...

Juo maitua niin saat naitua!
Välillä tulee juotua maitoa aika paljon, se on kuitenkin aika helppo tapa saada protskua ja kyllähän se vähentää näläntunnettakin.

Maito kunniaan!!
Jos alkaa katselemaan noita kaikenlaisten tutkimuksien tuloksia, niin varmaan jokainen aine on tappavaa :evil:
Itse olen juonut maitoa 13 vuotta vähintään 2 litraa päivässä ja jo useamman vuoden väh. 3-4 litraa päivä :kippis1: on se vaan hyvää. + siihen vielä usein 200-400 grammaa raejuustoa. En usko, että tuosta mitään haittaa on tottuneelle elimistölle. Hemotkin oli 180, ettei nekään tosta oo mulla kärsinyt... :thumbs:

Maitoa vaan napaan niin että napa naukuu!!!!!! :kuola:

Yllättävän asiallisena pysynyt tämä ketju. Raudan imeytymis- ja syöpäriskitutkimukset kertovat normaalilla järjellä varustetuille ihmisille, että kohtuus kannattaa säilyttää myös maidon juonnissa.

Minulla menee rasvatonta maitoa vähintään litra päivässä, tykkään juoda sitä pelkästään maun takia. Se noin 30g proteiinia on sitten hyvä bonus siihen päälle.

protsku sanoi:
Minulla menee rasvatonta maitoa vähintään litra päivässä, tykkään juoda sitä pelkästään maun takia. Se noin 30g proteiinia on sitten hyvä bonus siihen päälle.
Ja eikö roheiini ole laadukasta ja hitaasti imeytyvää?
Menee joku litra päivässä mullakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom